kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

LESZ: húzza az időt a Budapest Airport

Jelentősen közeledtek az álláspontok a tegnap a Ferihegyi sztrájktárgyalásokon a munkarendek és a beosztások terén. Ez azonban csak időleges volt, a mai tárgyaláson ugyanis a cégvezetés semmilyen konkrétummal nem tudott szolgálni - szól a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezetének (RDSZSZ) lapunknak eljuttatott közleménye.

Kedden és szerdán szakértői munkacsoportok folytattak egyeztetést a Hochtief-Budapest Airport vezetősége által javasolt új munkarendekről. A napi feladatokat és a gyakorlati problémákat pontosan látó középvezetők igazat adtak a szakszervezeteknek. Így egyetértés övezte azt, hogy a cégvezetés által javasolt kisebb fizetés, a kicentizett emberi erőforrások, és a béreket és szabadnapokat egyaránt megkurtító munkarend-beosztás nemcsak a dolgozók megélhetését, de a reptér működését is fenyegetné.

Tegnap ismét a csúcsvezetőkkel tárgyaltak a szakszervezetek. A munkacsoportok üléseinek tapasztalatai révén a korábbinál konstruktívabb légkörű egyeztetés folyt. A cég felsővezetése időt kért a szakszervezetek és a középvezetők közös javaslatának pontos megítéléséhez, háttérszámítások készítéséhez.

Az igazgatók még nem ismerték el, hogy koncepciójuk, a 8 órás munkarendek bevezetése, a dolgozók kiszolgáltatottságának, a munkaidő kiszámíthatatlanságának növelése a "rugalmasságra" hivatkozva, elhibázott. Azonban, most először, komolyan foglalkoznak a szakszervezetek által felvetett reális kifogásokkal, és ez mindenképpen bizakodásra ad okot – áll a sajtóanyagban.

Mégsem vezetett eredményre a tárgyalás

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) lapunknak eljuttatott közleménye szerint ma semmilyen érdemi tárgyalásra nem volt hajlandó a reptér csúcsvezetése.

A LESZ és az RDSZSZ szerint azonban a mai egyeztetésen a cégvezetés semmilyen konkrétummal nem tudott szolgálni, elhárították a részletekbe menő egyeztetést. Azt állítják, hogy négy napra van szükségük a javaslaton alapuló pontos számítások elkészítéséhez, annak jogi szöveggé formálásához, tehát egy új kollektív szerződés vonatkozó részének elkészítéséhez. A késlekedés egyik okaként az automatikus check-in rendszer, a SITA mai meghibásodása okozta többletfeladatokat nevezték meg.

A szakszervezetek álláspontja a fentiekkel kapcsolatban a következő:

  • Korábban órák alatt végeztek el hasonló számításokat, és jelentették ki a szakszervezetek egy-egy javaslatáról, hogy az „hibás” vagy elfogadhatatlan.
  • A SITA rendszer meghibásodása világosan jelzi a munkaadó eredeti ultimátumának tarthatatlanságát. A csúcsvezetés által javasolt munkarendben ugyanis egy hasonló leállás teljesen megbénítaná Ferihegyet.
  • Egy kollektív szerződés megszövegezése legfeljebb fél napot jelent egy gyakorlott munkajogász számára, a cég jogi osztálya a külsős tanácsadókkal együtt talán ennél is gyorsabban képes lehet rá.
  • A szükséges munkarend-modellszámítások elvégzése manuálisan legfeljebb másfél-két napot vesz igénybe, a cég sokmilliós szoftvereivel fél-egy óra alatt minden szükséges kalkuláció elvégezhető.

    Az érdekképviseletek szerint a Hochtief-Budapest Airport csúcsvezetésének halogató, időhúzó taktikája a dolgozói oldal fárasztását szolgálja. A szakszervezetek remélték, hogy az ETF (Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége) február 3-án kezdődő budapesti kongresszusán már aláírt megállapodásról és a munkahelyi béke helyreállításáról számolhatnak be. Azonban úgy tűnik, ez a cégvezetés késlekedése miatt nem lesz lehetséges - szól a sajtóanyag.
    • 2024.10.212024.10.21– 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    A kormány felszólította a Liberty-t, hogy a dunaújvárosi vasmű rendezze a bérek kifizetését

    A kormány felhívta a tulajdonos, Liberty figyelmét, hogy a dunaújvárosi vasműnél a bérek kifizetése az első, ebben nem lehet késedelem, a cég... Teljes cikk

    A helyi felsőoktatás és szakképzés vezetőivel egyeztetett a BYD

    A BYD kínai autóipari vállalat szegedi beruházásával több ezer munkahelyet teremt majd, és elsősorban helyi munkaerő alkalmazására törekszik.... Teljes cikk

    "Férfi kolléga szexuális jellegű üzenetekkel bombázza a lányt - a HR reakciója: a férfiak ilyenek"

    "Thyssenkrupp, ahol megalázzák a női kollégákat. Ti mit tennétek?" címmel jelent meg június 3-án egy thread a Redditen, amelyben egy felhasználó... Teljes cikk