Magyarázatok munkahelyi késésre
Egy amerikai felmérés szerint a dolgozók nyolc százaléka nem mond igazat, amikor késésükre kell magyarázatot adniuk. Magyarországon is divat különféle okokat felhozni. A leggyakoribb hazai és a legfurcsább külföldi magyarázatokat gyűjtöttük össze.
1. Késett a busz
A vidéki és a budapesti munkavállalók egyaránt előszeretettel hivatkoznak a különböző közlekedési eszközök pontatlan érkezésére, mikor késésük okairól faggatják őket. Nem árt azonban többször is meggondolni, mielőtt ezt a magyarázatot választja a dolgozó. A járatok késésével kapcsolatos információk ugyanis lekérhetők a az adott társaságtól. A vezető így szinte azonnal tudomást szerezhet a turpisságról, ha valóban utána akar járni.
2. Tárgyaláson voltam
Elsősorban az értékesítők körében fordul elő, hogy egyórás késésükre a következő magyarázatot adják: az ügyfél reggel kilencre tette át a tárgyalást, amely tízig tartott. Ezzel az indoklással szintén óvatosan kell bánni. Egy irodavezető hölgy arról számolt be: előfordult olyan, hogy éppen az említett ügyfél telefonált be a céghez, és pont azt az értékesítőt kereste, akivel épp tárgyalnia kellett volna.
3. Orvosnál kezdtem a napot
A dolgozók a rendelők állandó telítettségét kihasználva gyakran a következőket állítják: orvosnál voltam, és mivel sokan voltak előttem, nem jutottam be időben. Ezért érkeztem ennyire későn. Ez akár még hihető is lehet. Igazolás hiányában viszont nehéz lesz alátámasztani az állítást.
4. Dugóba kerültem
Az autóval közlekedők örökös ellensége a dugó, bár néha akár jól is jöhet. Torlódás bárhol és bármikor kialakulhat. Ezzel mindenki tisztában van, épp ezért a dolgozók gyakran emlegetik is ezt. A késés okait firtató kérdésekre a válasz sokszor csak ennyi: dugóba kerültem. A lebukás veszélye minimális, ennek ellenkezőjét bizonyítani nehéz. Kivéve, ha a főnök ugyanazt az útvonalat választotta aznap reggel...
5. A szerelő az oka mindennek
Főleg azok a dolgozók fogják pontatlanságukat a szerelőre, akik életük nagy részét a munkahelyükön töltik. Magyarázatuk szerint a szerelők - villany, víz, gáz, a skála igen széles - csak reggel voltak hajlandók kijönni, az este nyolc órai időpontot túl későinek tartották. A szakemberek viszont nem tudtak elkészülni időben. Megvárni viszont muszáj volt őket.
Az Egyesült Államokban sok példát találtunk hihetetlen indoklásokra: "Munkába jövet beugrottam egy szendvicsért a közeli boltba, amit kiraboltak. Meg kellett várnom, míg a rendőrség mindenkit kihallgat, csak utána hagyhattam el a helyszínt." "El kellett vinnem a macskámat a fogorvoshoz." "Félúton vettem észre, hogy még mindig pizsamában vagyok, ezért haza kellett mennem átöltözni." - derül ki egy HR-szolgáltató cég összeállításából. Ezekkel azonban jobb óvatosan bánni. Egy vállalatvezető sem szereti ugyanis, ha azt feltételezik róla: elhiszi egy ilyen abszurd történetet...
Oroszi Babett
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk
- 300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés 1 hete
- 55 új munkahely jön létre 42 milliárdból Szolnokon 2 hete
- Támogatás, nem sajnálat: így álljunk a mellrákkal küzdő munkatársaink mellé 3 hete
- Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel 1 hónapja
- Nem csak magánügy, hanem munkahelyi ügy is - miért ciki téma Magyarországon a menopauza? 1 hónapja
- Idén már kevésbé féltik a magyarok az állásukat a mesterséges intelligenciától 1 hónapja
- Amikor a sokszínűség kihívássá válik – kultúrák harca a munkahelyeken 1 hónapja
- Több ezer új állás a Mercedesnél – Magyarország veszi át az európai gyártás súlypontját 1 hónapja
- Hi-tech beruházás érkezik – 800 munkavállaló stabil munkahelyet kap 1 hónapja
- Európa-bajnok lett Magyarország kínai beruházásokban 1 hónapja
- Utálod a munkád, de nem tudsz felmondani? 20 tipp, hogy újra szeresd, amit csinálsz 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?