kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

MÁV-START: ismét sztrájkkal fenyeget a VDSZSZ

A VDSZSZ Szolidaritás MÁV-START társasági választmánya újra sztrájkot hirdet, legkésőbb május 1-jéig, ha követeléseiről nem tud megállapodni a munkáltatóval - közölte a választmány a VDSZSZ honlapján szerdán. A választmány egyben felszólítja a tulajdonost, a MÁV Zrt. valamint a MÁV-START Zrt. vezetését, hogy "változtasson eddigi destruktív magatartásán".

images

images

A VDSZSZ Szolidaritás MÁV-START társasági választmány elfogadhatatlannak tartja a MÁV-START Zrt. vezetésének a kiszervezéssel kapcsolatos, valamint a 2008. évi, illetve a 2009. évi bérkövetelésekkel szemben tanúsított magatartását, ami a legutóbbi társasági választmányi ülés óta sem változott - szögezik le. Hangsúlyozzák: továbbra is fel kívánják használni a nyomásgyakorlás bármely eszközét a követelések kikényszerítése, valamint a válságkezelő csomag elleni fellépés érdekében, különös figyelemmel a MÁV-tól elvonni szándékozott 30-50 milliárd forintra. A VDSZSZ és a MÁV-társaságok képviselői között kedden tartott egyeztetésen sem született megállapodás a tavaly februárban megkezdett és időközben többször felfüggesztett sztrájk követeléseiről. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az egyeztetésen kijelentette: információjuk szerint a miniszterelnök-jelölt állami forrásokat kíván elvonni a MÁV-csoporttól, és ez ellen sztrájkolni fognak, mert a forráskivonás vasutas munkahelyeket, vasútbiztonságot veszélyeztetne.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetés után közölte, hogy a szakszervezeti követelések olyan elvi típusúak, amelyben nincs kompromisszum lehetőség. A MÁV szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben a szakszervezet a felelőtlen sztrájkmagatartással munkahelyeket veszélyeztet, utasokat riaszt el a vasúti közlekedéstől. A szóvivő megismételte a MÁV korábbi álláspontját, amely szerint semmilyen formában nem tartják indokoltnak és teljesíthetőnek a szakszervezeti követeléseket.

A VDSZSZ követelése változatlanul az, hogy kapjon 250 ezer forintot minden vasutas a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, továbbá 10 százalék kiszervezési pótlékot visszamenőleg a MÁV-leányvállalatainál dolgozók számára. Követelik a korábban bezárásra szánt mellékvonalak fejlesztését, valamint azt, hogy munkáltatói érdekből ne legyen létszámleépítés a társaságoknál. A követelések része továbbra is, hogy a MÁV-START Zrt. szálljon ki a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) HÉV üzletágának átvételére irányuló üzletből, amely 30 milliárd forintjába kerülne a MÁV-nak a Cargo privatizációs bevételéből. Amennyiben a követelésekben nem születik megállapodás, a munkabeszüntetés idejéről a VDSZSZ sztrájkbizottsága dönt, annak figyelembevételével, hogy a sztrájk kezdetének legkésőbbi időpontja 2009. május 1. - olvasható a választmány határozatában.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk