kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Még a BKV sem tudja, mi lesz a kiszervezettek sorsa

A szakszervezetek szerint a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) vezetése nem tudja, hány embert foglalkoztatnak a HÉV-nél; Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese szerdán közölte, becslések szerint legalább 150 millió forintba kerülne a helyiérdekű vasút kiválása a BKV-ból. A BKV azt tudatta, hogy a szakszervezetek által kért dokumentumok kidolgozása folyamatban van.


Gulyás Attila szakszervezeti vezető szerdán a Budapesti Közlekedési Vállalat menedzsmentjével folytatott megbeszélés után elmondta, jövő hétfőn letelik a határidő, amelyet az érdekképviseletek a cégvezetésnek adtak, hogy választ kapjanak a HÉV kiszervezésével kapcsolatos kérdéseikre. A BKV vezetésének képviselői a tárgyaláson nem tudták megmondani, hány dolgozója van a HÉV-nek és az üzletág esetleges kiszervezése után hányan dolgoznának ott, s milyen munkakörben - tette hozzá. A kiszervezésről semmiféle hatástanulmány nem készült - hangsúlyozta Gulyás Attila. Sőt - tette hozzá - kiderült, hogy a BKV vezetői még a MÁV-val sem egyeztettek, pedig a tervek szerint a kiszervezés után a vasúttársasággal közös cégbe kerülne a HÉV. Mint mondta, a BKV vezetősége továbbra sem tudta bemutatni a társaság előzetes üzleti tervét és a közép- és hosszú távú finanszírozás koncepcióját sem, amire pedig korábban ígéretet tett.

Gulyás Attila hangsúlyozta: ha a határidő leteltével sem kapnak választ, néhány nap alatt dönthetnek arról, hogyan gyakoroljanak nyomást a cég vezetőire, és akár egy hónapon belül újabb BKV-sztrájk lehet. A szakszervezeti vezető szerint a cég vezetősége nem követ el mindent, hogy elkerülje a sztrájkhelyzet kialakulását. A felek legközelebb pénteken egyeztetnek ismét az elővárosi vasút kiszervezéséről. Az érdekképviseletek úgy vélik, attól, hogy holdinggá alakulna a BKV, nem feltétlenül lesz eredményes a gazdálkodása, viszont sokak állása kerülhet veszélybe. Ezért hatástanulmányokat, illetve az eredményes gazdálkodáshoz szükséges foglalkoztatás fenntartását kérik. A hét elején kezdett egyeztetést 11 érdekképviseleti vezető kérte Kocsis István vezérigazgatótól.

A BKV szerdán este azt közölte az MTI-vel, hogy a HÉV-ágazatot érintő átszervezésről szóló hatástanulmány, valamint az ehhez kapcsolódó létszámterv; a társaság közép- és hosszú távú finanszírozási koncepciójának, illetve a vállalat üzleti előtervének kidolgozása folyamatban van. Mint írták, a szerdai tárgyaláson a vállalat tervezett átszervezésének hatásait érintő, valamint a létszámokkal kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a felek. Hozzátették, hogy továbbra is a megegyezés a cél.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk