Megszületett a megállapodás a MÁV-nál
Megszületett a megállapodás a MÁV Zrt. és hat szakszervezet képviselői között - közölte a vasúttársaság közleményben az MTI-vel.
A kollektív szerződést a Vasutasok Szakszervezete, a VDSzSz-Szolidaritás, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, valamint a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége közel két hónapos egyeztetés után fogadta el. A 2009. január 1-jétől 2010. január 31-ig hatályos megállapodás a társaság működési hatékonyságának növelését és a kollektív munkaügyi szabályok átláthatóságát szolgálja. Egyben megőrzi a vasutasok egzisztenciális biztonsága szempontjából fontos értékeket is.
A MÁV Zrt. november 12-én adta át a reprezentatív szakszervezeteknek a kollektív szerződés tervezetét, majd kezdett egyeztetést szociális partnereivel az átláthatóbb és egyszerűbb szerkezetű megállapodásról, amely a magyar vasútnál az elmúlt időszakban lezajlott változásokhoz is igazodik.
A jövőben a MÁV Csoport tagvállalatai önállóan kötnek társasági kollektív szerződést. Gazdasági önállóságukra tekintettel a MÁV Zrt., mint tulajdonos már nem vállalhat a jogszabályok alapján munkáltatói elkötelezettséget helyettük. Így a most módosított kollektív szerződésben már nem szerepelnek az anyavállalattól külön társaságokba kikerült foglalkoztatási csoportokra vonatkozó rendelkezések.
A 2009-re szóló 4,1 százalékos bérmegállapodás értelmében a munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összege a korábbi éves 250 ezer forintról 270 ezer forintra emelkedik. A MÁV Zrt. tartotta magát a 2006 decemberében, a vasutas szakszervezetekkel kötött négyéves középtávú egyezségben foglaltakhoz, amelyben többek között vállalta, hogy az Országos Érdekegyeztető Tanács által elfogadott béremelési ajánlás középértékét meghaladó mértékű keresetnövekedést biztosít saját munkavállalói számára.
A VDSzSz Szolidaritás nyilatkozata szerint - egyebek mellett - azért nem írta alá a bérmegállapodást, mert 7 százalékos bérfejlesztést követel. A vasúttársaság meglátása szerint, ennek a szakszervezeti követelésnek nincs gazdasági alapja a jelenlegi gazdasági válság idején.
A tájékoztatás szerint megállapodás született a MÁV-GÉPÉSZET Zrt-nél is. A Zrt. ugyancsak december 30-án megkötötte a Társaságnál képviselettel rendelkező szakszervezetekkel a 2010. január 31. napjáig hatályos új kollektív szerződést. Ez a munkavállalók számára a megszokott juttatások megtartása mellett a munkáltató számára biztosítja a korábbiaknál rugalmasabb foglalkoztatás lehetőségét. A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. 2009. január 1-jétől 4,1 százalékos alapbérfejlesztést hajt végre. A Társaságnál a munkáltató és a munkavállalói oldal érdekeit egyaránt figyelembe vevő megállapodás lehetőséget nyit a 2008. január 1-jén indult új társaság piaci működésének megteremtéséhez.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 2 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 4 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 4 hónapja
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja
- Komoly fennakadásokat okozott a francia légiirányítók sztrájkja 5 hónapja
- Lázár János szerint 53 ezer ember "szarból épít várat nap mint nap" 6 hónapja
- Elhunyt a "vasutas", aki országos sztrájkokkal írta be nevét a történelembe 6 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?