MI személyi asszisztens és MI kolléga segíti az Erste dolgozóinak munkáját
Havonta több órát segít megspórolni az Erste dolgozóinak a bank mesterséges intelligencián (MI) alapuló személyi asszisztense. Az új MI „kolléga” szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi egy megbeszélésen elhangzottakat. Az Ersténél az MI hamarosan további területen, az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. A közeljövőben pedig már az ügyfelek is használhatnak a technológián alapuló megoldásokat.
Pillanatok alatt összeszedi és rendszerezi az interneten, nyilvánosan elérhető információkat, ha kell, piszkozatot ír, vagy összefoglal egy hosszú szöveget – néhány példa arra, hogyan támogatja az Erste dolgozókat a napi munkában a bank új MI asszisztense. A pénzintézet összes, több mint háromezer munkavállalója nap mint nap használja már a saját MI asszisztensét. Ezen belül is több százan vannak, akiknek egy magasabb szintű megoldás áll a rendelkezésükre, mely az Erste belső adatainak egy részéhez is hozzáfér, képes a mindennapi munkát hatékonyabban támogatni, felkészít egy munkanapra. Rálátása van a naptárakra, e-mailekre, belső szövegekre, kérésre feladatlistákat tud összeállítani, átiratot gyárt és összegzést készít az online értekezletekről, vagy a megbeszélés előtt összeszedi, milyen levelezés folyt adott témában, milyen feladatok, kérések voltak, van-e válasz nélkül hagyott üzenet. A tesztidőszak tapasztalatai alapján az Erste munkatársai havonta több órát tudtak megspórolni az MI asszisztensek használatával – mondta el Bara Gábor, az Erste stratégiai vezetője.
Az Erste közel két éve kezdte el a felkészülést, hogy a mesterséges intelligenciát a napi működésében alkalmazza. A már használatban lévő MI asszisztensek csak az első lépéseket jelentik ebben a folyamatban, hamarosan további fejlesztések is segítenek a munkavállalóknak a mindennapi munkában. Az OpenAI mesterséges intelligencia modelljén alapuló, saját fejlesztésű alkalmazás hamarosan az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. Minden, az ügyfelek kiszolgálásában részt vevő kolléga (fiókhálózati dolgozó, call centeres) saját, új, mindentudó MI „kollégát” kap, amely a felmerülő nehéz, ritkán előkerülő kérdésekben tudja támogatni őket. Megkeresi a részletszabályokat, a különleges esetekre kialakított gyakorlatokat, felgyorsítva ezzel az ügyfelek kiszolgálását. A tanácsadók MI „kollégája” integrálja az összes lakossági termékre vonatkozó szabályzatot, hirdetményt és szerződési feltételt, ennek köszönhetően a legkomplexebb, legnehezebb kérdésekre is másodpercek alatt választ tud adni. A dolgozóknak egy nehezebb ügyben nem kell hosszú perceken vagy akár órákon át keresniük a választ. Ennek köszönhetően a kollégák az ügyfelek legnehezebb kérdései esetén is gördülékenyebb és gyorsabb kiszolgálást tudnak biztosítani.
A pénzintézet digitális stratégiájának egyik kulcseleme a mesterséges intelligencia biztonságos, hatékony és széles körű használata. Az elmúlt években az Erste számos olyan fejlesztést valósított meg, melyek támogatták a kollégák még hatékonyabb munkavégzését. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfeleink magasabb szintű, gyorsabb és személyre szabott kiszolgálást kapjanak. Az MI megoldások integrálása jelentős előnyöket nyújt a banki dolgozók számára, segít kiváltani egyes ismétlődő és időigényes feladatokat. A munkatársak így több időt tudnak szentelni az ügyfelek kiszolgálására, valamint a komplexebb és kreatívabb feladatokra, amelyek nagyobb hozzáadott értéket képviselnek. Ezek az alkalmazások segítenek optimalizálni a munkafolyamatokat, csökkenteni az adminisztratív terheket és növelni a munkatársak produktivitását – tette hozzá Bara Gábor.
A mesterséges intelligencián alapuló fejlesztések itt nem állnak meg, az elképzelések szerint a jövőben komplett banki munkafolyamatokat lehet ráépíteni a technológiára. A pénzintézet középtávon szeretne eljutni oda, hogy George-on, az Erste digitális platformja révén az ügyfelek is használhassanak a mesterséges intelligencián nyugvó megoldásokat. Ilyen lehet például egy személyre szabott pénzügyi tanácsadás vagy egyes banki műveletek végrehajtása.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Ezek a szakmák vannak veszélyben a MI miatt 2 napja
- Milliomos IT-szakmák: ezekért a munkakörökért fizetnek csillagászati összegeket 3 napja
- Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton 6 napja
- Ezeken a területeken segítheti az AI a készségbeli különbségek áthidalásán 2 hete
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 2 hete
- Az AI hetente egy teljes munkanapot megtakaríthat a dolgozóknak, ha képzik őket 2 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- "Állás-apokalipszis" - nehéz helyzetben a frissdiplomások 3 hete
- Sci-fi a valóságban: íme a robot, ami elvégzi helyettünk a házimunkát 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Ingyenes képzéseket tart az IPOSZ az AI-ról és a vállalkozói készségekről a kisvállalkozásoknak 4 hete

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?