MI személyi asszisztens és MI kolléga segíti az Erste dolgozóinak munkáját
Havonta több órát segít megspórolni az Erste dolgozóinak a bank mesterséges intelligencián (MI) alapuló személyi asszisztense. Az új MI „kolléga” szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi egy megbeszélésen elhangzottakat. Az Ersténél az MI hamarosan további területen, az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. A közeljövőben pedig már az ügyfelek is használhatnak a technológián alapuló megoldásokat.
Pillanatok alatt összeszedi és rendszerezi az interneten, nyilvánosan elérhető információkat, ha kell, piszkozatot ír, vagy összefoglal egy hosszú szöveget – néhány példa arra, hogyan támogatja az Erste dolgozókat a napi munkában a bank új MI asszisztense. A pénzintézet összes, több mint háromezer munkavállalója nap mint nap használja már a saját MI asszisztensét. Ezen belül is több százan vannak, akiknek egy magasabb szintű megoldás áll a rendelkezésükre, mely az Erste belső adatainak egy részéhez is hozzáfér, képes a mindennapi munkát hatékonyabban támogatni, felkészít egy munkanapra. Rálátása van a naptárakra, e-mailekre, belső szövegekre, kérésre feladatlistákat tud összeállítani, átiratot gyárt és összegzést készít az online értekezletekről, vagy a megbeszélés előtt összeszedi, milyen levelezés folyt adott témában, milyen feladatok, kérések voltak, van-e válasz nélkül hagyott üzenet. A tesztidőszak tapasztalatai alapján az Erste munkatársai havonta több órát tudtak megspórolni az MI asszisztensek használatával – mondta el Bara Gábor, az Erste stratégiai vezetője.
Az Erste közel két éve kezdte el a felkészülést, hogy a mesterséges intelligenciát a napi működésében alkalmazza. A már használatban lévő MI asszisztensek csak az első lépéseket jelentik ebben a folyamatban, hamarosan további fejlesztések is segítenek a munkavállalóknak a mindennapi munkában. Az OpenAI mesterséges intelligencia modelljén alapuló, saját fejlesztésű alkalmazás hamarosan az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. Minden, az ügyfelek kiszolgálásában részt vevő kolléga (fiókhálózati dolgozó, call centeres) saját, új, mindentudó MI „kollégát” kap, amely a felmerülő nehéz, ritkán előkerülő kérdésekben tudja támogatni őket. Megkeresi a részletszabályokat, a különleges esetekre kialakított gyakorlatokat, felgyorsítva ezzel az ügyfelek kiszolgálását. A tanácsadók MI „kollégája” integrálja az összes lakossági termékre vonatkozó szabályzatot, hirdetményt és szerződési feltételt, ennek köszönhetően a legkomplexebb, legnehezebb kérdésekre is másodpercek alatt választ tud adni. A dolgozóknak egy nehezebb ügyben nem kell hosszú perceken vagy akár órákon át keresniük a választ. Ennek köszönhetően a kollégák az ügyfelek legnehezebb kérdései esetén is gördülékenyebb és gyorsabb kiszolgálást tudnak biztosítani.
A pénzintézet digitális stratégiájának egyik kulcseleme a mesterséges intelligencia biztonságos, hatékony és széles körű használata. Az elmúlt években az Erste számos olyan fejlesztést valósított meg, melyek támogatták a kollégák még hatékonyabb munkavégzését. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfeleink magasabb szintű, gyorsabb és személyre szabott kiszolgálást kapjanak. Az MI megoldások integrálása jelentős előnyöket nyújt a banki dolgozók számára, segít kiváltani egyes ismétlődő és időigényes feladatokat. A munkatársak így több időt tudnak szentelni az ügyfelek kiszolgálására, valamint a komplexebb és kreatívabb feladatokra, amelyek nagyobb hozzáadott értéket képviselnek. Ezek az alkalmazások segítenek optimalizálni a munkafolyamatokat, csökkenteni az adminisztratív terheket és növelni a munkatársak produktivitását – tette hozzá Bara Gábor.
A mesterséges intelligencián alapuló fejlesztések itt nem állnak meg, az elképzelések szerint a jövőben komplett banki munkafolyamatokat lehet ráépíteni a technológiára. A pénzintézet középtávon szeretne eljutni oda, hogy George-on, az Erste digitális platformja révén az ügyfelek is használhassanak a mesterséges intelligencián nyugvó megoldásokat. Ilyen lehet például egy személyre szabott pénzügyi tanácsadás vagy egyes banki műveletek végrehajtása.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Hétfőn megnyílt a vállalkozások előtt a 155,61 milliárd forintos keretösszegű, zöld és digitális átállást ösztönző egyműveletes kombinált... Teljes cikk
Ősszel kézbesítik a nyugdíjasoknak járó 30 ezer forintos élelmiszer-utalványokat, amelyeket kizárólag hideg élelmiszerek vásárlására lehet... Teljes cikk
Megjelent a nemzeti felsőoktatásról szóló törvény módosítása, amely új időszámítást jelent a doktori képzések területén - közölte a... Teljes cikk
- Felmérés: a vezetők többsége szerint a munkaerő még nem áll készen az AI hatékony hasznosítására 7 napja
- Ebben az országban használják a legtöbben az AI-t a HR területén 1 hete
- Mikor válik valósággá az AI-fenyegetés – és miért épp a fiatalok és a nők a legsebezhetőbbek? 2 hete
- Mi van, ha leáll a ChatGPT? Mennyire sérülékeny az MI-alapú munkavégzés? 2 hete
- 50 százalékkal megdobja a fizetést az AI bevonása 2 hete
- A szakképzésbe is begyűrűzik a mesterséges intelligencia 3 hete
- Hamarosan elfogadhatja a kormány az átdolgozott mesterséges intelligencia stratégiát 3 hete
- Felmérés: a fiatal dolgozók inkább a ChatGPT-t kérdezik, mint a főnöküket 3 hete
- Mesterséges intelligenciával írtad a CV-det? Erről ismeri fel a szakértő 3 hete
- Egyre inkább ösztönzik a cégek a dolgozókat az AI használatára 1 hónapja
- A magyar vállalkozások alig 4 százaléka használ MI-t, az EU átlag 8 százalék 1 hónapja