Migrációs oktatócsomaggal képzik a pedagógusokat
A felnőttek felelőssége, hogy megteremtsék a befogadásra képes társadalmat, a bevándorlással kapcsolatos híradások azonban a számokat helyezik előtérbe. A migránsok és menekültek helyzetének helyes megítélésére Nem csak számok címmel adtak ki a pedagógusok számára oktatócsomagot, melyet április 27-én, a budapesti Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola és Vendéglátó Szakiskolában ismertettek.
Az oktatócsomagot a Nemzetközi Migrációs Szervezet (IOM) és az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR) közösen dolgozta ki az európai migrációs és menekültüggyel kapcsolatos összetett kérdések nyílt, tájékozott megvitatására. Novoszel Ágnes, az IOM regionális programvezetője elmondta: az oktatócsomag segít abban, hogy a számok mögé látva, közhelyeket mellőzve és hiteles történetek elmesélésén keresztül ismerkedhessenek meg a témával a célcsoportot alkotó 12-18 éves diákok. "A híradásokban hangsúlyozott számadatok, kommentárokkal szemben az oktatócsomag fő célja, hogy képessé tegye a diákokat az önálló, kritikai vélemény megfogalmazására" - ismertette a menekültügyről és migrációról készült első kiadványt Szobolits Andrea, az UNHCR munkatársa. Az anyag külön-külön feladatokkal látja el a 12-14, illetve a 15-18 éves fiatalokat: a kisebbeket történetmesélésre, a nagyobbakat pedig véleményjátékra ösztönzi a könyv, mely a jövőben az internetről is letölthető lesz az uniós tagállamok nyelvein. A könyv a szöveges fogalommagyarázatokon és a különböző feladatokhoz adott instrukciókon túl a DVD-mellékleten filmeket, interjúkat is tartalmaz.
A bemutató számára helyszínt biztosító iskolában számos menekült és migráns fiatal tanul. "A diákok gyorsan elsajátítják a magyar nyelvet, az egymás kultúrájának megismertetésén keresztül pedig maguk a nebulók is büszkébbek lesznek saját származásukra" - mondta el Harangozó Hajnalka, az intézmény egy pedagógusa.
Edupress.hu