Mikor jön el a gumiabroncscsere ideje?
Ez egy olyan kérdés, amire általában nincs egyértelmű válasz, mivel minden az adott járműtől és használatától függ. Sajnos sokan nem fordítanak elég figyelmet a gumik állapotára, próbálják addig húzni az új szett beszerzését, ameddig csak lehet. Ez azonban rengeteg veszélyt rejt magában.

Honnan tudjuk, hogy ideje váltani?
Egy olyan gumiabroncs nagykereskedelem segítségével, mint amilyen a Gumiflex is, könnyedén megtalálhatjuk a következő szettet, ami a járműre fog kerülni. Lehet az személyautó, kis- vagy nagy teherautó, ipari vagy mezőgazdasági munkagép, mindegyiknek szüksége van a megfelelő abroncsra. Természetesen a csere egyáltalán nem egyszerű kérdés, mivel több tényezőre is oda kell figyelni.
Rengeteg apró jele lehet annak, hogy a gumi kezd elhasználódni. Ezért is fontos, hogy mindig rendszeresen ellenőrizzük a gumiabroncs állapotát, hogy ne menet közben érjen minket kellemetlen meglepetés. A tulajdonosok többsége ezt a vizsgálatot ejti meg, ha elérkezik a szezonális csere ideje: a nyárit lecserélik télire, vagy fordítva. Sokszor történik az, hogy hiába látható az abroncson az elhasználódás jele, mégsem cserélik le azt, mivel még “úgyis kibír még egy telet/nyarat”. Ez hibás megközelítés, mivel a kopott gumi rengeteg veszélyt rejt magában.
Nem feltétlenül arra gondolunk, hogy megcsúszhat a jármű menet közben és baleset történik. Ezenkívül nehezebb lesz az autót irányítani, hosszabb lesz a féktáv, így kénytelenek leszünk lassabban haladni, az egész vezetés élménye rosszabb lesz, arról nem is beszélve, hogy az üzemanyag-fogyasztás is növekedni fog. A gumiabroncsnak nagy hatása van a fogyasztásra, a biztonságra, a vezethetőségre és a kényelemre. Ha kopott gumit használunk és halogatjuk a cserét, valójában ezen tulajdonságokból adunk lentebb.
Tényleg lehet spórolni a csere elhalasztásával?
A válasz természetesen az, hogy nem. Az üzemanyag-fogyasztás nőni fog, több stresszel fog járni a vezetés. A rossz állapotú gumi az autó több alkatrészére is negatív hatással lesz, mivel már nem lesz képes megfelelően csillapítani a külső hatásokat. A fékek is nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve.
Amint azt látjuk, hogy az abroncs kopott, erősen elhasználódott, ne halogassuk a cserét, ejtsük meg minél hamarabb, hogy a vezetés minél kényelmesebb, hatékonyabb és biztonságosabb legyen.
Nézessük meg az autót szakemberrel
Ajánlott rendszeresen, minden nagyobb utazás előtt/után alaposan ellenőrizni az autó állapotát. Nézzük át a gumikat, található-e rajta sérülés vagy komoly kopás. Ezenkívül minden szezon előtt készüljünk fel alaposan azzal, hogy elvisszük szakemberhez a járművet, ahol egy átfogó vizsgálatra kerül sor. Közeleg a tél, így érdemes már most megnézetni az autót, még mielőtt beköszönt a rossz idő, a fagy, az esős időszak és a jeges, ködös utak.
Egy szakember segít megelőzni a problémákat, és a rejtett hibákat is meg tudja oldani.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az EP felszólít a munkavállalók érzelmi állapotával, magánbeszélgetéseivel és munkaidőn kívüli adataival kapcsolatos adatok feldolgozásának tiltására. Teljes cikk
A közigazgatási szünet alatt is kezdeményezhető ügyintézés elektronikusan a NAV-nál, személyesen az ünnepek alatt is nyitva tartó hivatalt lehet... Teljes cikk
Átadták a Kerékpárosbarát település és a Kerékpárosbarát munkahely díjakat szerdán Budapesten; a címet tíz település és tíz vállalat,... Teljes cikk
- Terasztető és kocsibeálló eladás AI-jal: a láthatatlan eladó, aki sosem alszik 2 hónapja
- Több ezer új állás a Mercedesnél – Magyarország veszi át az európai gyártás súlypontját 2 hónapja
- 10 milliárddal emelkedik a vállalati e-autó támogatási program keretösszege 4 hónapja
- Céges autó 2025-ben: juttatás, motiváció vagy teher? 4 hónapja
- Hogyan érdemes hatékonyan leváltani a járműflottát? 4 hónapja
- Már 4000 kifizetés felett jár a vállalati e-autó program 5 hónapja
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 6 hónapja
- Hogyan válasszunk családi autót nyaraláshoz? 7 hónapja
- Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta! 7 hónapja
- Hogyan lehet tökéletesíteni a sportautókat? 8 hónapja
- Ki tekert vissza és mennyit? A használt autók egyik legnagyobb csapdája 8 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja