Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 6 éve

Nem egyöntetű az öröm a kötelező szervizdíj kapcsán

A Vendéglátó és Turisztikai Szakszervezet támogatja, míg a balatoni vendéglátósok ellenzik a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 8-15 százalékos kötelező szervizdíj bevezetéséről szóló javaslatát - derül ki a Magyar Nemzet, illetve a Népszava hétfői számában megjelent összeállításból.

A szövetség szerint a szervizdíjból származó többletbevétel segíthetne megfékezni a munkaerő külföldre vándorlását is.

A Magyar Nemzetnek Várnai Zsuzsa, a Vendéglátó és Turisztikai Szakszervezet ügyvezető elnöke elmondta: támogatják a javaslatot, mert az garantált bevételt jelentene a dolgozóknak, míg a borravalót a tulajdonos az esetek 50 százalékában elveszi tőlük, esetleg egy részét adja csak vissza. A szakszervezet már el is küldte a javaslatot támogató levelét a Magyar Turisztikai Ügynökségnek.

A Népszava balatoni vendéglátósokat szólaltatott meg, akik ellenzik a javaslatot. Hoffmann Henrik, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke, szállodatulajdonos szerint a kötelező szervizdíj nem lenne más, mint egyszeri kötelező áremelés. Úgy vélte, a további áfacsökkentés jobb megoldás lenne.

A vendéglátás forgalmi adója az idén 18 százalékra csökkent, jövőre 5 százalékra mérséklődik, és a szakember szerint már elindult a bérek emelkedése az ágazatban. "Jövőre még nagyobbat léphetünk, elérhetjük az Ausztriában a vendéglátásban kínált fizetés 70 százalékát. Ez lehet a lélektani határ, amiért remélhetően egyre többen itthon maradnak, és nem odakint vállalnak munkát" - mondta a Népszavának a szakember.
  • 2022.12.01CX-Ray hálózatelemzés online workshop Szeretnéd tudni, hogy kik a véleményvezérek, mentorok, talentek, szakértők, információforrások, kiégés szélén állók, elkötelezettek, elszigeteltek vagy potenciális vezetők a szervezetben? Részletek Jegyek
  • 2022.12.01CX-Ray elégedettség felmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.03.03HR Basic HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter