Német minimálbér: tanácsok magyar gépkocsivezetőknek
Komoly bajban vannak a magyar fuvarozók a német minimálbér miatt. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az illetékes német hatóságokhoz fordult a "helyzet sürgős tisztázása érdekében", de választ egyelőre nem kaptak. Javaslataikról az alábbi anyagban olvashat.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) honlapján azt közölte: az illetékes német hatóságokhoz fordult a "helyzet sürgős tisztázása érdekében", de választ egyelőre nem kaptak.
A Napi Gazdaság a héten írt arról, hogy a fuvarozók mellett a magyar kormánynak "sem tetszik" az a németországi gyakorlat, amely szerint az ottani minimálbért kell megfizetniük a külföldi, így a magyar vállalkozások alkalmazottainak is.
A lappal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztálya azt közölte: a magyar álláspont szerint a német szabályozás jelenlegi formájában aligha egyeztethető össze az Európai Unió egységes belső piaci politikájával, a szolgáltatásnyújtás szabadsága és a tisztességes verseny elveivel.
A Fuvarozók Lapja írt arról, hogy idén január elsejétől 8,5 euró lesz egy alkalmazottként dolgozó sofőr minimális órabére Németországban. A változás a magyar fuvarozó cégeket is érinti: a németek értelmezése szerint ugyanis a minimálbér mindenkire vonatkozik, aki munkát végez az ország területén. "Arra a sofőrre is, aki nem német cégnél dolgozik, de Németországból indul, németországi lerakó a célja, vagy csak áthalad az ország területén" - írta a lap.
Az MKFE honlapján azt javasolja, hogy a gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németország területére anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a német hatóságoknak. Ez a foglalkoztatási terv tartalmazza a gépkocsivezető adatait valamint, hogy előreláthatólag mennyi időt tölt Németországban. Aki ezt elmulasztja, 30 ezer euróig terjedő pénzbírságot kockáztat - hívja fel a figyelmet az egyesület.
Ez azonban csak a foglalkoztatás bejelentését biztosítja, "magával a minimálbér megfizetési kötelezettséggel, a munkaidő feljegyzésével, a bérszámfejtéssel, az ellenőrzéssel, a nem munkavállaló gépkocsivezetők bizonyítási lehetőségeivel kapcsolatban rengeteg a bizonytalanság" - írta az MKFE.
A szervezet a helyzet sürgős tisztázása érdekében a német hatóságokhoz fordult, de egyelőre nem kapott érdemi választ - derül ki a honlapról.
A HR Portal is írta témában. Miként megírtuk, a németországi munkajogi szabályok jó ideje próbálják visszaszorítani az olcsóbb, főleg külföldi munkaerővel vagy más módon foglalkoztatók egyre terjedő jelenségét. A 2015 januártól érvényes minimál-órabér is ezt a célt szolgálja. Szignifikánsan érinti ez a fuvarozási területet is, amely jócskán kihat a magyar piacra is.
MTI/HR Portal
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk
A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk
Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk
- Meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot 2 hete
- Minimálbér 2026: megtörtént az áttörés, hamarosan jöhet a megállapodás 2 hete
- A foglalkoztatási ráta a magyar vármegyékben - grafikon 2 hete
- Ezekben az országokban kell a legtöbbet dolgoznia a munkavállalóknak - Hazánk a dobogón 3 hete
- Nagy Márton a minimálbérről: ha az állam nem avatkozik be, nem lesz megállapodás 3 hete
- 1050 euróra emelkedik a minimálbér a szomszédunkban 4 hete
- Hogyan teremthetünk valódi értéket a HR-ben? 1 hónapja
- Új alelnök a Közép- és Kelet-Európai Bankszövetség élén 1 hónapja
- Ekkora minimálbér-emelést lát reálisnak a VOSZ főtitkára 1 hónapja
- Minimálbér-emelés: több, mint bérváltozás – így hat az egész ügyviteli rendszerre 1 hónapja
- Minimálbér 2026: fékeznek a munkaadók - veszélyben a kétszámjegyű emelés 1 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?