Megjelent: 17 éve

Összefogott Európa és Latin-Amerika a hatékony pályakövetésért

A latin-amerikai pályakövetés rendszerét vizsgálta az Educatio Kht. Felsőoktatási Műhely című kiadványa. A vizsgált Grauda-Projekt célja - amelyben tíz európai és tíz latin-amerikai egyetem vesz részt -, hogy a különböző pályakövetési módszereket és elemzéseket összehangolják, és az eredményeket szisztematizálják, majd publikálják.

A projektet az Európai Bizottság támogatja a Colombus program keretében, a koordinátor szerepet a mexikói Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey tölti be.
A projekt célja a módszer egységesítésén és az eredmények szisztematizálásán, valamint megjelentetésén túl, hogy azok számára az intézmények számára is vonzóvá tegye a programot, amelyek eddig nem vettek részt a munkálatokban. Ezzel ugyanis a kutatások számát és a rendelkezésre álló adatok mennyiségét is növelni tudják, így téve még hatékonyabbá a projektet.

A program meghatározott céljai, hogy megteremtsék az informatikai támogatás alapjait, az eredményeket online publikálják, a kutatáshoz szükséges módszertani kézikönyvet kidolgozzák, és a programban részt vevő intézményvezetőket, technikai szakembereket tréningeken tovább képezzék. Mindez egy hosszú távú együttműködésként kívánja felhívni a döntéshozók figyelmét a felsőoktatás és a munkaerőpiac egymásra utaltságára, valamint kapcsolatuk vizsgálatának jelentőségére.

A programban Európából két német, két spanyol, három francia, két olasz és egy portugál intézmény vesz részt. A latin-amerikai országok közül két mexikói, két argentin, egy chilei, egy guatemalai, egy brazil, egy kolumbiai és két perui intézmény csatlakozott a programhoz.
A kutatás során a módszertani alapelvek kidolgozása után angol és spanyol nyelven kutatási kézikönyvet adtak ki - a Graduate Follow-Up Instruments and Recommendations Manual program honlapjáról) letölthető a kutatás.

Edupress.hu
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Együttműködési megállapodást kötött az SZTE és a BYD

Oktatási és kutatás-fejlesztési együttműködésről szóló megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a BYD Auto Hungary Kft. szerdán. Teljes cikk

Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz?

A Z és Alfa generáció villámgyors, vizuális és azonnali visszajelzésre épülő tanulási stílusát a mai oktatás alig követi. A szakemberek szerint... Teljes cikk

Robbanás előtt a magyar oktatás: az AI miatt eltűnhetnek a tantárgyak és a tantermek

A mesterséges intelligencia alapjaiban írhatja át a magyar oktatás működését, miközben a kormány új AI-stratégiája épp a lényegre nem reagál:... Teljes cikk