Sehova sem tartó járatok indítása után most poggyászrakodásra kérik a felsővezetőket
A súlyos munkaerőhiány áthidalása érdekében az ausztrál Qantas légitársaság önkéntes alapon arra kéri felsővezetőit, hogy 3 hónapig heti 3-5 napban, napi 4-6 órán át segítsenek be a poggyászok rakodásába.
Az ausztrál Qantas légitársaság bejelentette, hogy az akut munkaerőhiány áthidalása érdekében arra kérték a cég felsővezetőit, hogy átmenetileg - egyelőre 3 hónapos időtávban - ők is álljanak be poggyászt rakodni – írja a BBC.
A cégnél legalább 100 önkéntest keresnek, akik Sydney és Melbourne repülőterein dolgoznának a csomagokkal: a rakodás mellett a poggyászok szállítására szolgáló járműveket is vezetniük kell.
A globális légiközlekedési ágazat nagy részéhez hasonlóan a Qantas is küzd, hogy a határok újbóli megnyitásával újraindítsa szolgáltatásait. Csakhogy a téli influenza-járvány és a Covid-fertőzések, valamint a továbbra is szűkös munkaerőpiai kínálat miatt rendkívül nehéz megfelelő számú embert találni.
"Természetesen az nem várható el, hogy minden felsővezető bevállalja az önkéntes poggyászrakodást az egyébként teljes munkaidős állása mellett. Aki mégis hajlandó erre, attól azt várjuk, hogy heti három-öt napon napi négy-hat órában dolgozzon be" - nyilatkozta a BBC-nek Colin Hughes, a Qantas ügyvezető igazgatója.
A Qantas egyike volt azoknak a légitársaságoknak, amelyeket igen súlyosan érintettek a koronavírus-járvány miatti határlezárások. A vállalat több ezer fős leépítésekre és például a földi kiszolgálás kiszervezésére kényszerült pénzügyi veszteségeinek korlátozására törekedve. Ami pedig a marketinget illeti, nemrég a sehová sem tartó járatok bevezetésével rukkoltak elő.
A múlt hónapban a légitársaság bocsánatot kért, miután az utasok késésekre és hiányzó poggyászokra panaszkodtak. A munkaerőhiány egyébként világszerte jellemző az iparágban. Nemrég a londoni Heathrow jelentette be, hogy korlátozza az utasok számát, különben képtelen lesz kezelni a megnövekedett forgalmat.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Röpködnek a milliók: ennyit lehet most keresni vezetőként 2 hónapja
- 18 millió dolgozó hiányzik majd az EU-ból – kik lehetnek megmentők? 2 hónapja
- Miért nehezebb ma vezetői állást találni Magyarországon, mint pár éve? 2 hónapja
- Tanulhatunk a csehektől? Így lehetne hatékonyabb a vendégmunkás-rendszer 4 hónapja
- Buszvezetőhiány sújtja az országot – hol fizetnek a legtöbbet? 5 hónapja
- 35 ezer vendégmunkás sem lesz elég - mi történik a magyar munkaerőpiacon? 5 hónapja
- Beteg a rendszer: több mint 1000 praxis van orvos nélkül Magyarországon 5 hónapja
- Válságban a fuvarozás – minden eddiginél nagyobb gond a járművezető-hiány 5 hónapja
- Ki fogja elvégezni a "piszkos munkát", ha szigorítják a bevándorlást? 5 hónapja
- Munkaerőhiány? Itt a rejtett 400 ezres tartalék - digitális, rugalmas, elérhető 6 hónapja
- Temetkezünk, nem házasodunk, nem szülünk – a KSH szerint bajban a jövőnk 6 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?