Megjelent: 17 éve

Semmi sem elég a Daciásoknak

Kedden folytatódott a Dacia Pitesti gyárában a több ezer dolgozó sztrájkja, amit a bérek emeléséért kezdtek el hétfőn, miután zsákutcába jutottak a szakszervezetek és a munkáltatók közötti tárgyalások. A gyár vezetése illegálisnak akarja minősíttetni a munkabeszüntetést a bíróságon.

Kedden folytatódott a Dacia Pitesti gyárában a több ezer dolgozó sztrájkja, amit a bérek emeléséért kezdtek el hétfőn, miután zsákutcába jutottak a szakszervezetek és a munkáltatók közötti tárgyalások. A gyár vezetése illegálisnak akarja minősíttetni a munkabeszüntetést a bíróságon.

A Pitesti melletti Mioveni-ben működő gyár alkalmazottai összesen 550 lejes (mintegy 150 eurós) fix összegű - két részletben végrehajtandó - béremelést kértek, és el akarták érni a húsvétra és karácsonyra járó juttatások 50 százalékos növelését is. Részesedést is követelnek a társaság profitjából, ami a Dacia adózott eredményének 5–10 százalék közötti hányadát tenné ki. A francia Renault-csoporthoz tartozó Dacia-gyár vezetése ugyanakkor ennek csupán egynegyedére, azaz 118 lejre (körülbelül 34-35 euróra) lett volna hajlandó.

A Dacia-gyár az elmúlt napokban értetlenségét fejezte ki a már előre jelzett munkabeszüntetés miatt. Azzal érvelt, hogy alkalmazottainak három év alatt 691 lejről (nem egészen 200 euróról) 1663 lejre (mintegy 470 euróra) nőtt az átlagbérük. Míg az elmúlt három évben az infláció teljes szintje 32,66 százalék volt, addig a Dacia alkalmazottainak átlagfizetése 140,67 százalékkal nőtt - szögezte le közleményében a cég. A gyár illetékesei szerint a vásárlóerő emelkedést szintén jól mutatja, hogy míg 2004-ben egy alkalmazottnak egy Dacia Logan megvásárlásához 38,6 havi fizetésre volt szüksége, addig ma folyóáron számítva 19,2 havi bér is elegendő.

A becslések szerint a sztrájk minden egyes napja 1300 gépkocsi "kiesését" jelenti és közel 10 millió eurós veszteséget okoz a cégnek. A román hírügynökségek szerint január második felében Mioveni-ben már percenként egy gépkocsi gurult le a gyártószalagról. Tavaly 222 914 járművet állítottak elő a gyárban, az idén ez a mennyiség 310 ezerre növekszik.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
620 új munkahely Komáromban – ez csak a jéghegy csúcsa?

Komáromban 620 új munkahely jön létre a BYD legújabb, 32 milliárd forintos beruházásával – de a számok mögött sokkal többről van szó. A kínai... Teljes cikk

Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás

A Samsung SDI átadta a valaha volt egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési beruházást Magyarországon, ami jól mutatja, hogy a keleti nyitás stratégiája... Teljes cikk

Matrac nélküli ágyak, zsúfolt vécé, pihenőnap nincs - perlik a BYD-t

Brazil ügyészek pert indítottak a kínai elektromos jármű gyártó óriás BYD és két alvállalkozója ellen, mondván, hogy emberkereskedelemért és... Teljes cikk