Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Vasutassztrájk: megbénult Magyarország

Reggel az egész országban állt a vasúti közlekedés, alig mozogtak vonatok - mondta Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke. A reggeli műszakváltás után javult a forgalom a vasúti hálózaton, de a belföldi gyors- és IC vonatközlekedés továbbra is szünetel.

images

Déli körkép

A MÁV tájékoztatása szerint Budapest Déli pályaudvaron a forgalomirányító és a tolatási műveletekben dolgozók munkabeszüntetése miatt ugyan nincs vonatközlekedés, a vonatok a Kelenföldi pályaudvarra érkeznek, és onnan indulnak. A Keleti pályaudvarra viszont már érkeznek vonatok Hatvan és Újszász felől, valamint a győri térségből. A Nyugati pályaudvaron is fogadnak vonatokat. Az esztergomi járatok közlekednek, a Budapest-Vác vonalon óránként egy-egy vonat jár.

Zalaegerszeg csomópont ismét indít és fogad vonatokat, itt kizárólag a MÁV-START Zrt. munkavállalóin, a jegyvizsgálókon és a kocsivizsgálókon múlik, hogy közlekednek-e a vonatok. Zalaegerszeg-Ukk között a még életben lévő pályafelújítás miatti vonatpótló autóbuszos közlekedés folyamatos.

A Veszprém csomópont szintén indít és fogad vonatokat, itt elsősorban a jegyvizsgálók akadályozhatják a vonatközlekedést. A reggeli műszakváltás óta egy gyorsvonat maradt el a START-os jegyvizsgáló munkabeszüntetése miatt.
A MÁV közleménye szerint Székesfehérvár, Pusztaszabolcs állomáson nincs munkabeszüntetés, Szolnokon is fogadnak és indítanak vonatokat. Sztrájkolnak ugyanakkor Veresegyház térségében, Apcnál és Dunaújvárosnál.

Gyakorlatilag a belföldi gyors- és IC vonatközlekedés megszűnt, a nemzetközi vonatokat sem indítják el Budapestre, egyedül a Beográd nemzetközi gyors érkezett Magyarország területére.


Délelőtti helyzet



Gaskó István elmondta: a vonatközlekedés a sztrájk alatt nem kiszámítható, ez a szolgáltatás szinte nem vehető igénybe.
A szakszervezet szerint Kelet-Magyarországon, Közép-Magyarországon a vasúti vonalak teljesen leálltak, Nyugat-Magyarországon egy-két vonalon járnak a vonatok. Továbbra is bizonytalan a vonatközlekedés a Dél-Dunántúlon, ezért az utazóknak indulás előtt célszerű érdeklődniük, elindul-e a vonatuk - mondta Imre Lászlóné, a MÁV régiós sajtószóvivője az MTI-nek hétfőn. Beszámolt arról, hogy néhány mellékvonalon közlekednek a szerelvények, a többi helyen vagy szünetel, vagy részleges a forgalom. A Pécs és Budapest közötti első, 5 óra 24 percre tervezett Intercity nem hagyta el a baranyai megyeszékhelyet. Hozzátette: a helyzet reggel 7 óra után, a műszakváltással változhat.

Gaskó István elmondta: a délutáni tárgyalástól azt várja, hogy a MÁV vezetése kimozduljon eddigi álláspontjáról.
A VDSZSZ elnöke szerint minden szakmai megalapozottságot nélkülöző a vezérigazgató álláspontja, miszerint börtönbe kerülne, ha teljesítené a MÁV Cargo privatizációs bevételére vonatkozó szakszervezeti követelést és a bevételből juttatna a vasutasoknak.

Arra a kérdésre, hogy meddig tart a vasutassztrájk, Gaskó István elmondta: ez a fejleményektől függ, az összes körülmény mérlegelése után az elnökség dönt a további lépésről.
Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke az MTI-nek elmondta: az InterCity és a belföldi gyorsvonati közlekedés gyakorlatilag megszűnt a sztrájk miatt.

Egy-egy személyvonatot el tudnak indítani, amelyek késéssel közlekednek. A menetrend felborult - tette hozzá.
A nemzetközi vonatok nem járnak, kivéve a Belgrád felől érkező gyorsvonatot, amely útban van Budapest felé, és várhatóan délelőtt megérkezik a Keleti pályaudvarra.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
400 új munkahely jön létre Budapesten – kimagasló fizetés és nemzetközi fejlődési lehetőség

Négyszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet teremtve Budapesten hozza létre legnagyobb európai uniós és egyben az első térségbeli... Teljes cikk

NAV: tovább emelkedik az alanyi adómentesség határa

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg szomszédunkban a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk