Védhetetlen vezetői hibák a Malév GH-nál
A több százmillió forintos indokolatlan költséggel járó leépítések után a Szervezeti és működési szabályzat (SZMSZ) szakmaiatlan átalakítása kavar hullámokat a Malév földi kiszolgáló leányvállalatánál. Eközben több száz ember hiába vár az elbocsátás után járó pénzére - olvasható a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) közleményében.
Ez a szakmai nonszensz szorosan összefügg azzal, hogy a felső- és középvezetők létszáma nem csökkent a vállalatnál. Miközben a cég elbocsátotta a kétkezi dolgozók közel felét, továbbra is ugyanannyi vezető beosztású menedzser maradt állásban. A Malév csoportban évek óta problémát jelentett a túlduzzasztott menedzsment létszáma és költsége. A Malév GH-nál az elbocsátások óta arányaiban sokat romlott a helyzet ehhez képest is - folytatódik a szakszervezet közleménye.
Az egyetlen kivételt épp egy olyan vezető jelentette, akit meg kellett volna tartani: a korábbi kereskedelmi igazgató, aki egy hónapja állítólag közös megegyezéssel távozott a cégtől. A szakszervezeto közlemény szerint az ő feladata lehetett volna, hogy a Malév megrendeléseinek elvesztését követően a cég agresszív üzletszerzéssel kösse le a szabad kapacitásokat. Ez is okolható azért, hogy a Budapestre érkezett új fapados járatok zömét a török tulajdonú Celebi GH szolgálja ki, a Limburger Lóránt MGH-vezető által kölcsön adott eszközökkel és munkaerővel. Limburger Lóránt és kereskedelmi vezető beosztottja korábban évekig a Celebi GH-nál szolgált ugyanilyen beosztásban, hogy azután Borisz Abramovics hívására 2007-ben visszatérjenek a Malévhoz.
A leépítések elhibázottsága is bebizonyosodott mára - hangsúlyozza a közlemény. Megbosszulta magát, hogy átgondolatlanul, elkapkodva bocsátották el 450 főt - a menedzsment saját elmondása szerint is a vezetők szubjektív ítélete döntötte el, ki maradhat, és kinek kell mennie. Ez több százmillió forintos felesleges kiadást jelent a végkielégítések terén.
Ráadásul mára munkaerőhiány alakult ki egyes területeken. A legsúlyosabb helyzet a poggyászrakodás terén állt elő, ahol folyamatos a "rendkívüli" munkavégzés, miközben egyes elbocsátásra kijelölt személyek még az állásidejüket töltik. Ők valószínűleg korábbi érdekképviseleti aktivitásuk miatt nem térhetnek vissza a munkába, miközben óriási a túlterheltség ebben a feladatkörben.
Az új SZMSZ tervezetének másik érthetetlen pontja, hogy benn hagynák azt a lehetőséget, hogy a vezérigazgató felmentést adjon a menedzsment tagjainak a felsőfokú végzettség követelménye alól. Ezt a rendelkezést az Abramovics-korszakban léptették életbe, ám a LESZ szerint a vezetőktől ugyanúgy következetesen meg kell követelni a minimum-standardokat, ahogy a kétkezi munkavállalókon is minden esetben számon kérik a szükséges képzettséget, jogosítványokat.
A fentiek hosszabb távú tanulsága, hogy az orosz tulajdonos idején végzetesen meggyengített felügyelő bizottságot (FB) meg kell erősíteni, hogy valóban garantálni tudja: a mindenkori vezetőség mindenben a vállalat érdekeit követi. Ez az adófizetők és a cégnél dolgozók közös érdeke.
Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Átszervezi magyarországi működését a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt. (korábban Pannontej), amelynek keretében Répcelakon bezárja... Teljes cikk
A Neura Robotics, Európa egyik vezető humanoid robotikai vállalata, 2030-ig ötmillió robot legyártását tervezi, amelyek a házimunkától az ipari... Teljes cikk
Komáromban 620 új munkahely jön létre a BYD legújabb, 32 milliárd forintos beruházásával – de a számok mögött sokkal többről van szó. A kínai... Teljes cikk
- Még a felmondásokat sem kapják meg az elbocsátott dolgozók a Heves vármegyében működő multicégtől 6 napja
- Csökkent a munkanélküliség az Egyesült Államokban 7 napja
- Az összes dolgozóját kirúgta a Heves vármegyében működő multicég, akik a bérüket sem kapták meg 1 hete
- Felmérés: a nők 13%-kal nagyobb valószínűséggel égnek ki, mint a férfiak 2 hete
- Brüsszel tönkretette, a kormány megmenti? Milliárdos támogatás a Dunaferr-dolgozóknak 2 hete
- Elkezdte a csoportos létszámleépítést a Dunaferr utódcége 2 hete
- Mutatjuk, hol vesznek fel és hol építenek le - friss adatok a magyar munkaerőpiacról 3 hete
- Ennyi dolgozót épített le egy év alatt a 15 legnagyobb magyarországi gyár 3 hete
- Rekordon a munkával való elégedettség Amerikában, de nem a fiatalok körében 3 hete
- Az amerikaiak harmada szakmunkásképző iskolát ajánlana a fiataloknak egyetem helyett 3 hete
- Ebben az országban használják a legtöbben az AI-t a HR területén 4 hete