kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

12 magyar vállalkozás versenyben a European Business Awardért

A szakmai díjak nem csupán az üzleti partnerek felé történő kommunikáció fontos, meggyőző elemei, de a dolgozói lojalitást is növelik – derült ki a European Business Award, hazai pályázóinak nyilatkozataiból.

Már tíz éve rendezik meg az European Business Awards versenyt, amelynek célja az üzleti kiválóság és jó gyakorlatok elismerése az európai üzleti közösségben. A többfordulós, változatos üzleti megmérettetésben, ebben az évadban 12 magyar vállalat jutott a nemzetközi fordulóba. Az European Business Awards (EBA, Európai Üzleti Díj) a kontinens egyik legrangosabb üzleti versenye. Idén 34 európai országból 33 000 vállalat szállt versenybe az elismerésért. A zsűri tagjai között globális vállalatok vezetői, akadémikusok és politikai képviselők vannak. Az első körben ők és az EBA bizottsága értékeli a pályázatokat, hogy azok megfelelnek-e az alapvető EBA irányvonalaknak az innováció, etika és siker terén.

Szeptember elején bejelentették az első fordulón túljutott vállalatok listáját, a 12 magyar cég között a p2m Consulting is szerepel, tőlük Patonai Ágnes ügyvezetőt és Vecsey Dalma people managert kérdeztük a versenyről. "Az European Business Awards vállalkozások és nagyvállalatok kiemelkedő eredményeit hivatott elismerni, akiket több fordulóban, bő egy éven át versenyeztetnek." A második fordulóba a magyarországi vállalatok közül bekerült még: az EPAM Systems, a Grow Group Palanta KFt., a HM EI Zrt., a Julius-Globe Kft., a Könyvmolyképző Kiadó, a K&H Bank, a MAVIR ZRt., a Mozaik Education, a Skoopy, a VPE és a Well Done Kft.

"A következő megmérettetés egy bemutatkozó videó megosztása és értékelése lesz. A Nemzeti Bajnokok bemutatkozó filmjei alapján a szakmai bírálóbizottság kiválasztja és Ruban d’Honneur-díjjal jutalmazza minden kategória legjobb 10 társaságát, a TOP 110 európai céget." - tájékoztatott Patonai Ágnes. A verseny oldalán elérhető bemutatkozó filmekre a közönség is leadhatja szavazatát, így a legtöbb voksot gyűjtő vállalkozás nyeri el a Nemzeti Bajnokok Közönségdíját.

Mit tesznek ezért a díjért a vállalatok?

A tevékenységi kör és egy vállalat mérete is befolyásolja azt, hogy ki és miért tartja fontosnak az ilyen szakmai elismeréseket. Valakinek a hitelességét, ismertségét növeli a piacon, míg másoknak a munkavállalói bizalom erősítésében segít. Vecsey Dalma, a p2m people managere elmondta, hogy 2013-ban, miután az előző évben KKV kategóriában elnyerték a CSR Hungary Díjat, megkereste tanácsadó cégüket az European Business Awards jelölő szervezete, hogy induljanak az egyébként nyílt versenyen. Ők több tízezer sikeres európai vállalkozás közül választják ki azokat, amelyek elindulhatnak a díjért. "2013-ban nem jutottunk tovább a nemzetközi fordulóba, idén viszont úgy ítélték meg, hogy az elmúlt időszak eredményei alapján érdemesek vagyunk a megmérettetésre és mi képviselhetjük Magyarországot az Év Munkáltatója kategóriában. Mindez nagy örömmel tölt el minket, hiszen az elmúlt két év során koncentráltan dolgoztunk azon, hogy a 2016/17-es EBA-hoz kapcsolódó irányelveknek megfeleljünk, és jól szerepeljünk. Családbarát intézkedéseink, munkavállalóink képzése egyébként is kiemelt helyen vannak a p2m-nél. Olyan egyedi életpálya modelleket kínálunk, illetve karriertámogató lehetőségeket nyújtunk, amelyek nemcsak a szakmai fejlődést segítik, de munkatársaink életvitelét is jobbá teszik. Ezt az elmúlt évben más elismerésekkel is díjazták. Családbarát Munkahely címet kaptunk az Emberi Erőforrások Minisztériumától, majd kisvállalat kategóriában elnyertük az Üzleti Etikai Díjat, idén pedig az Investors in People Hungary és a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara által alapított Magyarország Legkiválóbb Vállalata díjjal jutalmazták a működésünket. Kis cég vagyunk, ráadásul menedzsment tanácsadóként erős bizalmi kapcsolatokon alapuló szolgáltatást nyújtunk. A megbízásaink éppen ezért elsősorban nem hagyományos reklámozás eredményeként, hanem zömmel továbbajánlás útján születnek. Az ilyen nívós díjak, szakmai elismerések mind-mind erősítik a piaci szerepünket és az ügyfeleink bizalmát az irányunkban."

Erre reflektál az is, amit Kalocsai Zsolt, a díj főtámogatójának, a RSM Hungarynek a vezérigazgatója nyilatkozott: „A piacok és szolgáltatások átjárhatóságával összhangban egyre több cég szeretne és tud kilépni az országhatárok közül, eredményeik a díj révén egy kontinens lakosaihoz és cégeihez juthatnak el, illetve jelenthetnek követendő példát. A zsűri és a közönség mércéje mind a szakmai, mind a felhasználói oldal véleményét jól tükrözi, így egyre több cég érzi, hogy érdemes vállalnia a megmérettetést”.

A díjakat 2017. május végén adják át Európai legjobbjainak.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Itt vannak az Év Irodái

2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk

5G-távirányítású járművek és autókamrás tesztelés a holnap női mérnökeivel

Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk

Kiderült: az ügyfélélmény fejlesztése a munkavállalók lojalitását is növeli

A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk