Megjelent: 1 hónapja

5 tipp, ha kiszerveznék a bérszámfejtést!

Vannak még bizonytalanságok a kiválasztási kritériumokban? Még most kezdenek nézelődni? Mutatjuk a projektmentő tippeket!



1. Mikor? Egyáltalán nem mindegy! A szolgáltatást kiszervezők sokszor meglepődnek azon, hogy mi a jelentősége annak, mikorra tervezik az éles indulást az új, kiszervezett bérszámfejtéssel? Egyszerűbben, melyik hónap lesz az, amelyet már az új szolgáltató számfejt? Pedig óriási jelentősége van ennek az időpontnak a projektben.

A jól előkészített januári éles indulás az optimális. Az évközi éles indulás is megoldható, sőt! Azonban az aktuális évi analitikus adatokat érdemes az új rendszerben is előállítani akár adatmigrációval, vagy a lezárt hónapok számfejtésével az éves adatszolgáltatások miatt. Ezeknek az analitikus adatoknak egyezniük kell, ami bizony többletmunkát eredményezhet. Az erre fordított időszükséglet nyilván nő a lezárt hónapok számával arányban.

Tehát, ha van erre lehetőségünk, akkor időben kezdjük el előkészíteni a projektet, és időzítsünk év elejére az éles indulást!

2. Nagy értékű felelősségbiztosítás, miért is? - Egy szolgáltató a saját tevékenységére felelősségbiztosítást köt, így az általa esetlegesen okozott kárt ennek terhére téríti.
A házon belül tartott bérszámfejtés esetén az ügyintéző hibájából felmerülő káresemény miatt a vállalat a saját forrásaiból fizeti a büntetést, késedelmi pótlékot, stb.

Óriási biztonságot ad ez mindkét oldalon!

3. Jelenléti adatok rögzítésének lehetősége - úgy érezzük, hogy nem állunk készen a webes munkaidőrögzítésre, és nem is szeretnénk ezt a feladatot a szolgáltatóra bízni? Vannak olyan szolgáltatók, akik lehetőséget biztosítanak arra is, hogy amennyiben a megbízó szeretné, akkor a saját munkaidő-adminisztrátorai rögzíthessék a munkaidő adatokat. Így akár még a bérszámfejtés szolgáltatás árából is lehet lefaragni…

Egy tanács: semmiképpen ne bajlódjunk Excel táblázatokkal!

4. Rögzítheti a HR-ünk a szerződéseket és listázhat, ha szükséges? A HR folyamatok zökkenőmentessége gyakran megkívánja, hogy a megbízók HR részlege rögzítse a munka, egyéb szerződéseket. Az ad-hoc lekérdezések lehetősége szintén életmentő lehet a vállalati HR számára, így érdemes olyan szolgáltatót keresni, aki tudja biztosítani, hogy a kollégák hozzáférjenek ezekhez a programrészekhez és adatokhoz.

5. Legyen a bérszámfejtés szolgáltatási területre auditált, működtetett minőségirányítási rendszere a szolgáltatónak? Igen! Ez lehet egyfajta biztosíték is arra, hogy a szolgáltatását évente auditált folyamatokkal, kiszámíthatóan és megbízható minőségben végzi.


Az 5 tippen túl további információt talál az L-SOFT bérszámfejtési szolgáltatásairól itt!
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
2020 legnagyobb kihívása a munkaerőpiacon

Emelkedő bérspirál, munkaerőhiány, a különböző generációkhoz tartozó munkavállalók közötti kommunikáció, a dolgozók hosszú távú... Teljes cikk

Gazdaságilag is megéri az ukránok foglalkoztatása

Ma már nem kérdés, hogy a magyarországi munkaerőpiacon állandósuló munkaerőhiányt harmadik országbeli, vagyis az Európai Unión kívülről... Teljes cikk

HR osztály nélkül sem lehetetlen a hatékony toborzás

Napjainkban, amikor számtalan pozíció esetében (fizikai munka/szakmunka, bizonyos mérnöki pozíciók, számítástechnika/informatika - csak hogy párat... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek