Megjelent: 4 hónapja

A felmérések és az adatok ereje! Így töltetjük be a kékgalléros kereséseket is

Az elmúlt közel 15 év, amit a fejvadász szakmában eltöltöttünk, számtalan felismerést hozott számunkra. Az utóbbi hónapok egyik legfontosabb tanulsága, hogy a munkaerőpiac olyan rohamosan változik, és alakul át, hogy az, szinte követhetetlen. Ezért értékelődnek fel annyira a felmérések, és a valós adatok.

Egy év leforgása alatt több száz ügyféllel dolgozunk együtt, akiknek a legkülönfélébb területekre, pozíciószintre keresünk kollégát. Ezeket a kereséseket sokszor akkor kapjuk meg, amikor már a HR-esnek hónapok óta nem sikerült betölteniük az adott pozíciót. A toborzás sikertelensége persze igen sok tényezőn múlhat. De van egy lépés, amit ha nem spórolunk meg, az szemmel látható lesz az eredményeken.

GPS nélkül nem könnyű…
Toborzásnak nekiállni piackutatás, felmérés, adatok nélkül olyan, mintha GPS nélkül indulnánk el egy ismeretlen ország, ismeretlen pontjára. Nem kizárt, hogy egyszer valahogy odaérünk, csak sokkal kanyargósabb lesz az út, sokszor annyi időbe telik majd, és belefuthatunk jó pár zsákutcába. Ez pedig nem szerencsés, amikor épp versenyt futunk az idővel, és a konkurenciával…

Épp a piac, és a jelöltek igényeinek folyamatos változása miatt, a sikeres keresések első lépése, a felmérés kéne, hogy legyen, azaz a célcsoport igényeinek és természetének pontos megismerése. Ennek hiányában honnan tudhatnánk, hogy:

• mit kell kommunikáljunk a hirdetésben?
• melyik hirdetési platformra helyezzünk hangsúlyt?
• milyen információval lehet eladni a pozíciót a jelölteknek?

És ami talán a legfontosabb, honnan tudhatnánk, hogy milyen bér lesz az, amivel jó eséllyel meg tudjuk nyerni magunknak a munkaerőt?

Valós felmérés, tanulságos adatokkal

Ügyfelünk hónapok óta nem tudta betölteni egy kékgalléros keresését, speciális területen, ezért egy részletes piackutatással kezdtük a közös munkát. Kollégánk 120 jelölttel beszélt telefonon a szakma képviselői közül.

A megkérdezésnek természetesen a legfontosabb eredménye a célcsoport nettó bérigényének megismerése volt, ezen kívül a kérdésekben kitértünk az álláskeresési szokásaikra, és a munkahelykeresés kapcsán felmerülő nézőpontok fontosságára.

Nem meglepő módon kiderült, hogy a döntésben első helyen szerepel a bérezés. 67% ezt tartja legfontosabbnak egy álláshirdetésben. Épp ezért, ahol a bérsáv nincs feltüntetve, gyakran figyelmen kívül is hagyják a pozíciót. Második helyen szerepel a pontos feladatkör, majd ezt követi a munkaidő, és a munkavégzés helye. Kiderült továbbá, hogy 75%-uk számára kiemelten fontos a céges buszjárat is.

A fentiek alapján sikerült olyan álláshirdetést írni, ami reflektált a piac igényeire, és olyan versenyképes bérezést kínálni, amivel megsokszoroztuk ügyfelünk számára a potenciális jelöltek számát.
Ennyit számít, hogyha pontos adatokkal rendelkezünk a keresésekhez.
Március 31-ig a bérfelmérést most ajándékba adjuk minden újonnan megrendelt fejvadász szolgáltatásunk mellé, hogy Ön is biztosan versenyképes ajánlatot nyújthasson a jelölteknek.
Részletek: http://bit.ly/2GtnclO

A felmérések ereje tehát vitathatatlan. Mindenkinek azt javasoljuk, alapozza meg a keresésit ilyen módon. Ha idő vagy kapacitás hiányában pedig erre nincs lehetősége, keressen minket bizalommal!
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mely hazai iparágakat érinti legjobban a válság?

A koronavírus a legtöbb vállalkozás életére komoly hatást gyakorol, ugyanakkor a hatás jelentős különbségeket mutat ágazatonként, illetve vállalkozásonként. Teljes cikk

A járvány ideje alatt is dübörögnek az építőipari cégalapítások

2020 márciusában 529 cégalapítás került közzétételre az építőiparban, ami 9 százalékkal még a 2019-es havi átlagot is meghaladja. Teljes cikk

At Work at Social Distance, munkapszichológia a távolból

Mi az At Worknél természetesen szigorúan betartjuk az egészségügyi előírásokat, az irodai jelenlétünk a mostani időszakban szünetel. Ugyanakkor... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek