A kreatív tartalmak szerepe a HR-ben, employer brandingeben
Változatos tartalmak, kreatív megoldások, sokoldalú megjelenések, online platformok. A sok és változatos megjelenés és folyamatos kommunikáció a munkavállalók felé nagyban hozzájárul a cég jó PR-jának kialakításához. Milyen szerepet tölthetnek be a vállalati kommunikációban a videók és miért jó ez a HR-nek?
Az alábbi képre kattintva megtekinthető a videó

A videós tartalmak egyre több helyen kerülnek előtérbe. Már a Facebook is előrébb sorolja azokat az oldalakat, ahol gyakran operálnak videós megjelenéssel. A mai social médián, videó megosztó portálokon nevelkedett generációnak minél gyorsabban, minél több információra van szüksége. A social média platformok görgetése is ezt a folyamatos információigényt elégíti ki az agyunkban. A videós tartalmak nagy előnye, hogy rövid idő alatt sok információt lehet átadni, és mindezt olyan kreatív módon, ami képes jobban átvinni az információkat, átadni az üzeneteket, mint egy sima, szöveges tartalom.
Hogyan szolgálhatják a toborzás céljait?
A videós tartalmak remekül támogatják az employer branding célokat is. Néhány ötlet, amire a kisfilmek használhatóak:
1. Image filmek
A céges karrieroldalt jól feldobja egy image film, ami aztán a social média platformokon is változatosan felhasználható. Két-három perces videóban bemutatható a cég múltja, jelene, jövője. Jól át lehet adni egy hangulatot, szellemiséget, amit a cég képvisel, amire a leendő kollégák számíthatnak. A filmben megszólalhatnak a kollégák, vezetők is.
2. Videós álláshirdetések
A videós álláshirdetések ma még gyerekcipőben járnak, de nem kizárt, hogy rövidesen betörnek a piacra. Számtalan megoldás létezhet arra, hogyan lehet videós formában prezentálni egy pozíciót. Az álláskeresőhöz videókon keresztül szólhatnak a kollégák, a leendő vezetők, vagy akár humoros animációs kisfilmmel is felkelthető a pályázók figyelme.
3. Tájékoztató/oktató jellegű animációk
A videós formátummal hatékony adhatunk át hasznos információkat is. Animációs kisfilmet készíthetünk akár az új belépőknek, bemutatva a legfontosabb belső szabályokat, folyamatokat. Videókkal taníthatjuk az új kollégákat az egyes rendszerek használatára, tájékoztathatjuk a pályázókat a kiválasztás folyamatáról. stb.
A Beck & Partners Kft. mindig fontosnak tartotta, hogy ne csak a toborzási megoldásokban járjanak élen, hanem a kommunikációs- és marketing eszközöket is változatosan és jól használják. Ők a toborzási szolgáltatásaik bemutatására készítettek animált kisfilmeket, melynek hála néhány perc alatt könnyen átláthatók az egyes csomagok tartalmi elemei, a szolgáltatások menete.
Az alábbi képre kattintva megtekinthető a videó.

Végezetül fontosnak tartjuk elmondani, hogy ha a videós tartalmak nem megfelelő minőségben készülnek, rosszabbat teszünk, mintha nem lennének. Azonban tény, hogy egy jól kivitelezett image film, jó üzenetekkel, megfelelő minőségben 2 perc alatt kiválthatja a nézőből a cég iránti szimpátiát és bizalmat, ezért érdemes feltérképezni a benne rejlő lehetőségeket.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- 5-ből 3 munkáltató szerint a soft skill-ek fontosabbak, mint valaha 1 hete
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 2 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 3 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron? 3 hete
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 1 hónapja
- Ez a munka nem automatizálható? Na jó, akkor vegyünk fel egy embert! 1 hónapja
- Ennyit számít a jelöltélmény a cég leendő dolgozóinak 1 hónapja
- AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani 2 hónapja
- Nehezebben váltanak az álláskeresők, lassabban döntenek a cégek felvételről 2 hónapja
- Rajtuk múlhat a toborzás sikere: így képezd a hiring managert 2 hónapja