Szerző: Szarka Dóra Megjelent: 3 éve

A kvíz minden kollégának megfelel - a rafting és a paintball ellen sokan ágálnak

Melyik köztársasági elnök fekete öves dzsúdó mester? Az írást hordozó anyagok közül melyik volt állati eredetű? A történet alapján ki meséli Az Ezeregyéjszaka meséit? – a HR Portál egy QuizNightos csapatépítő estén járt. A pub kvíz műfaja sok lehetőséget nyújt könnyed kikapcsolódásra, új ismeretek szerzésére és a csapatszellem kialakítására, amit egyre több cég kezd felismerni.

images

Kellemes nyáreste, hangulatos eszpresszó, a szervezők barátságosan fogadják a QuizNightos csapatépítésre érkező „72 óra kompromisszum nélkül” csoport tagjait. A játékosok négy fős csapatokba verődnek, minden csapat külön asztalnál foglal helyet. A kvízmester kiosztja a válaszlapokat, a játék kezdetét veszi. A kivetítőn sorra jelennek meg a kérdések, néhány perc jut egy-egy válaszra, nehezebb kérdéseknél a kvízmester is besegít. A csapattagok között kialakul az interakció, de sokszor a csoportok is beszélgetnek egymással. Közben a pincérek behozzák a jegeskávét, a barna sört, a fröccsöket, a koktélokat. A kvíz oldott hangulatban folyik tovább.

A kérdéseket a cég profiljához igazítják

Egyre több cég keresi fel Bartha Álmost, a QuizNight kitalálóját és főszervezőjét csapatépítés céljából. A műfaj sajátossága, hogy nagyon egyedi csapatépítő rendezvényt képesek kihozni belőle, mivel bármilyen témából lehet kérdéseket összeválogatni.

A kérdéseket általában a szervezet profiljához igazítják. A résztvevők sokszor meglepődnek egy-egy kérdésen. „Nemrég egy építőipari cég kért tőlünk csapatépítést, ahol sokan akkor hallották először, hogy a vasbetont először virágosládák előállításához használták. A munkatársak új dolgokat is tanultak az este folyamán, és jól is érezték magukat” – tudtuk meg Bartha Álmostól. A vállalatok azonban néha kérik, hogy ne csak szakmához kapcsolódó kérdések szerepeljenek a kérdéssorban, „mintha fejtágítás lenne” – fogalmazott Bartha Álmos, majd hozzátette: „ezért gyakran rakunk be teljesen más területről vett vagy általános műveltséget igénylő kérdéseket is. Ha angolul kell a játékot levezetni, természetesen a nagyon magyar vonatkozású kérdéseket kivesszük.” A 72 óra kompromisszum nélkül csapatépítésén például olyan kérdések szerepeltek, hogy mit mérnek a maligánnal, vagy melyik szín a sárga komplementere az RGB modellen.

„A kérdések nagy részét a hétfő esténként megtartott ingyenes QuizNight Bajnokságok kérdéseiből vesszük át. Idén májusban zárult le a hatodik QuizNight Bajnokság, amelyen több ezren vettek részt.” – mondta Bartha Álmos főszervező. A huszonhat fordulóból álló, minden hétfőn megtartott rendezvényhez bárki csatlakozhat, az előzetes asztalfoglalás erősen ajánlott. Minden helyszínnek saját kvízmestere van, egy kvízmester 130-150 fő koordinálására képes. A feladatsorokat Bartha Álmos készíti. A hétről-hétre megtartott fordulókon mindig új kérdéssor szerepel, ami az adott héten minden helyszínen ugyanaz. Az étterem vagy kávézó által felajánlott nyeremények kerülnek kiosztásra a három győztes csapat között. A csapatépítéseken a nyerteseket szabadnappal, italnyereménnyel és oklevéllel díjazzák a cégek.

Sokszor a HR-esek átengedik a QuizNight szervezőinek a csoportok kialakítását. Egy soknemzetiségű call centeres csoport csapatépítésén például csupán az volt a kérésük, hogy a különböző nemzetiségű kollégákat keverjék össze. Ebben a játékban akkor fogadták el a választ, ha volt legalább egy ember másik csapatban, aki az adott nyelven helyesnek vélte a választ – mesélte Bartha Álmos.

Már három országban szerveznek QuizNight versenyeket

A 2014-2015-ös bajnokság 27 helyszínen, három országban, 17 városban, hetente közel 1700 játékos részvételével zajlott – tudtuk meg Bartha Álmostól. A főszervező sanghaji tanulmányai alatt ismerkedett meg a pub quiz műfajával, majd 2009-ben Szentendrén kezdte el megtartani sajátos felépítésű játékmenetét. Ezután szépen sorban jöttek a betársult városok. Legutóbb Graz csatlakozott a bajnokságot rendező városok sorába, ahonnan egy magyar közösség kereste fel, hogy szeretnének QuizNightot tartani. Így Magyarországon és Szerbián kívül idén februártól már Ausztriában is folyik a bajnokság. Budapesten jelenleg 13 helyszínen van QuizNight. Általában étteremben, bárban, kávézóban, romkocsmában szervezik a rendezvényt, van hogy az éttermek saját „kvíz” menüvel készülnek erre az estére. Az eddigi asztalfoglalási rekord 44 másodperc: ennyi idő alatt foglaltak le száz helyet az egyik helyszínen, a kimaradók ilyenkor várólistára kerülnek. Sok cég is csatlakozik a hétfői QuizNight rendezvényekhez, asztalt foglalnak, és egy vacsorával és játékkal egybekötött céges estét tartanak – mondta el a HR Portálnak Bartha Álmos, főszervező.

„A kvíz minden kollégának megfelel”

A szervezők eddigi tapasztalatai szerint a QuizNight azért hatékony csapatépítő eszköz, mert a különböző korosztályokat egyszerre képes lekötni. A bajnokságon tizennyolc éves kortól játszanak, az eddigi legidősebb versenyzőjük pedig hetvennégy éves – tudtuk meg Bartha Álmostól, aki elmondta: „Sok cég keresett már meg azzal minket, hogy nem találtak olyan programot, ami minden kollégájuknak megfelelt volna, ezért inkább QuizNightos csapatépítést csinálnának. A játék két órán keresztül le tudja kötni az összes ember figyelmét, bármekkora korkülönbség legyen is a csoport tagjai között. Egyik céges csapatépítésünkön az ország különböző pontjaiból érkeztek munkatársak, akik akkor találkoztak egymással először, de a játék során semmi gond nem volt a csapatszellem kialakításával, és a figyelmüket is kellő mértékben le tudtuk kötni.”

Kommunikáció, jelenlét és versenyhelyzet

A szervezők szerint a QuizNight csapatépítés elsősorban abban különbözik a többi csapatépítő rendezvénytől, hogy semmit sem erőltetnek a résztvevőkre, de mégis a játék tevékeny részeseivé teszik a csapatokat. Ebben az is közrejátszik, hogy nagyon gyorsan pörögnek az események, egy-egy kérdés megválaszolására csupán néhány perc jut. A QuizNight folyamatos csoporton belüli kommunikációt és aktív jelenlétet követel meg a csapattagoktól, mivel versenyhelyzet elé állítja a játékosokat, és senki sem szeretne alul maradni. „Sokan attól tartanak, ha nem tudnak megválaszolni néhány kérdést, butának nézik majd a kollégáik. Ez a félelem azonban alaptalan, mert egyrészt senki sem annyira hiperintelligens, hogy minden kérdésre tudja a választ, másrészt pedig mindenki megtalálja a neki megfelelő témát, amiben jobb, mint a többi.” – mondta el Bartha Álmos, a QuizNight főszervezője. A kérdések között a céget érintő kérdések mellett szerepelnek bulvár, irodalmi, klasszikus műveltségi kérdések is. A QuizNightos csapatépítő estéken az egyéni tudást össze kell rendezni, csoportban kell gondolkodni és összerakni a megoldásokat.

Fotók: QuizNight, Barcsai Boglárka
Follow hrportal_hu on Twitter

A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!

Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése elsősorban a munkavállalókon múlik, ezért tudnunk kell, hogyan érzik magukat. Ennek érdekében rá kell lelnünk a számunkra helyes módszerre, hogyan kérdezzük meg tőlük, milyen a munkahelyi közérzetük. A következő lépésben a begyűjtött adatokból információt kell készíteni. A munkáltatói márka építés analitikájáról, a „Megtartó-erő” működtetésének alapjairól szól Rozmis Kata üzleti elemző és oktató cikksorozatának első része.tovább..

További cikkek
Az eddigi legnagyobb sztrájkra készülnek a Ryanair-nél

A Reuters hírügynökség értesülései szerint jövő szerdán és csütörtökön 600 járatát törli a légitársaság, mert a dolgozók sztrájkba... Teljes cikk

Az ukrán kormány megtiltotta az állami vállalatoknak, hogy nagy összegű prémiumokat adjanak

Megtiltotta az ukrán kormány az állami vállalatoknak, hogy jutalomként nagy összegű bónuszokat fizessenek alkalmazottaiknak az ország jelenlegi... Teljes cikk

Négymilliárdos adócsalási ügyben 50 ember ellen emeltek vádat

Vádat emeltek ötven ember ellen Bács-Kiskun megyében, mert egy számlázási láncon keresztül több mint négymilliárd forint adót csaltak el. A... Teljes cikk

A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!

Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése... Teljes cikk

A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!

Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár