kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

A magyar cégek keveset nyomtatnak, de félnek a felhőszolgáltatásoktól

A Sharp utánanézett annak, milyenek a magyar cégek nyomtatási és dokumentumkezelési szokásai. A felmérés kimutatta, hogy noha a cégek keveset nyomtatnak, a legnagyobb költségeket mégis a számlázás és az adminisztrációs folyamatok generálják. A magyarországi cégek mégsem bíznak a felhőmegoldásokban.

A magyar vállalkozások fele nem tulajdonít nagy jelentőséget a dokumentumok nyomtatásának, bár csupán a megkérdezettek 5 százaléka állította, hogy ez az elektronikus dokumentumok alkalmazásából következik. A cégek közel 45 százaléka azt a választ adta, hogy egyszerűen nem nyomtat sokat. Ennek ellenére csaknem minden negyedik vállalkozásnál (23,3 százalék) a nyomtatás fontos segítő szerepet tölt be a könyvelési, logisztikai, beszerzési, HR stb. osztályokon, 17,4 százalékuk jelentős terméktámogatási eszköznek tekinti a szórólapok, használati utasítások és hasonló anyagok nyomtatását, minden tizedik cég esetében pedig a nyomtatott dokumentum a termék része vagy maga a termék (pl. beszámoló).

A nyomtatási költségek optimalizációjával kapcsolatban a cégek elsősorban az adminisztrációs folyamatokat jelölik meg. A második helyen a számlázási és logisztikai folyamatok szerepelnek. A legkisebb szerepet a cégek a termékinformáció és az ügyfélszerzés területén tulajdonítják a nyomtatásnak.


Melyik dokumentumigényes folyamat optimalizációja lenne a legfontosabb az Ön cége számára?






A mobil nyomtatás még várat magára, az A3 formátum keményen tartja magát



A felmérés kimutatta, hogy a magyar vállakozások nem használnak okostelefonokat és táblagépeket a nyomtatáshoz és a dokumentumkezeléshez. Nyugaton a helyzet ennek az ellenkezője: ott a legtöbb cég fontosnak vagy rendkívül fontosnak tartja, hogy a dokumentumok mobil eszközökről is hozzáférhetők legyenek.

Magyarországon a legnépszerűbb többfunkciós berendezések az A4 formátumú színes nyomtatók. Egy átlagos magyar cég csaknem tíz színes és öt egyszínű A4-es nyomtatót üzemeltet. Az A3-as nyomtatókkal rendelkező cégek nem cserélnék kisebbre készülékeiket – csupán 7 százalékuk jelezte, hogy a közeljövőben szívesen beszerezne egy A4-es nyomtatót a nagyobb formátumú gép helyett. Ez valószínűleg azért történik így, mivel az A3-as nyomtatókat általában speciális területeken dolgozó cégek használják, ahol a mindennapok során is szükség van a nagyformátumú dokumentumokra (próbanyomatokat készítő újságszerkesztőségek, nyomdák stb.) Ezek a nyomtatók általában több funkcióval rendelkeznek és nagyobb teljesítményűek, mint az A4-es készülékek.

A magyar piac érettségéről tanúskodik az a tény, hogy egy megkérdezett cég sem használ már tintasugaras nyomtatókat. Bár ezek a készülékek olcsón beszerezhetők, a megtakarítás csak látszólagos, mivel használatuk nagyobb költséggel jár, mint a lézersugaras nyomtatóké.


Kihasználatlan és meg nem értett felhő



A felmérés kimutatása szerint a megkérdezettek közel 70 százaléka felhőszolgáltatáson keresztül is hozzáfér a céges dokumentumokhoz, de 12 százalékuknál alig többen használják ezt a megoldást a mindennapok során. A résztvevők közel 56 százaléka beismerte, hogy a munkahelyén van ilyen lehetőség, de nem használják ki. Ez azt jelentheti, hogy az általánosan elérhető megoldások nem elég kényelmesek a dolgozók számára. Úgy tűnik, hogy a fenti megoldásokat elsősorban a munkaadók kedvelik, amire a meglévő felhőszolgáltatások nagy száma, valamint bevezetésük szándéka mutat (a megkérdezett cégek 30 százaléka alkalmazni kíván valamilyen felhőmegoldást). A hatékony és a dolgozók mindennapjait megkönnyítő felhőszolgáltatások megfelelő megválasztása a közeljövőben nagy kihívást jelenthet a magyar cégek számára.

A felmérésben reszt vett cégek csaknem 43 százaléka elismeri, hogy nem teljesen érti a felhőszolgáltatások működését. Ez abból is adódhat, hogy a felhőszolgáltatásoknak nincs egyértelmű meghatározása, és nagyon sok különböző informatikai megoldás kerül alkalmazásra ilyen név alatt. A vállalkozások attól félnek, hogy a felhőszolgáltatások nem stabilak és nem alkalmazhatók hosszútávon, kritikus helyzetekben nem lesznek hozzáférhetők és az adatok nehezen szerezhetők vissza belőlük. Egy megkérdezett sem válaszolta, hogy semmilyen aggálya sincs a felhő bevezetésével kapcsolatban.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk

"Ember a gépben" botrány: olcsó munkaerővel pótolták a mesterséges intelligenciát egy cégnél

A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk