Szerző: Juhász Tibor
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 13 éve

A sikeres szervezetek titka a kommunikáció, a sokféleség elfogadása és a harmónia

Az egy napos konferencián a hazai és a nemzetközi gazdasági élet kiemelkedő női és férfi felsővezetői, szakértői osztották meg szakmai, valamint személyes tapasztalataikat a résztvevőkkel, s többek között választ adtak arra a kérdésre, hogy hogyan lesz egy szervezet hatékonyabb és eredményesebb a női vezetés hozzáadott értékeitől? Az idei rendezvény sztárvendégei William Sonnenschein, a californiai Berkeley - Haas Vezetőképző Intézet kommunikációs szakértője, valamint Hankovszky Katalin, a Basel - Weiterbildungsforum coaching specialistája voltak. A rendezvényen elsőként kerültek bemutatásra a Wanderlee Magyarország és a HR Portál közös kutatásának eredményei.
Gecser Ottó, az Axa Biztosító Zrt.


A Vezető Nő - A női vezető konferencia célja, hogy a különböző szervezeti kultúrákból érkező döntéshozó hölgyek személyes hangvételben tudjanak tapasztalatokat cserélni a konferencia idején, ezzel is építve a hosszabb távon működő kapcsolatokat. Az idén második alkalommal megrendezett, s a mára már nemzetközivé váló rendezvény egyedi eseményt jelentett a hazai rendezvénypalettán, melyen mintegy 100 felsővezető, tanácsadó, egyben 54 vállalat képviseltette magát.

"Az új évezredre a nők helyzete átértékelődött, egyre több hölgy kerül vezető pozícióba a tudo-mány, a kultúra, a közélet és az üzleti élet területén. Globalizálódó világunkban általános trend, hogy a nők egyre nagyobb teret kapnak a gazdasági és kulturális élet különböző színpadain. Az új kihívások egyben fokozott felelősséget jelentenek a női vezetői elitnek, ezért is tartjuk kiemelkedő-en fontosnak a vezető nők aktuális dilemmáinak feldolgozását. Rendezvényünkön információkkal szolgálunk a döntéshozó hölgyeknek, akik bár különböző szakmai területen tevékenykednek, mégis ugyanazokkal a kihívásokkal, problémákkal kell szembenézniük napi munkájuk során" - vezette fel a konferenciát Varga Sylvia, a Wanderlee Magyarország igazgatója.

A rendezvény egyik fő támogatója a Brokernet Csoport 3.000 tanácsadójának 50%-a nő, akik Magyarország dominánsan piacvezető független pénzügyi szolgáltatójának munkatársaiként segítséget nyújtanak ügyfeleiknek teljes pénzügyi életpályájuk megtervezésében, miközben közérthető módon beszélnek a pénzről. "Értékesítési igazgatóként a hálózat vezetése, az emberek oktatása, képzése, a munkatársakkal történő közvetlen kommunikáció a feladatom. Felelősnek érzem magam azért, hogy munkánk során az emberi értékeket tartsuk a középpontban. Remek pénzügyi termékeink vannak, de hiába lennének, ha nem volnánk képesek megtanítani az embereket kommunikálni, eladni, kapcsolatot kiépíteni. A szakmai képzések alkalmával rengeteg lehetőség nyílik az emberi értékek köz-vetítésére is. Természetesen alapvetően a pénzről van szó, de szerintem a pénz csak eszköz. Eszköz arra, hogy az emberek megvalósítsák álmaikat, elérjék céljaikat. Személyes vágyainkról és gyerme-keink életre való felkészítése feltételeinek megteremtéséről szól a történet, a pénzen keresztül"- fejtette ki Kósa Erika, a Brokernet Csoport társtulajdonos alapítója és értékesítési igazgatója.


Dr. Zolnay Judit, a másik fő támogató AXA Biztosító Zrt. vezérigazgató-helyettese szerint: "Szükség van olyan fórumokra, ahol a vezető beosztásban dolgozó nők megoszthatják egymás közt tapasztalataikat, megismerhetik a vállalatok legjobb gyakorlatait. A munka és magánélet harmóniá-ja, a teljesítmény javítása, a tudatosan munkavállalói imázs kialakítása és ezek reprezentálása mind - mind olyan terület, ahol tanácsadóktól, szakemberektől, és gyakorló vezető nőktől szerezhetünk értékes ismereteket. A fiatal, ambiciózus nők számára példákat kell állítanunk, és a női hálózatokon keresztül támogatni kell őket abban, hogy egyre többen dolgozhassanak vezető pozícióban."

A konferencia egyik legkiemelkedőbb előadását William Sonnenschein, a californiai, Berkeley - Haas Egyetem Vezetőképző Intézetének kommunikációs szakértője tartotta. A nemzetközi szakember előadásában a diverzitás témakörét járta körül. Véleménye szerint a diverzitás továbbra is az egyik legfontosabb téma, amivel a ma szervezeteinek szembe kell néznie. Azok a szervezetek, amelyek jól hasznosítják diverzitásukat, jól teljesítenek. Azok a szervezetek, amelyek nem hasznosítják, a szervezet minden aspektusára ható problémákkal néznek szembe. "A diverzitás különbséget jelent, és magában foglalja a kulturális, nembeli, korbéli, származási és más eltéréseket. Véleményem szerint a kulcs a diverzitáshoz a kommunikáció. A vezetőknek kommunikálniuk kell a szervezeti küldetéseket és szükségleteket a különböző közösségeknek, és olyan kultúrákat teremteni, ami ünnepli a különbözőséget. Ha lehetne egy kívánságom, az azlenne, hogy több férfi jelenjen meg az ehhez hasonló konferenciákon! Azt hiszem, alapvető szükséglet, hogy a nők támogassák egymást, képességeiket és hálózataikat fejlesszék, de az is fontos, hogy a férfiak megértsék a kü-lönböző stílusokat, és értékeljék, hogy ezek a különbségek milyen vibráló, sikeres munkahelyeket teremtenek." - fejtette ki a konferencia kapcsán a szakértő.

Juhász Tibor, a Wanderlee Magyarország Kft. szakmai igazgatója a HR Portal-lal végzett közös kutatási eredmények prezentálása során elmondta: "A gazdasági racionalitás megkívánja, hogy a nőkben rejlő egyedi tehetségeket minél jobban kiaknázzuk. A másság, a sokszínűség előnyökkel szolgálhat a teljesítmények szempontjából. A férfiarcú munkahelyek és karrierlehetőségek a női kompetenciákkal csak gazdagodhatnak."
Follow hrportal_hu on Twitter