Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 hónapja

A tökéletes LinkedIn profil titka

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségépítő oldala. Ma már több, mint 400 millió felhasználóval rendelkezik és ez a szám folyamatosan növekszik. Mégis hogyan lehet kihasználni a benne rejlő lehetőségeket? Erre kereste a választ a ShopAlike magyar csapata és összeállítottak egy gyors útmutatót hogyan lehet tökéletes LinkedIn profilt készíteni.

Íme tehát néhány tipp:

1) Névjegykártya

Ez profilod egyik legfontosabb része! Ne pazarold a fejvadászok idejét arra, hogy megtalálják mi is az ami igazán különlegessé tesz! Légy rövid, kreatív és lényegre törő, használj egy vagy kettő kulcsszót leírásodban.
Ebből a részből nem hiányozhat tartózkodási helyed, hisz így több esélyed van helyi pozíciók felfedezésére. A tartózkodási hely hozzáadásával akár huszonháromszor nagyobb valószínűséggel találhatnak meg a LinkedIn keresőben.

2) Név

3 szabály: semmi becenév, semmi kezdőbetű (hacsak nem vagy ennyire híres), használd a helyes nagybetűket. Ennyire egyszerű!

3) URL

Tüntesd fel a LinkedIn profilod elérési címét és ne feledd, hogy akár személyre is szabhatod. Az önéletrajzod felső részénél találod, kattints a szerkesztés gombra és javítsd ki.

4) Profilkép

Szakmai vagy professzionális képnek hívják és nem hiába! Kerüld el magánéleti szelfijeid feltöltését és törekedj arra, hogy minél szakszerűbb képet készíts magadról. Egy szakszerű profilkép feltöltésével akár 14-szer több látogatót is szerezhetsz LinkedIn profilodnak!

5) Bemutatkozás - Maximum 2000 karakter

Gondolj úgy erre, mint karriered bemutatója: légy rövid, lényegretörő, izgalmas és gyors, hogy olvasód többet szeressen megtudni rólad. Emeld ki a fontosabb eredményeid, alapkészségeid, céljaid és értékeid és leginkább mi az ami különlegessé tesz!

6) Tapasztalat

a. Tapasztalat/pozíció címe 100 karakter
b. Tapasztalat/pozíció leírása 2000 karakter

A szakmai életedhez kapcsolódó videókkal, fényképekkel, slide-okkal és idézetekkel kiegészített leírások sokkal eredményesebbek lehetnek LinkedIn-en. Kerüld el a divatos szavak használatát és ne felejtsd el megmutatni készségeid és tehetséged. Például: ahelyett, hogy azt hangoztatnád, hogy milyen nagyszerű értékesítő vagy, említs meg inkább egy díjat vagy kitüntetést amit munkásságodért kaptál.

7) Tanulmányok

a. Tanulmányok/Diplomák neve 100 karakter
b. Tanulmányok leírása 1000 karakter

Mutasd meg a kemény munkával megszerzett diplomád! Tanulmányaid hozzáadásával növeled továbbá annak az esélyét, hogy régi csoporttársakkal is kapcsolatban maradhass. Sosem tudhatod ezek az ismeretségek hová vezethetnek.

8) Kompetenciák

Add hozzá profilodhoz a legerősebb és legjellegzetesebb képességeid és tapasztalataid. Ez felkeltheti a fejvadászok figyelmét is akik külön a készségeid miatt felajánlhatnak pozíciókat. A kompetenciákkal ellátott profilok akár 13-szor több nézettséget érnek el a LinkedInen.

9) Projektek

Ha a munkahelyeden vagy akár az egyetemen benne voltál/vagy bármilyen projektbe add hozzá ezt is a profilodhoz. Ha van hozzá linked annál jobb! El ne felejtsd rendszeresen frissíteni az adatlapod. A cégek 66%-a tapasztalat alapján veszi fel dolgozóit.

10) Kapcsolatok & Csoportok

Próbálj meg legalább 300 kapcsolatot létrehozni, de ne ess túlzásokba, korlátozd a számot lehetőleg 3000 alá. Légy praktikus kapcsolataid létrehozásában, ne feledd ez nem Facebook tehát csak jelenlegi és korábbi munkatársaid és ügyfeleid jelöld be vagy vissza.

Most, hogy LinkedIn adatlapod tökéletes, jelentkezz gyakornoki állásunkra! A Shopalike magyar csapatának segítő kezekre van szüksége! Cégünk egy világszerte 19 országban, köztük Magyarországon is működő termék aggregátor. 2013-ban indultunk azzal a céllal, hogy egy helyen tegyük elérhetővé a különböző webshopok kínálatát, és ezáltal megkönnyítsük az online vásárlás folyamatát. A pozíciónkat itttalálhatod. Várjuk jelentkezésed és további sok sikert kívánunk!
Follow hrportal_hu on Twitter

A GDPR hatásai a toborzásra: van-e megoldás a problémákra?

HR konferenciákon és kerekasztal beszélgetéseken többször elhangzott már, hogy a május 25-én életbe lépett EU GDPR a HR-en belül talán a toborzási folyamatokra van a legnagyobb hatással. Miben rejlenek a nehézségek, milyen megoldások léteznek ezekre a problémákra? - interjú Nagy Zoltánnal, a hrfelho.hu Kft. üzletágvezetőjével.tovább..

    További cikkek
    Csonka Endrét választották az MLBKT új elnökének

    A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) elnöksége Csonka Endrét, az Első Pesti Malom Zrt. vezérigazgatóját választotta... Teljes cikk

    A GDPR hatásai a toborzásra: van-e megoldás a problémákra?

    HR konferenciákon és kerekasztal beszélgetéseken többször elhangzott már, hogy a május 25-én életbe lépett EU GDPR a HR-en belül talán a... Teljes cikk

    Hadházy Ákos kilép az LMP-ből

    Kilép az LMP-ből Hadházy Ákos korábbi társelnök. Az ellenzéki politikus ezt a 24.hu-val közölte, majd az ott megjelent cikket szerdán közzétette... Teljes cikk

    632 millió forint adót csal el egy férfi cégpiramissal

    Cégpiramist kiépítve 632 millió forintos kárt okozott az állami költségvetésnek egy korábban a francia idegenlégióban is szolgáló férfi és... Teljes cikk

    Versenyképes fizetéssel és bónuszrendszerrel motiválják a dolgozókat

    A magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc, a Praktiker HR-vezetője megoldandó feladatnak tekinti a munkaerőhiányt, bár őket ez kevésbé sújtja, mert... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár