80 cikk a(z) LinkedIn címkével - 1. oldal
Így ne vessz el pályakezdőként az álláspiacon: az első lépések a karrier felé
2 hete Az első önéletrajz, az első motivációs levél, és a bizonytalanság: mit írjak, hova küldjem, mit is akarok egyáltalán? Ha úgy érzed, vakon tapogatózol a munkaerőpiacon, nem vagy egyedül. Fazekas Éva, Jobangellel összegyűjtöttük, hogyan indulj el tudatosan, hogyan kerüld el a leggyakoribb hibákat, és hogyan tedd vonzóvá magad és az önéletrajzod, akkor is, ha még alig van szakmai tapasztalatod. Hol érdemes állást keresni? Hogyan válaszd ki az első munkahelyed? Teljes cikk...
Mit árul el a vezetőről a LinkedIn profilja?
1 hónapja Gondoltál már arra, hogy valaki épp most nézi a LinkedIn-profilodat? Lehet, hogy egy potenciális ügyfél. Egy befektető. Egy jövőbeli kolléga. Vagy valaki, aki azt próbálja eldönteni: lehet-e benned bízni. Lehet-e veled együtt dolgozni? Lehet-e tőled tanulni? A kérdés nem az, hogy néznek-e – hanem, hogy mit látnak. És amit látnak, az csak kirakat vagy a valóság? A Jobcapital posztja a HR Blogon. Teljes cikk...
Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni?
2 hónapja Fizetnél azért az alkalmazottadnak, hogy vigye a cég hírét és legyen a Brand Ambassador a busásan megfizetett influenszerek helyett? Bánki Tamás Linkedin-szakértő gondolatai a HR Blogon. Teljes cikk...
Így változott a hazai LinkedIn toplista
6 hónapja Jelentős átrendeződést hozott az Uniomedia idei LinkedIn felsővezetői toplistája, amelyen a Jabil Circuit vezérigazgatója, Kékesi Sándor szerezte meg az első helyet, egy év alatt megduplázva a követőtáborát. Az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek mezőnyéből két olyan felsővezető is a top 5-be került, akik egy éve még az első lépéseket tették a LinkedIn-en. Idén készült el az első régiós toplista, amelyet viszont a cseh vezetők taroltak le. Teljes cikk...
Felsővezetők toplistája: őket követik a legtöbben
6 hónapja Idén is elkészítette az Uniomedia kommunikációs ügynökség a hazai felsővezetők LinkedIn jelenlétének toplistáját, amelyben Magyarország 50 legnagyobb árbevételű vállalatának, valamint a kereskedelmi bankok vezetőinek aktivitását vizsgálta a platformon. A vezérigazgatók között Kékesi Sándor (Jabil) került az élre, a HR vezetők listáját Kalmár Ákos (Continental) vezeti, a kommunikációs és marketing vezetők között továbbra is Szabó Bélának (Magyar Telekom) van a legtöbb a követője. Teljes cikk...
"Mire befejeztem a reggelit, már 12 állásra jelentkeztem" - nem sci-fi, valóság
8 hónapja "Mire befejeztem a reggelit, már 12 állásra jelentkeztem szerte az Egyesült Államokban" - nyilatkozta egy álláskereső, aki először próbált ki egy olyan mesterséges intelligencia alapú programot, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy algoritmusok és scraping technikák segítségével személyre szabottan és automatikusan pályázzanak állásokra. Teljes cikk...
Egy szempillantás alatt döntenek rólunk a fotónk alapján - Milyen a jó LinkedIn profilkép?
10 hónapja A Princeton Egyetem kutatása szerint az emberek egytized másodperc alatt döntik el, hogy megbízhatónak találnak-e minket. Ahhoz, hogy véleményt formáljanak rólunk, még csak találkoznunk sem kell: elég, ha ránéznek a fotónkra. Teljes cikk...
Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni?
1 éve OTP, Magyar Telekom, Continental. Három nagyvállalat, ahol a felsővezetők is használják a Linkedint. Nemcsak passzívan, hanem posztolnak is. A múlt heti Connect konferencián a cégek képviselői mondták el, milyen potenciált látnak ebben, mi az előnye, ha egy felsővezető aktív és hogyan mérik az eredményeket. Teljes cikk...
A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa
1 éve A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd világszerte 2016-hoz képest. Ennek ellenére a LinkedIn legfrissebb jelentése szerint a vállalkozások jelentős része Európa-szerte lemaradásban van azzal kapcsolatban, hogy felkészítse a munkaerőt a mesterséges intelligencia használatára. Teljes cikk...
Kik a magyar influencer vezetők a Linkedinen?
2 éve Egy év alatt 30-50 százalékot nőtt a magyar nagyvállalati vezetők LinkedIn követőtábora. 2023-ban a pénzügyi felsővezetők közösségének mérete növekedett leglátványosabban az oldalon: akadt, aki duplázott tavaly óta – derül ki az Uniomedia legfrissebb kutatásából. Követőszámban a kommunikációs vezetők, interakcióban a legfelsőbb vezetők taroltak – utóbbiak immár a belső vállalati kommunikációban is egyre eredményesebben használják a LinkedIn-t. Teljes cikk...
LinkedIn csalások és az álláskeresés veszélyei: tippek az online biztonsághoz
2 éve Csaló álláshirdetések, adathalász emailek... Kókai Róbert a HR Blogon az óvatlan álláskeresőknek ad tanácsot. Melyek a leggyakoribb csalások és hogyan védekezhetünk ellenük? Teljes cikk...
Hétszáz munkahelyet szüntet meg a LinkedIn
2 éve A cél a 20 ezer embert foglalkoztató cég működésének racionalizálása. Teljes cikk...
Lecserélik az e-mailt a Z-generációs munkavállalók
2 éve A valós idejű üzleti csevegőalkalmazások komoly konkurenciát jelenthetnek az e-mail számára, a Z-generáció például kifejezetten ódzkodik az online levélírogatástól. Teljes cikk...
Tízmillió ember elhelyezkedését segíti a Microsoft és a LinkedIn
2 éve A Microsoft a LinkedIn-nel együttműködve világszerte 10 millió embert szeretne bevonni olyan képzésekbe, amelyek a digitális szektorban nagyon keresett hat szakterületen kínálnak tudást, és ezzel jobb esélyt az elhelyezkedésre. Teljes cikk...
Egyre többen követik a top cégek felsővezetőit LinkedInen
3 éve Intenzíven bővül a legnagyobb hazai nagyvállalatok felsővezetőinek LinkedIn-követőbázisa, miközben az aktivitásuk is dinamikusan növekszik – derül ki az Uniomedia friss LinkedIn Felsővezetői Toplista kutatásából, amiben többek közt HR-vezetők aktivitását is vizsgálták. Teljes cikk...
Így építsd fel Linkedin profilodat
3 éve 1,2 milliónál is többen léptek fel rá Magyarországról, de a nagy többség csak a funkciók kis részével él. Pedig a Linkedin nélkül bizonyos üzletágak már alig tudnak létezni: álláskeresőktől kezdve multis vezetőkön és szakértőkön át kisvállalkozókig széles kör használja. Hogyan lehet a maximumot kihozni ebből az üzleti célú közösségi oldalból? Miként lehet kitűnni szakmánkban vagy akár új állást szerezni? Teljes cikk...
Hogyan mutasd meg a szakmai oldalad a közösségi médiában?
3 éve Az álláskeresés, mint „szakma” a közvélekedés szerint a HR-hez kapcsolódik. Pedig nem… Marketing, értékesítés, márkaépítés leginkább. Láthatóvá válás, tárgyalástechnika, következetes jelenlét kell a gyors sikerhez. Akkor is az álláskeresést kell előkészíteni, ha épp nem keresünk állást. Jobangel tippeket ad az online térben való megjelenésre. Teljes cikk...
Leállítja tevékenységét Kínában a LinkedIn
4 éve A vállalat még idén elindít egy egyedülállóan Kínára szabott szolgáltatást, mely nem tartalmaz közösségi hírfolyamot. Teljes cikk...
A felsővezetők a LinkedInen építik a márkát
4 éve Egyre több magyar felsővezető használja aktívan a LinkedInt a TOP50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló felméréséből. Kik a véleményvezér cég- és HR-vezetők? Teljes cikk...
Munka szabi alatt? - egy virtuális megkövezés margójára
4 éve Finoman fogalmazok, amikor azt írom, hogy Rátkai Balázs HR vezető kapott hideget-meleget a HR-esektől portálunknak adott interjúja után. Valójában szétszedték, virtuálisan megkövezték őt. Szerintem igazságtalanul. Pedig ő csak őszintén és életszerűen beszélt nyári pihenéséről. Hogy nem engedi el teljesen a munkát. Teljes cikk...
Hogyan használjuk JÓL a Linkedint álláskeresésre?
4 éve Rosszul használni könnyű, elég, ha van egy valahogy kitöltött profilod, és előbb-utóbb úgyis bejelöl egy „fejvadász”, valamilyen jövőbeli céllal - írja Jobangel a HR Blogon a Linkedin oldalon történő álláskeresésről. Hogyan találhatod meg következő munkaadódat a legnagyobb szakmai közösségi oldalon? Teljes cikk...
A legjobb munkahelyek Japánban, Kínában és a briteknél
6 éve A LInkedIn nevű üzleti közösségi oldal legfrissebb kutatásából kiderült, hogy mely cégeknél a legjobb most dolgozni. A portál japán, brit és kínai munkavállalók bevonásával készítette el a három országra vonatkozó listát - írja az origo.hu. Teljes cikk...
Mutatjuk a három legsikeresebb álláskeresési csatornát
6 éve Facebook szakmai csoportokon, LinkedIn Jobson és személyes ismerősein keresztül kapott a legtöbb visszajelzést az álláskereső toborzási szakértő. Az egyik legmeglepőbb tapasztalata, hogy a toborzók mekkora arányban hagyják elveszni azokat az érdeklődőket, akiket ők maguk kerestek meg - írja Tóth Tamara, a "Toboroz az Ország" toborzási szakértője saját tapasztalatai alapján a HR Blogon. Teljes cikk...
Veszély vagy esély a Facebook a céges világban?
6 éve Akár a vállalat hírneve és biztonsága is elbukhat egyetlen munkavállaló online viselkedésén, az adatszivárgás pedig súlyos gazdasági károkat okozhat. A kockázatok csökkentéséhez több hazai vállalat is ajánlásokat fogalmaz meg dolgozóinak az online jelenlétet illetően, de egyes pozíciókban nem ritka a netes átvilágítás vagy akár a folyamatos nyomon követés sem – derül ki a Budapesti Gazdasági Főiskola és a Kürt Akadémia vizsgálatából. Teljes cikk...
Üzleti titok lehet a céges LinkedIn oldal kapcsolati hálója
6 éve A korábbi munkáltató jogosan korlátozhatja a távozó munkavállaló jogait a munkaadó megbízásából kialakított, üzleti titkot és sokszor jelentős vagyoni értéket képviselő professzionális kapcsolati háló további használatában - mutat rá a KCG Partners Ügyvédi Társulás szerdai, MTI-hez eljuttatott közleményében. Teljes cikk...
Networking online - új élet felmondás után (6.)
7 éve Fél év alatt több mint 100 értékes kapcsolatot gyűjtött a LinkedIn szakmai közösségi oldalon egy 21 éves magyar fiatalember. Tallér Zalán még csak tanul egy dániai főiskolán, tudatosságának köszönhetően máris sok érdekes ember került a networkjébe, sőt állásajánlatot is kapott. Hogyan csinálta? Teljes cikk...
A tökéletes LinkedIn profil titka
7 éve A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségépítő oldala. Ma már több, mint 400 millió felhasználóval rendelkezik és ez a szám folyamatosan növekszik. Mégis hogyan lehet kihasználni a benne rejlő lehetőségeket? Erre kereste a választ a ShopAlike magyar csapata és összeállítottak egy gyors útmutatót hogyan lehet tökéletes LinkedIn profilt készíteni. Teljes cikk...
A vezető is hibázhat
7 éve Az elmúlt egy évben elkezdett pezsegni a magyar LinkedIn is, egyre több szakmai megnyilvánulást, beszélgetést, vitát lehetett olvasni a szakmai közösségi portálon. Ennek a mozgásnak az egyik katalizátora Balogh Péter, üzleti angyal és startup tanácsadó, aki rendszeres #startupcoelho bejegyzéseivel motivált reakcióra, gondolkodtatott el sokakat a munkavégzés és a vezetés témájában. Ahogy ő írja „Túltolt gondolatok cégekről, vezetésről, csapatokról”. A HR Portal Balogh Pétert kérdezte, többek között arról, hogy vajon a diskurzus megindulása után várható-e, hogy a vezetői gondolkodásban is elindul egy változás? Teljes cikk...
Így lehetsz nyerő a fejvadászoknál
8 éve Ha éppen munkát keresel, akkor mindenképp, de ha éppen nem keresel állást, akkor is érdemes láthatóvá válnod a fejvadászok előtt. Így bármikor megtalálhatnak egy jó ajánlattal - írja a Forbes. Teljes cikk...
Kötelező lenne a marketingképzés HR-eseknek?
8 éve Mielőtt bárki a szívéhez kapna, szögezzük le, senkinek sem lesz kötelező különféle képzések elvégzése. Azt azonban be kell látni, hogy a sikeres munka érdekében már nem elég, ha csak a saját területünkön vagyunk uptodate-ek, a munkánkhoz szorosan kapcsolódó határterületek ismerete is elengedhetetlen. A HR esetében ez a megkerülhetetlen társszakma mára a marketing lett. Teljes cikk...
5 érv amellett, hogy LinkedIn a legjobb toborzási eszköz
8 éve Közel 700.000 magyar munkavállaló található meg a LinkedInen. Ez a létszám magasan kvalifikált szakemberekből, közép- vagy felsővezetőkből tevődik össze. Teljes cikk...
PROFESSZIONÁLIS LINKEDIN TOBORZÁSI TRÉNING
8 éve Cégünk szolgáltatásaival mindig arra törekedtünk, hogy az aktuális piaci igényeket kiszolgáljuk, sőt, egy lépéssel a trendek előtt járjunk. Hiszünk benne, hogy a tudás azért van, hogy megosszuk, így most egy új, nyílt képzéssel készülünk, ahol szakértő partnerünk a LinkedIn-en történő toborzás fortélyaiba avatja be Önöket. Ezt a tudást a legtöbb HR-es kolléga saját előnyére használhatja. Teljes cikk...
Indulhat a Facebook álláskeresője
9 éve Gyorsan kihúzhatja a LinkedIn alól a szőnyeget a Facebook, ha elindítja saját álláskeresős és álláskínálós megoldását, a Jobst. A cégnek minden rendelkezésére áll, hogy ezt sikerre vigye - írja a hwsw.hu. Teljes cikk...
A Google a legvonzóbb munkahely
9 éve A Google a legvonzóbb amerikai munkahely a LinkedIn közösségi oldal felhasználói szerint, az internetes óriáscég a Salesforce-t és a Facebookot előzte meg a rangsorban - írja a Világgazdaság. Teljes cikk...
Állást akarsz? A márka te magad légy!
9 éve A megfelelően felépített énmárka sokat elárul a jelentkezőről. A QuintCareers.com szakértője, Dr. Randall S. Hansen szerint a világháló alábbi helyein kell szerepelnie annak, aki jó eséllyel szeretne új munkahelyet. Teljes cikk...
500 éves a CV - de van-e jövője?
10 éve Az első önéletrajz a munkatapasztalatok felsorolásából állt. Ma már részletesebb önéletrajzot várnak a munkáltatók, bár olyan cég is létezik, amely megelégszik egy általa nyújtott adatlap kitöltésével. A borítékba csomagolt önéletrajz ma már inkább nevetségessé vált, egészen modern technikák segítenek mind a munkáltatónak, mind a munkavállalónak. Gondoljunk csak a közösségi oldalakra, vagy éppen az interneten történő önéletrajz „rendelésre”. Teljes cikk...
Tíz jel, hogy felszínesek kapcsolataink és csak használjuk az embereket
10 éve A közösségi média felszínessé teheti kapcsolatainkat. Erről árulkodik, ha túl sok az ismerősünk, ha lájkok száma határozza meg önbizalmunkat, cukorkaként osztogatjuk a névjegyünket, és csak azokkal állunk szóba, akiktől egyből előnyöket remélünk. Tíz árulkodó jelet szedett össze a Hvg.hu. Teljes cikk...
Egymillió követő a LinkedIn-en
10 éve A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai hálózata és kikerülhetetlen szereplője a közösségi médiának. Az üzleti élet közösségi platformja egyre erősebb befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays-t, a világ legnagyobb munkaerő-toborzással és kiválasztással foglalkozó vállalatát már egymillió ember követi a Linkedin-en, így a követők számát tekintve olyan illusztris társaságba került, mint a Google, a HP vagy az EY. Teljes cikk...
Miért kell jelen lenni a LinkedIn-en?
10 éve A toborzóknak, fejvadászoknak és cégeknek a hagyományos hirdetési felületeken túl a közösségi oldalakon is jóval aktívabbá kell válniuk, ha szeretnék megszerezni maguknak a fiatal tehetségeket. Ugyanis itt van jelen a célközönségük. Ráadásul a LinkedIn kifejezetten igyekszik erősíteni a profi toborzók felé a szolgáltatásait. A hosszú távú cél pedig az, hogy ebben a rendszerben minden cég és felkínált állás benne legyen, a kereslet és a kínálat a közösségi oldalon keresztül egymásra találjon. Ehhez persze a vállalatoknak, legalábbis itt Magyarországon, komoly szemléletváltásra van szükségük, hiszen egyelőre elenyésző az olyan állásajánlatok száma, ahová LinkedIn profillal lehet jelentkezni, míg ez a világ más országaiban már bevett gyakorlat. Ezt a szemléletváltást szolgálta a Tesk HR szakmai rendezvénye, amely a toborzás új lehetőségeiről szólt. Teljes cikk...
A LinkedIn lehet a toborzásban a jövő?
10 éve Mennyire megkerülhetetlen a toborzásban a LinkedIn? Milyen jelöltekre tehetnek szert a recruiterek a közösségi oldalról? Mennyiben látják ebben az eszközben a toborzás jövőjét? Ezeknek a kérdéseknek járt utána szakdolgozatának "A Toborzás a XXI.században- Közösségi toborzás a linkedinen" kérdőíves felmérésében Bekfi Bettina a Zsigmond Király Főiskola végzős hallgatója. Teljes cikk...
Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért
10 éve A LinkedIn az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetsz a tömegből, ezzel is növelve a saját márkaértékedet. Teljes cikk...
10 hatékony stratégia, ha összecsapnak a hullámok
10 éve Kevesebb kávét inni, eleget aludni, kikapcsolni a telefont, mellőzni a negatív gondolatokat, értékelni azt, amink van – többi között ezen stratégiákkal tudnak nyugodtak maradni a sikeres menedzserek nyomás alatt is. A Linkedin tavalyi legnépszerűbb cikke szerint bizonyított, hogy közvetlen kapcsolat áll fenn a teljesítmény valamint az érzelmek kezeléséért, a nyugalom megőrzéséért felelős képesség között. Jó hír, hogy a stresszkezelés tanulható. Teljes cikk...
Ugye tisztában van azzal, mi mindenre használható a LinkedIn?
10 éve Az nem kérdéses, hogy napjainkban egyre inkább az életünk részévé válnak a különböző közösségi média platformok, de mire jó a LinkedIn? Mennyi dolgot árulunk el a nagyvilágnak azáltal, hogy regisztrálunk ezekre az oldalakra? Mi mindent osztanak meg velünk mások? A HR-esek jelentős hányada nézi meg interjú előtt a jelentkezők valamely közösségi profilját. Ezért különösen fontos odafigyelnünk arra, hogy mit osztunk meg akár a Facebookon, akár a LinkedInen. Teljes cikk...
Emberséges cégek: itt a lista
10 éve Egy angol felmérés szerint a legempatikusabb cég a Linkedin, a Microsoft és az Audi, a legkevésbé emberséges pedig Carphone Warehouse, Ryanair, és a British Telekom. Teljes cikk...
Egy vállalatnak a leggyengébb munkatárs kerül a legtöbbe
11 éve A cégek alig húsz százaléka méri a toborzási és munkaerő integrálási folyamat minden elemét. Az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ötven százalékkal kevesebbet költenek toborzásra. Az erős munkáltatói márka, a vonzó munkahely mintegy harminc százalékkal csökkenti a fluktuációt - áll a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban. Teljes cikk...
Az álláskeresési folyamatok 80 százaléka a neten zajlik
11 éve A hatékony és professzionális HR-es munkához engedhetetlen lépést tartani a technika fejlődésével, és kihasználni a social média által nyújtott széleskörű lehetőségeket. Ez a forradalmi újítás már jó néhány éve elkezdődött, és nem is vitatott, hogy ha nem követjük a trendeket és aknázunk ki minden lehetőséget, a cégünk és a toborzási- kiválasztási folyamataink hatékonyságát csökkentjük. Az új keletű toborzási formák miatt a HR és a marketing- kommunikációs osztályok munkafolyamatai elválaszthatatlanná válnak. Teljes cikk...
Tanuljunk könyvből állást keresni!
11 éve Van, mikor ez a kérés felém: hogy ajánljak álláskeresési szakirodalmat, mert szívesen olvasnának megbízható könyvet, és bíznak benne, hogy én tudok ajánlani. Teljes cikk...
Így használjuk a közösségi oldalakat
11 éve Magyarországon a felnőttek leginkább az ismerőseikkel, családtagjaikkal tartják a kapcsolatot a közösségi oldalakon, az üzleti kapcsolattartás vagy a munkakeresés viszont legtöbbjük számára nem itt zajlik – derül ki a Kutatópont legfrissebb elemzéséből, amelyet kedden hozott nyilvánosságra. Teljes cikk...
Ilyen legyen a LinkedIn profilja, ha állást keres
11 éve Az amerikai HR-esek majdnem mindegyike megnézi a LinkedInt, ha potenciális munkavállalók után kutakodik - derül ki egy kutatásból. Azonban sok munkát kereső ember egyáltalán nincs tisztában azzal, hogy esetleg profiljuk mely jellemzői nem mutatnak túl jól egy önéletrajzban, írja a hvg. Teljes cikk...
Lufi-e a munkáltatói márka?
11 éve Tegnap megkeresett LinkedInen az egyik volt kollégám, aki éppen állást keres. Kinézett magának egy céget, ahová szeretne jelentkezni, és most információkat gyűjt róla. Vajon hogyan tudja eladni magát egy cég, és mennyire valós a kép, amit a marketing közvetít? Erről ír a HR Blogon OnlineHR. Teljes cikk...
Munkavállalók nem megfelelő pozícióban: 150 milliárd dolláros veszteség
11 éve A PwC által a LinkedIn – a világ legnagyobb online üzleti, szakmai közössége – megbízásából készített legújabb kutatása szerint a munkavállalók kismértékű alkalmazkodóképessége, azaz az átképzésre, új képességek elsajátítására vagy iparágváltásra való alacsony hajlandósága miatt dollármilliárdos veszteségek keletkeznek, és a vállalkozásoknak hatalmas összegeket kell kifizetnie toborzásra. Teljes cikk...
Generációs különbségek a toborzás-kiválasztásban
11 éve Generációs különbségek az álláskeresési technikákban is megmutatkoznak. Az X-ek még elsősorban a régi típusú, hagyományos formájú önéletrajzokat használják, ahol a tapasztalataikat domborítják ki, ezzel szemben az Y-ok már inkább az új típusúakat szeretik, melyeknek a mintáját az internetről szedik le, és a tanulmányaikon van a hangsúly. Azonban bármelyik korosztályt is nézzük, az egyik legfontosabb szempontnak annak kellene lennie, hogy az önéletrajz kitűnjön a tömegből. Teljes cikk...
Az ajánlás és a LinkedIn a toborzás két legtrendibb csodafegyvere
11 éve A LinkedIn vette át a fejvadászcégek helyét a toborzásban, az újsághirdetés halott, a virtuális állásbörzék pedig nem váltották be a reményeket - derült ki a Napi.hu konferenciáján. Teljes cikk...
Helyi sajátosságokkal indul a LinkedIn kínai változata
11 éve Kínai nyelven is elérhető a hét elejétől a LinkedIn, a munkakapcsolatok építésére specializálódott közösségi portál, a cenzúra miatt ugyanakkor annak a helyi sajátosságokhoz kell igazodnia. Teljes cikk...
Márkaépítés a Facebookon, toborzás a LinkedInen
11 éve Ömlik ránk a reklám a közösségi oldalakon: a marketing szakma felfedezte a benne rejlő lehetőségeket. Vajon a HR is képes a maga hasznára fordítani a Facebookot és a Twittert? Ki tudja bányászni a profilok és kommentek közül azt az egyet, aki neki kell? Toborzás a közösségi oldalak segítségével - erről kérdeztünk három szakértőt. Teljes cikk...
LinkedIn ajánlás - koronázd meg a profilod!
11 éve Állást keresel? Naponta csinosítgatod a LinkedIn profilod és jelölgetsz ismeretlen ismerősöket, mégsem talál meg az álommunka? Talán egy lényeges elemről feledkeztél meg: kérj ajánlást! - olvasható a Carriercafé HR Blog legújabb jó tanácsai között. Teljes cikk...
A Facebookon is jelezni lehet, ha valaki munkát keres
11 éve Egy új Facebook-funkciónak köszönhetően a felhasználónak lehetősége van rá, hogy feltüntesse az adatlapján, ha éppen nincs munkahelye - írja a Social Daily. Teljes cikk...
A jövő toborzója a sourcing menedzser
12 éve Már most a Google és a kulcsszavas keresés az álláskeresés leggyakoribb módja, de hamarosan PC helyett okostelefonról küldhetjük be a jövő CV-jét, a LinkedIn profilunkat. Az egyre tetemesebb mennyiségű online karrierinformáció pedig a tehetségekre vadászó vállalatoknak tartogat meglepetéseket: az adatbányászat fejlődése gyökeresen átalakítja a toborzást - vázolták a jövőt a Personal Hungary toborzás blokkjának előadói. Teljes cikk...
HR-esek a közösségi média világában
12 éve Miért ne alkalmazná a Facebook és LinkedIn által nyújtott költséghatékony módszert a HR szakma is a toborzás során? Teljes cikk...
Hol keresnek legjobban az informatikusok?
12 éve Évente 160 ezer dollárt (34,4 millió forintot) keresnek átlagosan a szoftverfejlesztők az ezt a tevékenységet legjobban fizető amerikai cégnél. A munkavállalói értékeléseket összesítő Glassdoor elemzése szerint nem a legismertebb vállalkozások vezetik a fizetési rangsort. A kutatásról a Világgazdaság számolt be. Teljes cikk...
Mutasd meg a szüleidnek, hol dolgozol
12 éve Az idősebb generációnak gyakran fogalma sincs, mit csinálnak a fiatalabbak a multiknál és tech cégeknél. Számukra találták ki, hogy vigyék be a szüleiket egy napra körülnézni - írja a Jobline. Teljes cikk...
Drága-e az interim menedzsment szolgáltatás?
12 éve Időről időre felmerül a kérdés, hogy drága-e az interim menedzsment szolgáltatás. Cikkünk kiindulópontja egy közösségi oldal szakmai csoportjában ebben a témában kialakuló diskurzus. Mi a különbség egy interim menedzser és egy alkalmazott vezető között, és egyáltalán lehet-e összehasonlítást tenni? Sikerdíjas-e a szolgáltatás, és min múlik a siker? Mennyire relatív a kérdés? Teljes cikk...
Menő munkahely a LinkedIn
12 éve Az egyik legmenőbb munkahelynek tartják a LinkedInt a Szilcíium-völgyben, a vállalat ugyanis mindent megtesz azért, hogy a dolgozói elégedettek és elkötelezettek legyenek - írja a Business Insider összeállítása nyomán a Jobline. Teljes cikk...
Szakmai műhelyt alapított tizenkét cég
12 éve A közép-kelet-európai régió versenyképességének fokozására tizenkét cég szakmai műhelyt alapított a GE és az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) felhívására - közölte a kamara és a GE. Teljes cikk...
A LinkedIn nem hitte el, hogy egy szép nő is lehet webfejlesztő
12 éve Kamunak véltek, és töröltek egy csinos webfejlesztő lánnyal illusztrált hirdetést a LinkedIn adminisztrátorai, pedig a munkavállaló tényleg olyan szép - írja a Daily Mail. Teljes cikk...
Talent.me - ismerjük meg a "Facebook LinkedInjét"
12 éve Közel sem a LinkedIn az egyetlen üzleti kapcsolatok építésére szolgáló közösségi hálózat, bár kétségtelenül ez a legnagyobb. Különösen külföldön egyre népszerűbb a Facebook Talent.me nevű, szakmai kapcsolati háló építésére, álláskeresésre, toborzásra kifejlesztett alkalmazása. A szolgáltatás működhet a felhasználó Facebook oldalán belül, de lehet függetleníteni is attól. Összeszedtünk pár érdekességet, és hasznos tudnivalót. Teljes cikk...
Átalakulóban az online álláspiac
12 éve A tavalyi 2,8 milliárd forint magyarországi összes online álláspiaci árbevételhez képest, melynek több mint 85 százalékát, pontosan 2,46 milliárd forintot az állásportálok adtak, az idei évre 10-15 százalékos növekedést prognosztizál éves online álláspiaci kutatása alapján az eNET. Teljes cikk...
Így lehet eredményesen munkát keresni a LinkedInen
12 éve A LinkedIn világszerte több mint 225 millió embert mozgat meg online (és ez hónapról hónapra milliókkal nő), amivel az első helyen van a professzionális, kifejezetten karrierépítés céljából jelenlévő felhasználók között. Magyarországon jelenleg közel 310,000 ember tartozik ehhez a közösséghez (szemben a Facebook 4.2 milliós magyar taglétszámával), és a felismerés egyre többekben létrejön: a karrierépítéshez "érdemes látszani". Teljes cikk...
HR és informatika: jön a Twitter őrület?
12 éve A legújabb internetes trendeket, a web2 kínálta lehetőségeket a vállalatok is igyekeznek kihasználni (leginkább a Twitter népszerűsége növekszik), a web2 technológiák köré épülő állások száma ezért tovább nő. A HR informatikán belül a rendszer specifikációkhoz értő szakembereket keresik elsősorban. A termékek testre szabását a HR-eseknek és az IT-s csapatnak közösen kell létrehoznia, ez a legnagyobb kihívás. Teljes cikk...
Jó stratégiával használják-e a cégek a közösségi médiát?
12 éve Facebook vagy LinkedIn? Mire jók a közösségi oldalak? Mennyire fontos, hogy egy cég jelen legyen rajtuk, és vajon profitál-e belőle? Egyre több a magát közösségimédia-szakértőnek valló ember. Kinek hihetünk? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Pécsi Ferenc online kommunikációs szakértővel. Teljes cikk...
HR 2.0 Live az ösztöndíj programokról és mobiljátékokról
12 éve Februárban ismét megrendezésre került az online marketinggel és humán erőforrással foglalkozó szakemberek kötetlen találkozója a HR 2.0 Live. A találkozón ezúttal a vállalati ösztöndíj programok, valamint a Gameloft mobiljáték fejlesztő cég Linkedln-en és Facebookon történő recruiting munkavégzése került terítékre. Beszámolónk a rendezvényről. Teljes cikk...
Milyen lesz a digitális HR 2013-14-ben? A kikristályosodott trendek
12 éve Számos tanulmány született már a közösségi média HR-célú felhasználásáról, de azt csak kevesen gondolták, hogy megingathatja az állásportálok toborzási funkcióját. Nos, ez - és még sok minden más - következett be 2012 végére a tengerentúlon. Teljes cikk...
Online eszközök a személyes márkaépítésben
13 éve Hogyan tudnak segíteni a felhőben elérhető digitális szolgáltatások a személyes márkaépítésben? Hogyan kovácsolhatunk előnyt a munkaerőpiacon a web2-es megoldások használatával? A személyes márka építésének online eszközeiről Dunder Krisztián tartott előadást az Internet Hungary 2012 konferencián. Teljes cikk...
QR-kódos önéletrajz - segít kitűnni a tömegből
13 éve Nyugat-Európában és Amerikában gyakori, nálunk még viszonylag ritka, hogy egy álláskereső QR-kódot helyezzen el önéletrajzán. Pedig ez az apró technológiai újdonság sokat dobhat a pályázaton - olvasható a pénzcentrum.hu cikkében. Teljes cikk...
Google vs. Facebook vs. LinkedIn - hirdetési fortélyok a toborzás során
13 éve A marketing már régen felfedezte magának a közösségi hálók lehetőségeit és a HR szakma is egyre jobban kiveszi a neki járó tortaszeletet. Ha toborzásra kerül a sor, nem lehet már kihagyni a social mediát, hiszen hatékonyabbak és költséghatékonyabbak, mint a hagyományos toborzási csatornák. Az online apróhirdetések (pl. Google) mellett kiemelt szerepet érdemes szentelni a Facebookon és a LinkedIn-en elhelyzett hirdetéseknek és a hosszú távú közösségépítésnek. Teljes cikk...
A "félreértett" LinkedIn
13 éve A LinkedIn közösségi hálózat felhasználóinak száma a múlt héten már meghaladta a 130 milliót. Szép szám. Sokak számára szebb, mint a Facebook 850 milliója. A két közösség hálózat funkciója, lehetőségei közt ugyanis óriási a különbség - hívja fel a figyelmet Soreo Blog legújabb bejegyzése. Teljes cikk...