Megjelent: 5 hónapja

A Volánok átszervezésével a megyék szerepe nem csökkenhet

Egy ekkora méretű társaság irányítása ennyire központosított formában működési zavarokat okozhat - nyilatkozta lapunknak Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) is megszólalt lapunknak a Volán társaságok átszervezése kapcsán, melyről itt írtunk hosszabban.


"A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ellentmondásosnak tartja, hogy amikor javában zajlik a Volánok átszervezése, egyesek sikertörténetként próbálják beállítani az átszervezendő régiós modellt. Amennyiben ez igaz, akkor miért kell most újból átszervezni a közúti közösségi közlekedés struktúráját? Október 1-jétől már a hét regionális társaság összeolvadásával egy gigaméretű cég szolgáltat a közlekedési piacon" - nyilatkozta lapunknak Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke. Hozzátette, hogy a kiszervezett tevékenységek hozadéka az aránytalanul magas költségnövekmény. A szövetség úgy látja, hatástanulmányok, érdemi szakmai egyeztetés nélkül született meg a régiós modell. Horváth kiemelte, hogy 2011-12-ben 12 év körül volt a járműpark átlagéletkora, most pedig mintegy 16 év, ez a színvonalcsökkenés szerintük vészjósló.

"A KMSZ úgy látja, egy ekkora méretű társaság irányítása ennyire központosított formában működési zavarokat okozhat. Egy ekkora működési tartományt átfogni egy központból szinte lehetetlen. Egy szervezet működtetésének alaptétele, hogy a problémák orvoslása leghatékonyabban keletkezésük helyén történhet. A helyi szintű kérdés megnyugtató rendezése egy ilyen méretű cég esetében a központból rendkívül bonyolult, erre való a helyi vezetés. Az is valószínűsíthető, hogy a központból nem fogják megismerni a kistérségi települések problémáit, igényeit. Erre vannak a megyei vezetők, a megyei menetrendi csoportok, hogy feltérképezzék a vidéki utazóközönség utazási szokásait, differenciálódó elvárásait" - mondta Horváth László. A KMSZ szerint újabb konzultációra lenne szükség a Volán társaságok összevonásáról.

fotó: Volánbusz
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Bérfeszültség sztrájkhelyzet az Alkaloidánál

Még nincs bérmegállapodás a tiszavasvári Alkaloida Vegyészeti Gyár Zrt-nél, amely korábban évtizedeken át Alkaloida néven működött - írja... Teljes cikk

Mit tehetnek a férfiak a nők jobb munkahelyi boldogulásáért?

A nők munkahelyi előmenetelének támogatása nélkülözhetetlen a pénzügyi eredmények, a nemek közötti egyensúly és a sokszínűség javításának... Teljes cikk

A Volánok átszervezésével a megyék szerepe nem csökkenhet

Egy ekkora méretű társaság irányítása ennyire központosított formában működési zavarokat okozhat - nyilatkozta lapunknak Horváth László, a... Teljes cikk