Megjelent: 2 éve

A Volánok átszervezésével a megyék szerepe nem csökkenhet

Egy ekkora méretű társaság irányítása ennyire központosított formában működési zavarokat okozhat - nyilatkozta lapunknak Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) is megszólalt lapunknak a Volán társaságok átszervezése kapcsán, melyről itt írtunk hosszabban.


"A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ellentmondásosnak tartja, hogy amikor javában zajlik a Volánok átszervezése, egyesek sikertörténetként próbálják beállítani az átszervezendő régiós modellt. Amennyiben ez igaz, akkor miért kell most újból átszervezni a közúti közösségi közlekedés struktúráját? Október 1-jétől már a hét regionális társaság összeolvadásával egy gigaméretű cég szolgáltat a közlekedési piacon" - nyilatkozta lapunknak Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke. Hozzátette, hogy a kiszervezett tevékenységek hozadéka az aránytalanul magas költségnövekmény. A szövetség úgy látja, hatástanulmányok, érdemi szakmai egyeztetés nélkül született meg a régiós modell. Horváth kiemelte, hogy 2011-12-ben 12 év körül volt a járműpark átlagéletkora, most pedig mintegy 16 év, ez a színvonalcsökkenés szerintük vészjósló.

"A KMSZ úgy látja, egy ekkora méretű társaság irányítása ennyire központosított formában működési zavarokat okozhat. Egy ekkora működési tartományt átfogni egy központból szinte lehetetlen. Egy szervezet működtetésének alaptétele, hogy a problémák orvoslása leghatékonyabban keletkezésük helyén történhet. A helyi szintű kérdés megnyugtató rendezése egy ilyen méretű cég esetében a központból rendkívül bonyolult, erre való a helyi vezetés. Az is valószínűsíthető, hogy a központból nem fogják megismerni a kistérségi települések problémáit, igényeit. Erre vannak a megyei vezetők, a megyei menetrendi csoportok, hogy feltérképezzék a vidéki utazóközönség utazási szokásait, differenciálódó elvárásait" - mondta Horváth László. A KMSZ szerint újabb konzultációra lenne szükség a Volán társaságok összevonásáról.

fotó: Volánbusz
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Nem béremelésért, hanem a bércsökkentés ellen sztrájkoltak volna a légiirányítók

A légiirányítók nemhogy kevesellték a 15 százalékos béremelést, de átlagosan 30, vagy akár 40 százalékot is elérő jövedelemcsökkenést szenvedtek el január óta. Teljes cikk

Szerbiai minimálbér-tárgyalások: nem lesz egyszerű a megállapodás

A szakszervezetek 40 ezer dinár fölé emelnék a legalacsonyabb bért, míg a kormány 36 ezer dinár körüli összeget tartana elfogadhatónak. Teljes cikk

Áll a bál a német vasútnál, megkezdődött a 48 órás sztrájk

Járatkimaradásokat okoz a németországi vasúti közlekedésben a mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) sztrájkja, de a budapesti járatok egyelőre... Teljes cikk