Pályázati pénzért vonják össze a Volán társaságokat a szakszervezet szerint
A 2020-as piacnyitás utáni pályázati pénz érdekében vonják össze a Volán társaságokat. Előre nem lehet tudni, hogy mit nyerhetnek vagy veszíthetnek ezzel az ott dolgozók és az utasok, mivel nem készült szakmai hatástanulmány. Vagyis a Volán társaságok összevonásában érintett több mint 18 ezer munkavállaló nem tud semmit az egészről, de az állásuk biztonságban van, akkora a létszámhiány - nyilatkozta lapunknak Kordás László, a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke.

A Volán társaságok összevonása több mint 18 ezer munkavállalót érint, ezért megkerestük a Nemzeti Vagyon Kezeléséért Felelős Tárca Nélküli Minisztert (NVTNM), Bártfai-Mager Andreát, válaszára még várunk, ha megérkezik, frissítünk.
Kordás László szerint előre nem lehet tudni, hogy mit nyerhetnek vagy veszíthetnek az összevonással az ott dolgozók és az utasok, mivel nem készült szakmai hatástanulmány.
A szakszervezetek rendelkezésére álló információk alapján szervezeti egységek jelen állás szerint nem szűnnek meg a Volán társaságokban. Kordás László szerint elbocsátások nem várhatóak, mert a Volán társaságok is nagy létszámhiánnyal küzdenek.
Kordás összefoglalása szerint az összevonás hat régiós közlekedési központot, valamint a Volánbuszt érinti. 2015-től hat régióba tömörítették a Volán társaságokat, az átalakulás 2019-ben sem fejeződött be teljes mértékben, most viszont a közlekedési központok olvadnak be a Volánbusz Zrt.-be. Ismeretei szerint nem lesz önálló közlekedési központ, mindegyik beolvad a Volánbusz Zrt-be a Ptk. szerint.
Nincs nyoma semmilyen hatástanulmánynak
A MASZSZ több forrásból értesült a dolgozók bizonytalanságáról és arról, hogy nem készült az összevonásról semmilyen hatástanulmány: a tagszervezeteiktől kapott információkból, telefonos egyeztetésekből és az integrációban érintett szakszervezetek média megjelenéseiből.
„A dolgozók bizonytalansága abból fakad, hogy a szakszervezetek és az üzemi tanácsok nem tudják őket megfelelően tájékoztatni a beolvadásról, eddig csak hiányos formális tájékoztatást kaptak, a részletekről nem tudnak semmit, nem látják az összeolvadásban érintett munkavállalók érdekeinek, álláspontjának megismerésére való törekvést. A szélesen értelmezet politikai és társadalmi kultúrát a partnerségi viszony tényleges megléte határozza meg. A döntés előkészítés folyamatban való részvétel teljes hiánya tapasztalható. A MASZSZ minden törvényes eszközt felhasználva segíti a közösségi közlekedésben dolgozókat a bizonytalanság mielőbbi rendezésében” - mondta Kordás László.
Megkérdeztük, hogy mire alapozza a szakszervezet, hogy nem készült semmilyen hatástanulmány az összevonással kapcsolatban.
Kordás László válaszában összefoglalta az egyeztetés fontosnak tartott állomásait: