kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

A Wall Street farkasa: önmarketing mesterfokon

Inspirálóan hatott a Wall Street farkasa című film egyik bloggerünkre. Sikerman HRBlogjában arról ír, hogy coaching szempontjából miért tartja fontosnak a filmet.

A Leonardo DiCaprio által megformált Jordan Belfort egy valamiért mindenképp érdemes arra, hogy coaching keretében foglalkozzunk vele. Rendkívül tehetséges értékesítő, aki önmagát olyan mértékben volt képes “eladni” alkalmazottainak, hogy az már az önmarketing csúcsa.

Nagy vitákba lehetne most belemenni arról, hogy mennyire szabad egy “bűnözőt” példaképnek venni, illetve bármit is úgy csinálni, ahogyan azt ő teszi. Rendkívüli mértékben aggályos erkölcsi kérdéseket vetne ez fel, nem is ez a célom. Nem biztatok senkit arra, hogy kövesse a rossz példát. Csak arra kérek mindenkit, aki a munkahelyén jól szeretné eladni magát a kollégáinak és a főnökének, hogy nézze meg ezt a filmet, mint inspirációt.


Kommunikáció



Belfort mestere az eladásnak. Mi a titka? A hihetetlenül lehengerlő, ellenállhatatlan kommunikációs stílusa. Mindenkihez megtalálja azt az utat, ahonnan őt a legkönnyebben lehet eléri, manipulálni.

Veszi a fáradságot és felépít magának egy imázst egy énmárkát, amit aztán sikeresen értékesít ott, ahol épp szükség van rá.

Felismeri beszélgetőpartnere erősségeit, gyengeségeit és ehhez alkalmazkodva addig csűri csavarja a szót, amíg megtalálja a közös nevezőt vele.


Hit



Nem csak kommunikáció szempontjából - bár ilyen szempontból tényleg zseniális - érdemes végignézni az alkotást. Ami még fontos és mások számára is inspiráló lehet, az az ő hite. Hogy mindvégig hitt abban, hogy meg tudja tenni, amit eltervezett. Hogy hitt a saját képességeiben. Hogy tudta, hová akar eljutni és milyen úton fogja megtenni azt.

Hogy nem hitt a szerencsében, abban hogy valaki lehet jó időben jó helyen. Megteremtette magának a jó helyet és időt. A lehetőséget. Nem külső segítségtől várta a boldogulását, hanem önmagától. A saját kezében volt az irányítás.


Céltudatosság



Pontosan tudta, hogy ő milliomos akar lenni. Mindig is arra vágyott, hogy ezt elérje. Tudta, hogy menni fog neki. “Nem megélni akarok, hanem Jól élni.”

Soha nem titkolta, hogy mennyi pénze van, ez része volt az énmárka építésének. Azt tanácsolom, ha saját magatok köré akartok egy imidzset építeni, akkor ti is ragaszkodjatok mindig a hitelességhez. Mi értek ez alatt? Ő azt akarta, hogy elhiggyék neki, meg tudnak gazdagodni abból, amit ő csinál. Azt akarta, hogy lássák:neki megy. Hogy elhiggyék, nekik is mehet.

(Kis személyes kitérő: egyszer, még főiskolás koromban voltam egy cégnél, ahová értékesítési munkatársakat kerestek. Mondanom sem kell, házalós meló volt. A tulaj fél órán keresztül ecsetelte, hogy milyen jól meg lehet élni a jutalékokból és mennyit lehet ezzel havonta keresni, én pedig nem tudtam levenni mindeközben a szememet a kopott cipőjéről és ezer éves öltönyéről. Nem volt hiteles!)

Szándékosan nem írok most itt a filmben előkerülő árnyoldalakról, mert eszembe sincs lelőni a poént azok előtt, akik még nem látták. Persze sajnos lenne miről írni. Okuljatok belőle!

Mindenkinek ajánlom a filmet (nem kell gurunak lenni, az is simán érti, aki mit sem konyít a tőzsdézéshez!), mert inspiráló, szórakoztató és coach szempontból is igen érdekes.

Sikerman HRBlog
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Akcióban tanulnak be az újonc rendőrök

Akár lehetne egy szokványos rendőr-sorozat is, ahol sorjáznak az esetek, a központi karakterek pedig megoldják őket. Ez részben így is van, de van egy... Teljes cikk

Hogyan hagy nyomot a munka a testen – fotósorozat egy pincérnő mindennapjairól

Eleonora Agostini olasz fotográfus Tanulmány a pincérkedésről című kiállítása látható a budapesti Mai Manó Ház PaperLab Galériájában. A... Teljes cikk

HR standup - Litkai Gergely: Személyzeti ügyek

Értelmes munkát végzünk-e? Elvesszük-e majd a robotok munkáját? Litkai Gergely humorista a HR területére merészkedik Személyzeti ügyek című önálló estjén. Teljes cikk