kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 2 hónapja

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a továbblépéshez. A Z generáció másképp keres állást és az idei első nagy állásbörze, a Jobverse erre adott terepet és választ. Helyszíni riportunk a budapesti BOK Csarnokból.

Jobverse Állásbörze MOL
images

Már a tíz órás kapunyitás után nem sokkal minden irányból a BOK csarnok felé sietők lepték el a stadionok környékét, aztán közelebb érve már látszott is, hogy miért: nagy transzparenseken hirdették a bejárat környékén, hogy itt bizony állásbörzére várják az érdeklődőket. Többnyire sietős léptű húszasok-harmincasok igyekeztek befelé mikor megérkeztünk, majd a bejárat mögött a megfelelő regisztrációs pultoknál tört meg a lendület. Igaz, csak addig, amig karszalagot és szakterületenként eltérő színű „career pass-t” vettek magukhoz a látogatók, akik tovább igyekeztek a kiállítótér felé.

Különféle színű nyakba akasztót kaptak a mérnökök, az informatikusok, a pénzügyesek, a marketingesek, az ügyfélszolgálatosok és még sorolhatnánk. „Nem véletlenül, hiszen így a kiállítók is láthatják, hogy ki milyen típusú állást keres” – mondta a HR Portálnak a Jobverse állásbörze főszervezője. Másik oldalról viszont a kiállítók is jelzik a standokon, piktogramokkal a tábláikon, például, hogy mi az elvárt nyelvtudás, milyen szakterületeken vannak nyitott pozícióik, van-e home office munkalehetőség, Magyarországon belül hol kínálnak munkát és például azt is, hogy a helyszínen interjúztat-e az adott kiállító és ezáltal már a helyszínen el lehet kezdeni a kiválasztási folyamatot.

Első interjú a helyszínen

A börze egyik idei újdonsága éppen ezt segíti elő: „interjúfülkéket alakítottunk ki arra az esetre, ha a standokon a kiállítók olyan jelölttel találkoznak, aki egyből felkelti az érdeklődésüket. Ezekbe beülve nyugodt körülmények között tudnak beszélgetni, akár egy szakmai interjút lebonyolítani és az a célunk, hogy egy gyors kiválasztás meg tudjon indulni, hiszen tapasztalataink szerint az álláskeresőknek és a jelölteknek is abszolút ez az igénye” – tette hozzá Hajdú Csongor. A főszervező – aki több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik állásbörzék szervezésében – ugyanis úgy látja: elmúltak már azok az idők, amikor 5-6 körös állásinterjúkkal másfél-két hónapig is tartott a kiválasztási folyamat, mire felvették az adott jelöltet a céghez. A gyors kiválasztás mellett a személyes találkozóra is nagy az igény. Hajdú Csongor egy közelmúltbeli kutatásukat idézi, amelyben „megkérdeztük az Y generációt utolsó képviselőit és a Z generáció tagjait, tehát a 18-30 éveseket és az az eredmény jött ki, hogy 98 százalékuk szeretne találkozni a munkáltatóval és szeretnének beszélgetni, mert nem szeretik az online kiválasztást. Erre itt van is lehetőség, hiszen arra ösztönöztük a kiállítóinkat, hogy ne csak toborzókkal, HR-szakemberekkel jöjjenek, hanem például egy munkát kereső mérnök tudjon beszélgetni az adott cégnél egy mérnökkel, hogy mi is a munkája, hogy telik egy napja, mik a kihívásai, egyáltalán mit szeret a munkájában, miért tartja jónak a cégét” – tette hozzá a főszervező.

Jobverse Állásbörze karrier előadás
Itt éppen az eredményes interjútechnikákról tartanak előadást

Próbáld ki a munkakört!

Ehhez kötődően az idei rendezvény másik újdonsága, a PositionPark, melynek az a lényege, hogy a kiállítók betekintést engednek a saját munkájukba, tevékenységükbe, fejlesztéseikbe. Itt például olajfúrótorony-elemek működésébe leshetett bele a látogató, de bárki beülhetett akár egy BKV-busz volánja mögé is, bár komplett buszt azért nem hozott a közlekedési társaság. Volt viszont egy komplett tűzoltóautó, katonai jármű, valamint vérplazmaadó állomás is – az állásbörzén ugyanis nem csak magáncégek, hanem a közszféra számos foglalkoztatója is képviseltet magát az egészségügytől a közlekedési vállalatokon át a rendvédelemig.

Jobverse Állásbörze tűzoltó-autó
Elhoztak egy komplett tűzoltó-autót is

A kétszemélyestől a 30-40 négyzetméteres standokig számos színes feliratú, szlogenekkel, vagy éppen a konkrét betöltendő pozíciókat tartalmazó molinókkal csalogató kiállítótér várta az érdeklődőket a céges logókkal díszített, elmaradhatatlan merchandise-termékekkel, frissítőkkel egyaránt. A vásári forgatagban pedig sokan magukban, mások kettes-hármas csoportokban gyűjtik a szórólapokat, ajándékokat és beszélik meg standról-standra járva, hogy éppen találtak-e megfelelő ajánlatot. Van is merítés: csaknem 100 kiállító több mint 1000 állásajánlata várta az álláskeresőket, a pályakezdőket, a váltást tervező szakembereket és a munkába visszatérő édesanyákat egyaránt. Főleg multik, nagy cégek jöttek, rengeteg az ipari, közlekedési, logisztikai vállalat, de informatikai, pénzügyi cégek, nagy kereskedelmi láncok is képviseltetik magukat számos más terület vállalatai mellett.

Jobverse Állásbörze közönség
Telt ház volt az előadói térben

 

Tucatnyi új munkavállalóját kereste a MOL

Az egyik legnagyobb hazai cég, a Mol 40 munkatárssal és mintegy 1000 nyitott pozícióval érkezett a kiállításra – mondta a HR Portálnak Bárány Tamás a Mol csoportszintű toborzási vezetője. Lengyelországtól hazánkon át Pakisztánig kínálnak állásokat fiataloknak és szakmailag tapasztalt munkavállalóknak egyaránt. „Nem az a célunk, hogy csupán lássanak bennünket, vagy néhány ajándéktárgyat vigyenek tőlünk, hanem az, hogy minél több potenciális munkavállalót megszólítsunk” – tette hozzá. Ennek érdekében a kétnapos börze alatt ezer érdeklődővel szeretnék felvenni a kapcsolatot, hogy ebből a merítésből 10-20 új munkavállalót fel tudjanak venni, mondta a toborzási vezető. „Érdemi beszélgetéseket, kariertanácsadást, valódi állásinterjúkat folytatunk a standunkon, az alkalmas jelölteket akár már a jövő héten második körös interjúra hívjuk, hogy felvehessük a nekünk megfelelő szakembereket” – mondja Bárány Tamás. Sok back office területről jövő érdeklődő mellett mérnökök, IT-szakemberek, HR-esek is jócskán érkeznek hozzájuk. Az álláskeresők kérdései között a flexibilitás, a rugalmas munkavégzés lehetősége gyakran előjön, de emellett a stabilitás iránti vágy is sokaknál felmerül, amit a cég maga is kínál a jelentkezők számára. 

Home office juttatások a leggyakoribb álláskeresői kérdések között

Jobverse Állásbörze BKV standja

A BKV-busz részletekben

„Van-e lehetőség otthoni munkavégzésre, mennyire fontos a nyelvismeret, kaphat-e a dolgozó támogatást a munkába járáshoz, milyen béren kívüli juttatások vannak. Ezekre kérdeznek rá elsőként az érdeklődők’ – sorolja az igényeket egy másik műszaki cég képviselője. A standnál folyamatos az érdeklődés, magyarul és angolul érdeklődő látogatók tudakolják a részleteket, akik közül láthatóan többen is délkelet-ázsiaiak lehetnek. „Mi is a szakmai tapasztalat mellett a nyelvtudásra kérdezünk rá elsőként, mert nálunk a kommunikáció angolul zajlik a cégben. A magyarok és a külföldiek is Budapesten vagy környékén szeretnének munkát vállalni, külföldre jellemzően nem toborzunk, azt az anyavállalatunk végzi” – teszi hozzá a hölgy. Tapasztalataik szerint azonban az ilyen kiállítások inkább az employer brandingról szólnak, hogy megismertessük a céget, cégkultúrát, mégis konkrét állásajánlatokkal érkeztek. „Többnyire senior szakembereket keresünk, hiszen a juniorok a hozzánk bekerülő gyakornokok közül kerülnek ki – vázolja a folyamatot a gépgyártással foglalkozó vállalat HR-képviselője. Erre panaszkodik elmenőben az egyik látogató is, akinek üzemeltetési végzettsége van, és bár szeretett volna juniorként bekerülni cégekhez, egyelőre csak visszahívást ígértek neki. Azt mondta a HR Portálnak, hogy szívesen látott volna több kisebb céget is, mert úgy vélte, hogy hozzájuk talán könnyebben be lehet jutni kezdőként is. A baráti társaság másik tagja is csalódott volt. „Bölcsész diplomám van, nekem nem termett sok babér, úgy láttam, inkább csak mérnököknek, műszaki szakembereknek kínálnak állást. Irodai munkák is inkább pénzügyeseknek, HR-eseknek vannak” – teszi hozzá. Mások viszont elégedetten távoznak, több ajánlatot is begyűjtve. „Mi a felhozatal? – kérdezte elmenetben egy fiatalember az ismerősét. „Találtam egy-két jó lehetőséget, több helyről ígérték, hogy visszahívnak” – válaszolta neki, miközben a kijárat felé tartott.    

Álláskeresés és szórakozás

Jobverse Állásbörze VR
VR élmény a munkahelyről

A szervezők célja pont ez volt, vagyis, hogy minél több álláskereső és munkaadó találjon egymásra már a börzén is, ami számos alkalommal már meg is történt az évek alatt. A legbüszkébbek arra vagyunk, – mondja Hajdú Csongor – amikor olyan álláskeresők és munkaadók találnak egymásra, akik egy online álláspályázaton „elmentek volna egymás mellett” mert az önéletrajza alapján nem hívták volna be, viszont a személyes kapcsolatfelvétel alapján mégis „rátaláltak egymásra”. A kilátogatókat ennek érdekében karrier-tanácsadással, az önéletrajzhoz ingyenes fotó készítéssel, álláskereséshez praktikus információkat is nyújtó előadásokkal, egészségügyi szűrésekkel is várták a szervezők, akik a szórakozásra is gondoltak. A kilátogatók találkozhattak ZORA-val, a humanoid robottal, kipróbálhattak VR szemüvegeket, irányíthattak focizó LEGO robotokat és képeket készíthettek az interaktív selfi-tükör segítségével.. „A Jobverse az állásbörzék következő generációját képviseli: egyesíti a toborzási és szórakoztató rendezvények előnyeit, a konferenciák inspirációját és a személyes konzultációk hatékonyságát – tette hozzá Hajdú Csongor, a Frissdiplomás Kft. ügyvezetője, az állásbörze főszervezője.

Jobverse Állásbörze SzigetA Sziget Fesztivál is toborzott promótereket

Nyitóképen a MOL standja a Jobverse állásbörzén a budapest BOK Csarnokban 2024. február 28-án

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok

Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk