Annyi ember hiányzik a Volánnál, hogy járatok maradnak ki
Keveset keresnek a Volánbusz sofőrjei, ezért egyes megyékben már akkora a létszámhiány, hogy járatok maradnak ki a menetrendből - akár több is egymás után.
Akár több órás várakozásra is kényszerülhetnek az utasok, mert egyes Volán járatok kimaradnak, akkora a munkaerőhiány a cégnél - derül ki a 444 cikkéből. A lapnak több olvasó is jelezte, hogy így járt.
A Volánbusz Zrt. azt közölte a portállal, hogy legfőbb célkitűzésük a megbízható, biztonságos személyszállítási közszolgáltatás biztosítása. Ennek érdekében teljes szolgáltatási területünkön folyamatosan figyelik és elemzik működésüket, valamint a munkaerőpiaci helyzetet, és szükség esetén átcsoportosításokkal, képzésekkel és új munkaerő felvételével pótolják a hiányzó munkaerőt.
Azonnali lépéseket tettek az érintett megyékben, és első körben önként vállalt túlmunka megállapodásokkal, racionalizálással igyeznek áthidalni a létszámhiányt. Ezzel párhuzamosan toborzást is végeznek, amelynek keretében támogatják a „D” kategóriás vezetői engedély megszerzését.
Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke arról beszélt a 444-nek: a járatkimaradások egyik oka az lehet, hogy egyre több buszsofőr mond fel, és nincs megfelelő létszámú utánpótlás.
Az egyik fő probléma az érdekképviseleti vezető szerint az, hogy a buszsofőröket nem fizetik meg rendesen. Jelenleg sok autóbuszvezető 200-250 ezer nettót keres, ami nem elég egy család fenntartásához, ráadásul állandóan vegzálják őket, és akár egy letört visszapillantó tükörért is 200-300 ezer forintot vonnak le a fizetésükből, még akkor is, ha egyértelműen nem az ő hibájukból sérült meg az autóbusz.
Dobi szerint nettó 400-450 ezer forintot kellene kínálni ezért a felelősségteljes munkáért, akkor lenne kedve az embereknek a közlekedési társaságoknál munkát vállalni.
Közben a Volánbusz reagált a 444 cikkében foglaltakra, lapunknak is eljuttatták az alábbi információkat a sofőrhiánnyal kapcsolatban:
"A Komárom-Esztergom megyében nyáron felmerült létszámhiány lokális és átmeneti jelenség, a közszolgáltatási feladatok ellátásában az ország más részeiben nem okoz fennakadást. Augusztus 23-tól átszervezésekkel, más térségből átcsoportosított autóbuszvezetőkkel csökkentettük a kimaradó járatok számát, minimalizálásuk érdekében az iskolakezdésig további beavatkozásokat tervezünk. A változásokról honlapunkon és állomásainkon utasaink folyamatosan tájékozódhatnak, az érintett önkormányzatokat levélben is értesítjük.
Országosan és a területen is kiemelt toborzást végzünk, aminek köszönhetően idén bővült a létszám. A megfelelő utánpótlás biztosítása érdekében tanfolyamos autóbuszvezetőket is foglalkoztatunk, a képzés költségeit tanulmányi szerződéssel biztosítjuk."
A Volánbusz egyébként folyamatosan várja a jelentkezéseket autóbuszvezetői munkakörbe az ország számos pontján.
Nem igaz, hogy a napokban a Volánbusz megvonta volna a heti pihenőnapért járó bérpótlékot - írja a vállalat. "2020. április 1-jével vezettük be – a bérmegállapodás keretein belül – az egységes autóbuszvezetői bér- és pótlékrendszert. A felek rögzítették, hogy a bérrendszer szerkezeti változása következtében egyetlen munkavállalót sem érhet keresetveszteség, ennek a vállalásnak eleget tettünk. 2020-ban az autóbuszvezetők átlagbére 2019-hez viszonyítva több mint 10 %-kal emelkedett.
A teljes munkaidős átlagbér Komárom-Esztergom megyében 2021-ben meghaladja a bruttó 400.000 Ft-ot. Erre az összegre még átlagosan több mint nettó 37 ezer forint üzemanyag megtakarítást fizetünk az autóbusz-vezető kollégáknak. Munkavállalóink további juttatásként önkéntes nyugdíjpénztári kiegészítést (havi bruttó alapbér 3,5%-a, 1% önrész vállalása mellett), utazási kedvezményt (munkavállalóknak és családtagjaiknak is), év végi lojalitást elismerő juttatást kapnak, a balesetmentesen vezetett kilométerek után kitüntetésre és pénzjutalomra, valamint törzsgárda kitüntetésre jogosultak, illetve összesen nettó 300 ezer forint SZÉP-kártya juttatásban is részesültek 2021-ben" - közölte a Volánbusz.
Hozzátették: az elmúlt öt évben több mint 50%-os keresetnövekedés valósult meg, 2022-ben pedig átlagosan 10 %-os bérfejlesztésre kerül sor a cégnél.
Fotó: Volánbusz
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk
A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk
Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk
- Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően 1 hete
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 1 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 2 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 2 hete
- Uniós pénzt csak olyan cégek kaphatnának, amelyek tiszteletben tartják a munkavállalók jogait 3 hete
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 4 hete
- Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel? 1 hónapja
- Megkezdte a munkavállalók toborzását az épülő debreceni gyárába a kínai Eve Power 1 hónapja
- Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső? 1 hónapja
- Ennyi magyar munkaadó tervez létszámcsökkentést a második negyedévre 2 hónapja
- A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi? 2 hónapja