kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Annyi ember hiányzik a Volánnál, hogy járatok maradnak ki

Keveset keresnek a Volánbusz sofőrjei, ezért egyes megyékben már akkora a létszámhiány, hogy járatok maradnak ki a menetrendből - akár több is egymás után.

sofőrhiány volán-
images

Akár több órás várakozásra is kényszerülhetnek az utasok, mert egyes Volán járatok kimaradnak, akkora a munkaerőhiány a cégnél - derül ki a 444 cikkéből. A lapnak több olvasó is jelezte, hogy így járt. 

A Volánbusz Zrt. azt közölte a portállal, hogy legfőbb célkitűzésük a megbízható, biztonságos személyszállítási közszolgáltatás biztosítása. Ennek érdekében teljes szolgáltatási területünkön folyamatosan figyelik és elemzik működésüket, valamint a munkaerőpiaci helyzetet, és szükség esetén átcsoportosításokkal, képzésekkel és új munkaerő felvételével pótolják a hiányzó munkaerőt.

Azonnali lépéseket tettek az érintett megyékben, és első körben önként vállalt túlmunka megállapodásokkal, racionalizálással igyeznek áthidalni a létszámhiányt. Ezzel párhuzamosan toborzást is végeznek, amelynek keretében támogatják a „D” kategóriás vezetői engedély megszerzését.

Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke arról beszélt a 444-nek: a járatkimaradások egyik oka az lehet, hogy egyre több buszsofőr mond fel, és nincs megfelelő létszámú utánpótlás.

Az egyik fő probléma az érdekképviseleti vezető szerint az, hogy a buszsofőröket nem fizetik meg rendesen. Jelenleg sok autóbuszvezető 200-250 ezer nettót keres, ami nem elég egy család fenntartásához, ráadásul állandóan vegzálják őket, és akár egy letört visszapillantó tükörért is 200-300 ezer forintot vonnak le a fizetésükből, még akkor is, ha egyértelműen nem az ő hibájukból sérült meg az autóbusz.

Dobi szerint nettó 400-450 ezer forintot kellene kínálni ezért a felelősségteljes munkáért, akkor lenne kedve az embereknek a közlekedési társaságoknál munkát vállalni.

Közben a Volánbusz reagált a 444 cikkében foglaltakra, lapunknak is eljuttatták az alábbi információkat a sofőrhiánnyal kapcsolatban:

"A Komárom-Esztergom megyében nyáron felmerült létszámhiány lokális és átmeneti jelenség, a közszolgáltatási feladatok ellátásában az ország más részeiben nem okoz fennakadást. Augusztus 23-tól átszervezésekkel, más térségből átcsoportosított autóbuszvezetőkkel csökkentettük a kimaradó járatok számát, minimalizálásuk érdekében az iskolakezdésig további beavatkozásokat tervezünk. A változásokról honlapunkon és állomásainkon utasaink folyamatosan tájékozódhatnak, az érintett önkormányzatokat levélben is értesítjük.
 
Országosan és a területen is kiemelt toborzást végzünk, aminek köszönhetően idén bővült a létszám. A megfelelő utánpótlás biztosítása érdekében tanfolyamos autóbuszvezetőket is foglalkoztatunk, a képzés költségeit tanulmányi szerződéssel biztosítjuk."

A Volánbusz egyébként folyamatosan várja a jelentkezéseket autóbuszvezetői munkakörbe az ország számos pontján.
 
Nem igaz, hogy a napokban a Volánbusz megvonta volna a heti pihenőnapért járó bérpótlékot - írja a vállalat. "2020. április 1-jével vezettük be – a bérmegállapodás keretein belül – az egységes autóbuszvezetői bér- és pótlékrendszert. A felek rögzítették, hogy a bérrendszer szerkezeti változása következtében egyetlen munkavállalót sem érhet keresetveszteség, ennek a vállalásnak eleget tettünk. 2020-ban az autóbuszvezetők átlagbére 2019-hez viszonyítva több mint 10 %-kal emelkedett.

A teljes munkaidős átlagbér Komárom-Esztergom megyében 2021-ben meghaladja a bruttó 400.000 Ft-ot. Erre az összegre még átlagosan több mint nettó 37 ezer forint üzemanyag megtakarítást fizetünk az autóbusz-vezető kollégáknak. Munkavállalóink további juttatásként önkéntes nyugdíjpénztári kiegészítést (havi bruttó alapbér 3,5%-a, 1% önrész vállalása mellett), utazási kedvezményt (munkavállalóknak és családtagjaiknak is), év végi lojalitást elismerő juttatást kapnak, a balesetmentesen vezetett kilométerek után kitüntetésre és pénzjutalomra, valamint törzsgárda kitüntetésre jogosultak, illetve összesen nettó 300 ezer forint SZÉP-kártya juttatásban is részesültek 2021-ben" - közölte a Volánbusz.

Hozzátették: az elmúlt öt évben több mint 50%-os keresetnövekedés valósult meg, 2022-ben pedig átlagosan 10 %-os bérfejlesztésre kerül sor a cégnél.

Fotó: Volánbusz

 

 

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk