Annyi ember hiányzik a Volánnál, hogy járatok maradnak ki
Keveset keresnek a Volánbusz sofőrjei, ezért egyes megyékben már akkora a létszámhiány, hogy járatok maradnak ki a menetrendből - akár több is egymás után.

Akár több órás várakozásra is kényszerülhetnek az utasok, mert egyes Volán járatok kimaradnak, akkora a munkaerőhiány a cégnél - derül ki a 444 cikkéből. A lapnak több olvasó is jelezte, hogy így járt.
A Volánbusz Zrt. azt közölte a portállal, hogy legfőbb célkitűzésük a megbízható, biztonságos személyszállítási közszolgáltatás biztosítása. Ennek érdekében teljes szolgáltatási területünkön folyamatosan figyelik és elemzik működésüket, valamint a munkaerőpiaci helyzetet, és szükség esetén átcsoportosításokkal, képzésekkel és új munkaerő felvételével pótolják a hiányzó munkaerőt.
Azonnali lépéseket tettek az érintett megyékben, és első körben önként vállalt túlmunka megállapodásokkal, racionalizálással igyeznek áthidalni a létszámhiányt. Ezzel párhuzamosan toborzást is végeznek, amelynek keretében támogatják a „D” kategóriás vezetői engedély megszerzését.
Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke arról beszélt a 444-nek: a járatkimaradások egyik oka az lehet, hogy egyre több buszsofőr mond fel, és nincs megfelelő létszámú utánpótlás.
Az egyik fő probléma az érdekképviseleti vezető szerint az, hogy a buszsofőröket nem fizetik meg rendesen. Jelenleg sok autóbuszvezető 200-250 ezer nettót keres, ami nem elég egy család fenntartásához, ráadásul állandóan vegzálják őket, és akár egy letört visszapillantó tükörért is 200-300 ezer forintot vonnak le a fizetésükből, még akkor is, ha egyértelműen nem az ő hibájukból sérült meg az autóbusz.
Dobi szerint nettó 400-450 ezer forintot kellene kínálni ezért a felelősségteljes munkáért, akkor lenne kedve az embereknek a közlekedési társaságoknál munkát vállalni.
Közben a Volánbusz reagált a 444 cikkében foglaltakra, lapunknak is eljuttatták az alábbi információkat a sofőrhiánnyal kapcsolatban:
"A Komárom-Esztergom megyében nyáron felmerült létszámhiány lokális és átmeneti jelenség, a közszolgáltatási feladatok ellátásában az ország más részeiben nem okoz fennakadást. Augusztus 23-tól átszervezésekkel, más térségből átcsoportosított autóbuszvezetőkkel csökkentettük a kimaradó járatok számát, minimalizálásuk érdekében az iskolakezdésig további beavatkozásokat tervezünk. A változásokról honlapunkon és állomásainkon utasaink folyamatosan tájékozódhatnak, az érintett önkormányzatokat levélben is értesítjük.
Országosan és a területen is kiemelt toborzást végzünk, aminek köszönhetően idén bővült a létszám. A megfelelő utánpótlás biztosítása érdekében tanfolyamos autóbuszvezetőket is foglalkoztatunk, a képzés költségeit tanulmányi szerződéssel biztosítjuk."
A Volánbusz egyébként folyamatosan várja a jelentkezéseket autóbuszvezetői munkakörbe az ország számos pontján.
Nem igaz, hogy a napokban a Volánbusz megvonta volna a heti pihenőnapért járó bérpótlékot - írja a vállalat. "2020. április 1-jével vezettük be – a bérmegállapodás keretein belül – az egységes autóbuszvezetői bér- és pótlékrendszert. A felek rögzítették, hogy a bérrendszer szerkezeti változása következtében egyetlen munkavállalót sem érhet keresetveszteség, ennek a vállalásnak eleget tettünk. 2020-ban az autóbuszvezetők átlagbére 2019-hez viszonyítva több mint 10 %-kal emelkedett.
A teljes munkaidős átlagbér Komárom-Esztergom megyében 2021-ben meghaladja a bruttó 400.000 Ft-ot. Erre az összegre még átlagosan több mint nettó 37 ezer forint üzemanyag megtakarítást fizetünk az autóbusz-vezető kollégáknak. Munkavállalóink további juttatásként önkéntes nyugdíjpénztári kiegészítést (havi bruttó alapbér 3,5%-a, 1% önrész vállalása mellett), utazási kedvezményt (munkavállalóknak és családtagjaiknak is), év végi lojalitást elismerő juttatást kapnak, a balesetmentesen vezetett kilométerek után kitüntetésre és pénzjutalomra, valamint törzsgárda kitüntetésre jogosultak, illetve összesen nettó 300 ezer forint SZÉP-kártya juttatásban is részesültek 2021-ben" - közölte a Volánbusz.
Hozzátették: az elmúlt öt évben több mint 50%-os keresetnövekedés valósult meg, 2022-ben pedig átlagosan 10 %-os bérfejlesztésre kerül sor a cégnél.
Fotó: Volánbusz
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A nyári hónapokban a munkaerőpiac ritmusa lelassul, különösen az irodai, szellemi munkakörökben. A szabadságolások miatt elérhetetlenné váló... Teljes cikk
Aki állást keres, annak a fizetés a legfontosabb szempont. A munkahelyen azonban a legtöbben a barátságos légkört, a közelséget és a stabilitást... Teljes cikk
Sok cég vagy HR-szakember túlkomplikálja az AI (mesterséges intelligencia) alkalmazását a munkaerő-felvételben. A Business Insider interjúja rámutat:... Teljes cikk
- Már a pincér is mosogat: mit tehet a vendéglátóipar a munkaerőhiány ellen? 2 hete
- 100 millió dolláros fizetés egyetlen AI-szakembernek? Zuckerberg személyesen indult hajtóvadászatra 2 hete
- Válságban a fuvarozás – minden eddiginél nagyobb gond a járművezető-hiány 2 hete
- Ki fogja elvégezni a "piszkos munkát", ha szigorítják a bevándorlást? 3 hete
- Mutatjuk, hol vesznek fel és hol építenek le - friss adatok a magyar munkaerőpiacról 3 hete
- Ezek a legnagyobb kihívások a hazai vállalkozások számára 3 hete
- Ebben az országban használják a legtöbben az AI-t a HR területén 4 hete
- 5-ből 3 munkáltató szerint a soft skill-ek fontosabbak, mint valaha 4 hete
- Munkaerőhiány? Itt a rejtett 400 ezres tartalék - digitális, rugalmas, elérhető 1 hónapja
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 1 hónapja
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 1 hónapja