kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Elindult a HR Portal Akadémia

A HR Portal csapata a Webunival közösen elindította a HR Portal Akadémiát. Az elmúlt időszakban azon dolgoztunk, hogy olyan szakembereket gyűjtsünk össze, akik világszínvonalú tudásukkal és gyakorlatorientált módszereikkel segítenek a HR-es közösség tagjainak. Az akadémia indulásáról a Webuni egyik vezetőjével, Dr. Szászi Barnabással beszélgettünk.

Mi a HR Portal Akadémia, miért jött létre?

A HR Portal Akadémia létrehozásával az volt a célunk, hogy a magyarországi HR-es szakmát segítsük felkészíteni a jövő kihívásaira. Ehhez a legkurrensebb témákban kerestük fel egyesével azokat az elismert szakembereket, akik az adott szűk szakterület legelismertebb szakértői, és képesek olyan tudást és közvetlenül alkalmazható gyakorlati módszereket átadni a HR-es szakma képviselőinek, amire itthon a legnagyobb igény van. De talán még pontosabb, ha azt mondom, hogy olyan tudást, amire holnap a legnagyobb szükség lesz.

Hogyan adják át az ismereteket?



Más szavakkal, a HR Portal Akadémia egy olyan online tréning központ, ahol egyes témákban bárhonnan elvégezhető digitális workshopokat tartanak a téma olyan szakértői, akikkel díjazásuk vagy elfoglaltságuk miatt sok HR-es talán sosem találkozhatna egy személyes workshop keretében. Mivel a tréningek nagy része videó alapú, kiegészítve az adott tananyaghoz leginkább illeszkedő segédanyagokkal, ezért fizikai és időbeli korlátok nélkül, bárhonan és bármikor el lehet végezni a kurzusokat. Azaz nem kell a munkából kimaradni egy napig vagy a vidékieknek nem szükséges felutazni Budapestre. Az online kurzusok felépítése egyébként egy bevett módszertan alapján készül: a Webuni már több, mint 500 kurzus készített, és több mint 80 000 embert tanult az elkészített kurzusokon.

Akkor online úgy tudom egyedül elvégezni a kurzusokat, hogy az oktatókkal közvetlenül nem is kell kommunikálnom?



Nem. Pontosabban, attól függ. Akinek erre van igénye, az teljesen egyedül is elsajátíthatja az anyagot. De minden kurzusunknak van olyan verziója is, ahol a résztvevő az oktatóval közvetlen kapcsolatban áll, az egyes feladatokra közvetlen visszajelzést kap, és kérdéseket is feltehet. Sőt, hogyha egy cégtől több ember is elvégezne egy kurzust, arra is lehetőség van, hogy egy az adott kurzusra épülő offline workshop keretein belül tovább mélyítsék a résztvevők az online megtanultakat.

Milyen képzésekkel indultok?



Két olyan témakörben készítettünk képzéseket, amiről úgy látjuk hogy a legerősebben meghatározza a HR-es szakma következő néhány évét: az adatok és a munkáltatói márkaépítés.

Az első ilyen az Adatvezérelt HR, amelyhez kapcsolódóan egyelőre két témával indulunk: az első a HR analitika, ahol olyan területeket érintünk, mint a HR analitika segítségével elérhető üzleti eredmények, HR problémák modellezése adatokkal, HR adatok gyűjtésének lehetősége, vagy a vállalatok munkatársi életút-tervezése a Design Thinking módszerével. A másik altéma az Adatvezérelt toborzás, ahol többek között arra nyújtunk gyakorlati válaszokat, hogy miként lehet adatok segítségével növelni a jelentkezők számát vagy épp felgyorsítani a kiválasztási folyamatot. Ezen kurzusok elkészítésében a Spark Institute by IBS szakmai stábja volt partnerünk.

A másik fő téma az Employer Branding, ahol a Brandfizz szakmai stábja áll a kurzusok mögött. Itt olyan tudást szerezhetnek a tréninget elvégzők, amely segíti őket megtervezni és kivitelezni a vállalatuk munkáltatói márkaépítés stratégiáját. A kurzus segít nekik átlátni az üzleti vezetők szempontjait, és hogy hogyan tudják számukra is érthetővé tenni a munkáltatói márkaépítés eredményeit és fontosságát. Kapnak egy 16 pontból álló employer branding eszköztárat, valamint gyakorlati feladatok segítségével sajátítják el a candidate experience és employee experience központú gondolkodást.

Ha provokatív akarok lenni, akkor azt mondom, hogy ez nem túl sok. De inkább azt mondom, hogy még azért van jó néhány kiaknázatlan terület!

Teljesen egyetértek! Az, hogy miért van még „csak” ennyi kurzus, arra nagyon egyszerű a válasz: minden témában csak a legjobb oktatókkal készítünk kurzust, a minőségben pedig nem kötünk kompromisszumot. Mivel a legjobb emberek mindig elfoglaltak, és minőségi utómunka pedig hosszú, ezért lépésről lépésre építkezünk.

De a háttérben már dolgozunk további kurzusokon. Így például már dolgozunk a Flow Magyarországgal Coaching skillek a HR-ben, valamint Forgács Judittal (az IT Services Hungary korábbi ügyvezetőjével) Értékteremtő HR Business Partner tréningeken. De ez még mindig csak a jéghegy csúcsa.

Mit csináljak, ha van valami téma, ami nagyon érdekel, vagy valaki, akitől nagyon szívesen tanulnék, de nincs ilyen tréning az akadémián?



Mindenképp írj nekünk az [email protected] címre. Annak ellenére, hogy mi fogjuk össze az akadémiát, úgy tekintünk rá, mint egy közösségi kezdeményezés, hiszen a HR szakmai közösség tagjai tudják legjobban, hogy mire is van szükségük.

Fotónk illusztráció, Pexels.com
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon"

A mesterséges intelligenciára érdemesebb nem veszélyként, hanem a digitális műveltség részeként tekinteni, aminek a fejlesztése nemcsak a... Teljes cikk

Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk