Mészáros Etelka
Megjelent: 7 éve

Get in the Ring! - a startupok versenye

A globálisan terjedő projekt a rotterdami Erasmus Egyetem kezdeményezéseként indult 2009-ben és idén már 64 ország rendez nemzeti döntőt. A Get in the Ring! egy helyi eseményből globális mozgalommá nőtte ki magát. A magyar fordulót október 22-én az Enterprise Hungary Nonprofit Kft. rendezte meg azzal a céllal, hogy minél több fiatal ötletéből legyen sikeres és innovatív vállalkozás.

A Get in the Ring! egyrészt egy újszerű, nonprofit koncepció alapján segíti a startupok és a befektetők egymásra találását, másrészt egy nemzetközi verseny is, amelyen minden évben a legígéretesebb startup képviselői szállhatnak ringbe az akár 1 millió eurós befektetést jelentő győzelemért.


Picthing 25 másodpercben



A verseny három fordulóból: egy nemzeti, egy regionális és egy nemzetközi végső küzdelemből állt. A nemzeti forduló során hat ígéretes startup csapott össze egymással, hogy részt vehessen a regionális döntőn Szófiában.

A pitching, vagyis az összecsapás fordulók 5-5 témakört öleltek fel, egyenként 25-25 másodpercben. A játékosok célja az volt, hogy gyors, meggyőző érveléssel felülmúlják ellenfelüket az adott körben. A versenyzőknek csapat, eredmények, üzleti modell, piac és pénzügyi befektetési javaslat témakörökben kellett bizonyítaniuk. Az összecsapás végén a zsűri kérdéseket tett fel a prezentáló feleknek a saját startupukkal kapcsolatban.

A verseny alatt a közönség és zsűri is rengeteg jó ötletet és kezdeményezést kapott. Nehezen tudták eldönteni és kiválasztani, hogy kiket juttassanak a döntőbe, kik megmérkőzhetnek meg a győzelemért, hogy képviselhessék Magyarországot a regionális döntőben. Végül olyan vállalkozásokat választottak ki, melyek már piacérettek, alkalmasak arra, hogy nemzetközi szintéren is megállják a helyüket. Nem csupán az ötlet számított, hanem az üzleti potenciál is.


Ügyességi játék, közösségi médiaalkalmazás, e-könyv menedzsment



Hat cég mutatta be a vállalkozását. A FeelFlux egy ügyességi játékkal hozakodott elő. Termékük egy fizikai törvényszerűséget kihasználó új játék/design tárgy, lényege a mozgó elektromágnes működése. A megszokottól eltérően mágneses kölcsönhatással egy erős mágnes golyót lehet a levegőben tartani és a golyó nem ér hozzá semmihez. Somlyó Tamás a FeelFlux vezetője a műfajt kicsit mesterkéltnek, de jó ötleten alapuló és jó lehetőségnek tartotta a startup szféra aktuális szereplőinek megmérettetésére. Szerinte nagyon jó volt a program, sok érdekes emberrel találkoztak, kapcsolatokat építettek, ugyan közvetlenül nem, de közvetetten segíthetett a piacra jutásukban.

A HashClash Ltd. egy közösségi médiaalkalmazással kápráztatta el a közönséget. A Neticle Technologies olyan online web monitoring és elemző megoldást mutatott be, ami képes arra, hogy megmutassa, mit gondol a web. Egy böngészőből elérhető új online médiafigyelő és -elemző rendszert fejlesztettek ki, ami közel valós időben megtalálja, és automatikusan elemzi a weben található magyar nyelvű tartalmakat (híreket, hozzászólásokat, fórumokat, blogokat és közösségi oldal tartalmakat).

A Sopreso magyar fejlesztésű szoftverrel hozakodott elő, ami lehetővé teszi, hogy az előadó már a prezentáció megtartása közben adatokat kapjon arról, mi mennyire tetszik a hallgatóságnak.

A TestJockey mobil applikációk tesztelését végző szoftvert mutatott be, ami, feltárja a hibákat, növeli a felhasználói élményt és jelentősen csökkenti a fejlesztési költségeket. A szoftver megmutatja a fejlesztőknek, hogy a tesztelők mennyit és hogyan használták a mobil alkalmazást.


Az egyetlen nő



A Pubify a könyvkiadást és könyvértékesítést reformálja teljes körűen e-könyv menedzsment szolgáltatásával – tudtuk meg Jentetics Kinga startup vezetőtől. Egy SaaS szoftvert alkalmaznak könyvkiadók és írók számára a digitális könyvkiadást megkönnyítve. A könyvkiadó/író a Pubify webes felületére belépve végigkövetheti és kontrollálhatja a teljes e-könyv értékesítési folyamatot a gyártástól az elszámolásig, a beépített e-könyv szerkesztő, automatizált marketing lehetőségek és eladási adatok követését elősegítő modulok segítségével. A kiadó így hátradőlhet, és koncentrálhat a kiadásra, hiszen Pubify magas minőségben automatizált módon mindent elintéz számára. Jentetics Kinga, izgalmas újításnak tartotta a versenyt, egyedüli női versenyzőként kifejezetten érdekes tapasztalatokat szerzett, mely további kapcsolatokkal bővítette a személyes kapcsolati hálóját. A ringben jól érezte magát, a zsűri kérdései csak fokozták a hangulatát. Először egy írásos pályázatot kaptak, ahol a főbb adatokat, a céget és annak eddig elért eredményeit kellett egy kérdőívben megadni. Ezek alapján a zsűri kiválasztotta a legjobb 6 projektet, melybe a Pubify is bekerült. Összesen 3 kör volt, az első kört 3 párra osztották, ahol ők a második összecsapáskor kerültek sorra. Egy általuk választott zenére bevonultak a ringbe, ahol felvehették egymás ellen a “képzeletbeli kesztyűt”. Kinga kevésbé agresszív bevonulóval készült, mint a férfi versenytársak, majd 1,5 percben bemutatta a cégüket a “pitch” (összecsapás) kapcsán. A műsorvezető irányított kérdéseket intézett feléjük, majd a válaszokból további részletek derültek ki a projektre vonatkozóan. A műsorvezető kérdései után a zsűri és a közönség is további kérdéseket tehetett fel a ringben állókhoz, és így még ott helyben meghozták a döntést. A Pubify-on már 10-en dolgoznak, az eredményük pozitív, és a 60 vállalati/kiadói ügyfél mellett következő céljuk a nemzetközi piacra lépés. Elsőként az angolszász országokat célozzák meg. A verseny ugyan nem segített a piacra jutásukban, de pozitív visszhangja volt PR szempontból Magyarországon, és újabb élményeket szerezhettek “pitch”-elés tekintetében.

A Get in the Ring versenyen a számtalan startup cég közül csak egy párral ismerkedhetett meg a közönség. Több olyan startup cég van, akik már pár éve a piacon vannak. Ilyen például az online marketing tanácsadással és weboldalfejlesztéssel foglalkozó Growth Pulse Ltd., akik tanácsadásukkal a cégek profitabilitását és márkaértékét növelik hirdetői és közösségi online felületeken keresztül. A munkájukat rendszeres ütemben, előretervezetten, de gyakran adott helyzetnek megfelelően is, átgondolt stratégia mentén végzik – tudtuk meg Rex-Kiss Endre szenior account menedzsertől. Jelenleg hat fős a cég, ahol a fontosabb kérdésekben a cég alapítói döntenek. Konkrét terveik vannak, amit két-három hónapon belül realizálni is tudnak.

A Get in the Ring összességében kellemes érzéseket és bővülő kapcsolati hálót eredményezett Jentetics Kinga számára. A jövőre nézve javasolja a szervezőknek, hogy célzott megkereséssel több női vállalkozót/projektet vonjanak be, mert alulreprezentált a számuk. Végül a verseny győztese, a Jentetics Kingával párban induló Szekeres Péter Neticle cége lett.
  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.04Sikeres évem lesz! Csoportos coaching az eredményes évért 2022 első heteit éljük. Álmodozunk és tervezgetünk; mi mindent akarunk megvalósítani az idén? Aztán elröppennek a hetek és a hónapok, és azt vesszük észre, hogy sehol sem tartunk ezekkel a tervekkel. Ilyekor elgondolkodunk: hogy lesz ebből sikeres év?! Lehet, hogy veled is megtörtént már ez. Ha azt akarod, hogy az idén másképp legyen, érdemes felkészülni rá! Jelentkezz az eseményre, ahol eszközöket és inspirációt kapsz a tudatos évtervezéshez! Találkozunk? Részletek Jegyek
  • 2022.03.073 Hetes Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. A képzés 3 héten keresztül, 2 hétköznap este valósul meg. Igény esetén 3 munkanapra is szervezhető. Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hogyan vezessünk home office-ban dolgozókat?

A részben home office-ra átállt működésben a vezető-munkavállaló közötti négyszemközti beszélgetések szerepe felértékelődött, ahogyan... Teljes cikk

A munkavállalók 75%-a hatékonynak tartja az otthonról történő munkavégzést

A COVID alaposan felforgatta az évtizedes, beállt munkahelyi, munkavégzési normákat. Azzal, hogy az emberek home office-ba kényszerültek a korábbitól... Teljes cikk

Brutálisan megugrott az igény nyáron a diákmunkások iránt

Júliusban a termelő szektorban háromszorosára nőtt a diákmunka iránti kereslet az észak-magyarországi megyékben a tavalyi nyárhoz képest, míg a... Teljes cikk