Mészáros Etelka Szerző: Mészáros Etelka Megjelent: 4 éve

Get in the Ring! - a startupok versenye

A globálisan terjedő projekt a rotterdami Erasmus Egyetem kezdeményezéseként indult 2009-ben és idén már 64 ország rendez nemzeti döntőt. A Get in the Ring! egy helyi eseményből globális mozgalommá nőtte ki magát. A magyar fordulót október 22-én az Enterprise Hungary Nonprofit Kft. rendezte meg azzal a céllal, hogy minél több fiatal ötletéből legyen sikeres és innovatív vállalkozás.

A Get in the Ring! egyrészt egy újszerű, nonprofit koncepció alapján segíti a startupok és a befektetők egymásra találását, másrészt egy nemzetközi verseny is, amelyen minden évben a legígéretesebb startup képviselői szállhatnak ringbe az akár 1 millió eurós befektetést jelentő győzelemért.

Picthing 25 másodpercben

A verseny három fordulóból: egy nemzeti, egy regionális és egy nemzetközi végső küzdelemből állt. A nemzeti forduló során hat ígéretes startup csapott össze egymással, hogy részt vehessen a regionális döntőn Szófiában.

A pitching, vagyis az összecsapás fordulók 5-5 témakört öleltek fel, egyenként 25-25 másodpercben. A játékosok célja az volt, hogy gyors, meggyőző érveléssel felülmúlják ellenfelüket az adott körben. A versenyzőknek csapat, eredmények, üzleti modell, piac és pénzügyi befektetési javaslat témakörökben kellett bizonyítaniuk. Az összecsapás végén a zsűri kérdéseket tett fel a prezentáló feleknek a saját startupukkal kapcsolatban.

A verseny alatt a közönség és zsűri is rengeteg jó ötletet és kezdeményezést kapott. Nehezen tudták eldönteni és kiválasztani, hogy kiket juttassanak a döntőbe, kik megmérkőzhetnek meg a győzelemért, hogy képviselhessék Magyarországot a regionális döntőben. Végül olyan vállalkozásokat választottak ki, melyek már piacérettek, alkalmasak arra, hogy nemzetközi szintéren is megállják a helyüket. Nem csupán az ötlet számított, hanem az üzleti potenciál is.

Ügyességi játék, közösségi médiaalkalmazás, e-könyv menedzsment

Hat cég mutatta be a vállalkozását. A FeelFlux egy ügyességi játékkal hozakodott elő. Termékük egy fizikai törvényszerűséget kihasználó új játék/design tárgy, lényege a mozgó elektromágnes működése. A megszokottól eltérően mágneses kölcsönhatással egy erős mágnes golyót lehet a levegőben tartani és a golyó nem ér hozzá semmihez. Somlyó Tamás a FeelFlux vezetője a műfajt kicsit mesterkéltnek, de jó ötleten alapuló és jó lehetőségnek tartotta a startup szféra aktuális szereplőinek megmérettetésére. Szerinte nagyon jó volt a program, sok érdekes emberrel találkoztak, kapcsolatokat építettek, ugyan közvetlenül nem, de közvetetten segíthetett a piacra jutásukban.

A HashClash Ltd. egy közösségi médiaalkalmazással kápráztatta el a közönséget. A Neticle Technologies olyan online web monitoring és elemző megoldást mutatott be, ami képes arra, hogy megmutassa, mit gondol a web. Egy böngészőből elérhető új online médiafigyelő és -elemző rendszert fejlesztettek ki, ami közel valós időben megtalálja, és automatikusan elemzi a weben található magyar nyelvű tartalmakat (híreket, hozzászólásokat, fórumokat, blogokat és közösségi oldal tartalmakat).

A Sopreso magyar fejlesztésű szoftverrel hozakodott elő, ami lehetővé teszi, hogy az előadó már a prezentáció megtartása közben adatokat kapjon arról, mi mennyire tetszik a hallgatóságnak.

A TestJockey mobil applikációk tesztelését végző szoftvert mutatott be, ami, feltárja a hibákat, növeli a felhasználói élményt és jelentősen csökkenti a fejlesztési költségeket. A szoftver megmutatja a fejlesztőknek, hogy a tesztelők mennyit és hogyan használták a mobil alkalmazást.

Az egyetlen nő

A Pubify a könyvkiadást és könyvértékesítést reformálja teljes körűen e-könyv menedzsment szolgáltatásával – tudtuk meg Jentetics Kinga startup vezetőtől. Egy SaaS szoftvert alkalmaznak könyvkiadók és írók számára a digitális könyvkiadást megkönnyítve. A könyvkiadó/író a Pubify webes felületére belépve végigkövetheti és kontrollálhatja a teljes e-könyv értékesítési folyamatot a gyártástól az elszámolásig, a beépített e-könyv szerkesztő, automatizált marketing lehetőségek és eladási adatok követését elősegítő modulok segítségével. A kiadó így hátradőlhet, és koncentrálhat a kiadásra, hiszen Pubify magas minőségben automatizált módon mindent elintéz számára. Jentetics Kinga, izgalmas újításnak tartotta a versenyt, egyedüli női versenyzőként kifejezetten érdekes tapasztalatokat szerzett, mely további kapcsolatokkal bővítette a személyes kapcsolati hálóját. A ringben jól érezte magát, a zsűri kérdései csak fokozták a hangulatát. Először egy írásos pályázatot kaptak, ahol a főbb adatokat, a céget és annak eddig elért eredményeit kellett egy kérdőívben megadni. Ezek alapján a zsűri kiválasztotta a legjobb 6 projektet, melybe a Pubify is bekerült. Összesen 3 kör volt, az első kört 3 párra osztották, ahol ők a második összecsapáskor kerültek sorra. Egy általuk választott zenére bevonultak a ringbe, ahol felvehették egymás ellen a “képzeletbeli kesztyűt”. Kinga kevésbé agresszív bevonulóval készült, mint a férfi versenytársak, majd 1,5 percben bemutatta a cégüket a “pitch” (összecsapás) kapcsán. A műsorvezető irányított kérdéseket intézett feléjük, majd a válaszokból további részletek derültek ki a projektre vonatkozóan. A műsorvezető kérdései után a zsűri és a közönség is további kérdéseket tehetett fel a ringben állókhoz, és így még ott helyben meghozták a döntést. A Pubify-on már 10-en dolgoznak, az eredményük pozitív, és a 60 vállalati/kiadói ügyfél mellett következő céljuk a nemzetközi piacra lépés. Elsőként az angolszász országokat célozzák meg. A verseny ugyan nem segített a piacra jutásukban, de pozitív visszhangja volt PR szempontból Magyarországon, és újabb élményeket szerezhettek “pitch”-elés tekintetében.

A Get in the Ring versenyen a számtalan startup cég közül csak egy párral ismerkedhetett meg a közönség. Több olyan startup cég van, akik már pár éve a piacon vannak. Ilyen például az online marketing tanácsadással és weboldalfejlesztéssel foglalkozó Growth Pulse Ltd., akik tanácsadásukkal a cégek profitabilitását és márkaértékét növelik hirdetői és közösségi online felületeken keresztül. A munkájukat rendszeres ütemben, előretervezetten, de gyakran adott helyzetnek megfelelően is, átgondolt stratégia mentén végzik – tudtuk meg Rex-Kiss Endre szenior account menedzsertől. Jelenleg hat fős a cég, ahol a fontosabb kérdésekben a cég alapítói döntenek. Konkrét terveik vannak, amit két-három hónapon belül realizálni is tudnak.

A Get in the Ring összességében kellemes érzéseket és bővülő kapcsolati hálót eredményezett Jentetics Kinga számára. A jövőre nézve javasolja a szervezőknek, hogy célzott megkereséssel több női vállalkozót/projektet vonjanak be, mert alulreprezentált a számuk. Végül a verseny győztese, a Jentetics Kingával párban induló Szekeres Péter Neticle cége lett.
Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár