Gyerekkori álmok válhatnak valóra: legyen mozdonyvezető!
A MÁV-nál több szakmában is folyamatos a toborzás, a szakképzések is egymást érik. Mozdonyvezetőnek másfél év, kalauznak már tíz hónap alatt tandíjmentesen kiképez a cég bárkit, aki érettségivel rendelkezik, írja a nol.hu.
Csak tavaly 233 kalauz szállt le végleg a vonatról. A népszerűtlennek tartott munkakörben a létszámhiány általában 120-150 fő. A kilépni akarók megtartásához kevésnek bizonyult a tavalyi 2,4 százalékos béremelés. De látszólag nem elég erős motiváló erő a jegyvizsgálók 176 ezer, a vezető jegyvizsgálók 199 ezer forintos átlagbére sem, ami a különféle költségtérítésekkel, juttatásokkal együtt az előbbieknél 148 ezer, utóbbiaknál 162 ezer forintos nettó jövedelmet jelenthet.
Persze nyilvánvaló, hogy miért népszerűtlen ez a szakma: a jegyvizsgálók folyamatos munkarendje önmagában is megterhelő, hiszen a vasút nem áll meg, legyen hétvége vagy ünnepnap, akit szolgálatba vezényelnek, annak mennie kell. És hát, a bliccelni próbáló utasok gyakran sértegetik, esetleg bántalmazzák a kalauzt. Emellett a vonatok személyzetének komoly jogi és forgalmi ismeretekkel kell rendelkezniük, ehhez tudásukat folyamatosan szinten kellene tartani.
A MÁV márciusi és áprilisi felvétellel újabb százfős jegyvizsgálói tanfolyamot indít. A fővárosban összesen 77, Miskolcon hét, Szegeden öt, Szombathelyen 11 hallgatói szerződést kötnek meg.
A szakemberhiányt érzik a MÁV többi szolgálati területén is. A pályavasúton például tavaly decemberben a tényleges állomány 221 fővel volt kisebb a tervezettnél. Elsősorban középfokú végzettségű szakmunkásból volt és van kevés most is. Hiányoznak a biztosítóberendezés-, illetve felsővezeték-szerelők, a közlekedés-automatikai műszerészek, a lakatosok. De Budapesten segédmunkás sincs elég, sőt itt a mozdonyvezetőket is lasszóval fogják. Holott a MÁV-Start számára létkérdés a személyszállító vonatok továbbításához szükséges mintegy háromezer fős állomány megőrzése ezen a területen.
nol.hu
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 1 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja
- A HR a láthatatlan ragasztó - így látják a szakmát az ügyvezetők 2 hónapja
- A karrier-catfishing valóban létezik? A dolgozók szerint igen! 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja
- Toboroz a Volvo a magyar határ mellett – ennyit lehet majd keresni 3 hónapja



Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?