kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Ügyfélközpontúság és rugalmasság - ez a Prohuman titka

Hárman indultak a kilencvenes években, most, a kétezertízes évek derekán már több mint 200 főt foglalkoztató régiós vállalat a hazai HR-piac vezető ereje, a Prohuman. A megtett útról és a siker titkairól, meg a HR-vállalkozás mai kihívásairól beszél a cég társ-ügyvezetője, Ignácz Béla.

images

images

A Prohuman jelenleg vezető erő a hazai HR-piacon. Mi önök szerint a siker kulcsa? Honnan és hogyan építkezett a Prohuman? Mik voltak a legfontosabb döntések, amelyek az élre vezették a céget?

személyes vonzerő Két fontos dolog volt, ami ezt az elmúlt tizenegynéhány évet nagyban befolyásolta: az ügyfélközpontúság és rugalmasság. Mi ebben a két dologban hittünk és azt látjuk, az eredmények igazoltak minket. Az ügyfélközpontúság része az is, hogy egyedi megoldásokat kínálunk az ügyfelek részére. Nem dobozos termékeket árulunk, mint nemzetközi konkurenseink, hanem teljesen egyénre szabott megoldásokat szállítunk. A másik a sokszínűség. Igazából az egyetlen olyan nagy szolgáltató vagyunk, amely részben magyar tulajdonú még e pillanatban és ilyen széles szolgáltatási palettával rendelkezik. Mert van, aki nemzetközi kontextusban működik, de nincs iskolaszövetkezete. Akiknek pedig van iskolaszövetkezetük, azoknak meg igen kicsi a piaci részesedésük.





Azt mondják: az a legfontosabb, hogy széles skálán kínáljanak állást sokféle munkavállaló számára. Mit jelent ez pontosan?

Igen széles spektrumon mozgunk, hiszen van egyfelől egy nagyon fiatal célközönségünk, miközben az idősebbeknek is tudunk munkavállalási lehetőséget biztosítani. A nagy létszámú ügyfélkörnek köszönhetően havi szinten 1000-1500 nyitott pozíciónk van - és ez csak a munkaerő-kölcsönzés. E mellé jön még az iskolaszövetkezeti tevékenység, a diákmunka. Mindemellett a kifejezetten közvetítéssel foglalkozó cégünkkel főiskolai, egyetemi végzettséggel rendelkező embereknek is tudunk álláslehetőséget biztosítani, s ezzel eljutunk egészen a középvezetők köréig. Összességében onnantól, hogy valaki kijön a középiskolából, vagy a középiskola utolsó éveiben van, karrierívet tudunk biztosítani a számára.

Mit jelent ez a piacvezető szerep a munkaadók és a munkavállalók relációjában?

Stabilitást az ügyfeleink részére, mert olyan mérettel, olyan háttérrel rendelkezünk, ami a számukra, a folyamatosan változó hazai és nemzetközi gazdasági környezetben biztos pont. Nagyszámú, stabil partnereink révén pedig folytonos munkalehetőséget tudunk biztosítani a munkavállalóknak. A másik igen lényeges kérdés a régiós szerepünk. Korábban arra voltunk büszkék, hogy Magyarország meghatározó HR szolgáltatója vagyunk, most azonban már a régióban is piacvezető szerepet tölt be cégcsoportunk, a Work Service.

Melyek lesznek a legfontosabb pillanatok a Prohuman számára a 2016-os év hátralevő részében? Melyek a cég közép- és hosszú távú tervei?

Az elmúlt egy-két év óriási növekedését nem minden esetben tudtuk optimális módon szervezet-fejlesztésben is követni, így az idei év egyfelől mindenképpen strukturális és szervezeti változásról szól majd. Ennek egy része már az év elején lezajlott, ám szeretnénk jól működő, hosszútávon fenntartható szervezeti struktúrát kialakítani. A 2016-os év nagy kihívása még, hogy a tavalyi év végén vásárolt leányvállalatainkat a lehető leggyorsabban tudjuk integrálni a Prohumanba, illetve a Human csoportba. A magyarországi akvizíciókon túl elkezdtünk terjeszkedni külföldön is: Szlovénia legnagyobb magántulajdonú cégének, a Naton-nak lettünk többségi tulajdonosai - amely négy országban van jelen -, ezzel erősítve a Prohuman régióban betöltött pozícióját. Idei kihívás, hogy a fő szolgáltatásunk, a munkaerő-kölcsönzés mellett a többi szolgáltatásunk is nagyobb fókuszt kapjon, sikeresebbek legyenek - itt főleg a közvetítési területen működő Enloydra gondolok. Újult erővel, új struktúrában indultunk neki a 2016-os évnek: jelentős előrelépést várunk, a célunk az, hogy a közvetítési területen is sikeresebbek és meghatározó szereplők legyünk. Ez összecseng a középtávú tervekkel is: az elvárás az, hogy 2-3 éven belül a 3-4 legjobb szolgáltató közé kerüljünk a közvetítési területen is. Tervünk, hogy más szolgáltatásokkal is ki tudjuk szolgálni ügyfeleinket, hogy a komplexitásunkat tovább fejlesszük, és amikor arra gondol valaki, hogy HR, akkor elsőként a Prohuman, illetve a Work Service jusson eszébe, s, hogy mindezt valóban régiós szinten tudjuk megvalósítani.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új cégcsoportos modellek. Cégközösségekben a biztonság!

Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk

Kihirdették az idei BeneFit PRIZE 2025 – for Happy Employees pályázat győzteseit a Budavári Lovardában

Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk

Emelkedik a 2026-os EU Kék Kártya bérminimum – mit jelent ez a munkáltatóknak?

2026-ban változik a Kék Kártyás munkavállalók bérminimuma – a jogszabály már megjelent, a felkészülés most kezdődik. Cziczárdi Györgyi, az... Teljes cikk