Megjelent: 1 hónapja

Hogy kerüljük el az életmódváltás buktatóit? Öt tanács Kálóczi-Wolher Veronika dietetikustól

Januári fogadalomként elhatározzuk, hogy megszabadulunk néhány kilótól. Majd eltelik pár hónap. Nem jönnek a vágyott eredmények, vagy villámgyorsan visszakúsznak a leadott kilók. Mi lehet a gond? Mire figyeljünk?

Hogy kerüljük el az életmódváltás buktatóit? Öt tanács Kálóczi-Wolher Veronika dietetikustól-

1. Legyen fenntartható az életmódváltás, különben belefáradunk!

„Sok esetben szélsőséges diétákat alkalmazunk, esetenként koplalunk is” – osztja meg tapasztalatait Kálóczi-Wolher Veronika, a Budai Egészségközpont dietetikusa. Ha elérjük a célt, hátradőlünk, és minden visszazökken a régi kerékvágásba. Sajnos ilyenkor a pozitív változásoknak hamar búcsút inthetünk.

A gyors eredményekkel kecsegtető, radikális étrend, életmód tartósan nehezen kivitelezhető és egészségtelen. „Ne olyan projektként gondoljunk rá, amelynek van eleje és vége! A hatékony és biztonságos életmódváltás kulcsa, hogy nem „fogyókúrázni” kell, hanem olyan egészségesebb életmódot kialakítani és követni, amely hosszú távon is fenntartható” – tanácsolja a szakember.

2. Legyenek saját kihívásaink!

Ne változtassunk egyszerre mindenen! Ütemezzünk be magunknak saját kihívásokat, amelyek egy idő után zökkenőmentesen épülnek be a rutinba. Próbáljunk ki például új nyersanyagokat, fogyasszunk több zöldséget! Nyissunk az új konyhatechnológiák felé! Például a bundás kenyeret ne bő olajban süssük, hanem sütőpapíron, sütőben, vagy csak minimális zsiradékkal!

Ha csak egy dolgon módosítunk, fokozatosan haladunk, az célravezetőbb, mintha túl sok mindenen változtatunk egyszerre.

3. Válasszunk olyan mozgást, amiben tényleg örömünket leljük!

Annak érdekében, hogy a januárban elkezdett sport pár hónap múlva már ne csak emlék legyen, keressük meg azt a mozgásformát (vagy többet), amelyben mentálisan is jól érezzük magunkat. Így tartósan az életünk részévé válik majd a rendszeres mozgás.

4. Használjuk az „okostányért”!

Időnként azért veszítjük el a motivációnkat, mert a mérés komoly terhet jelent rohanó életünkben. A méregetés egy idő után nyűggé válik, de ha a szakmai fogódzókra (például az okostanyer.hu-ra) hagyatkozva megtanuljuk, mi számít egy adagnak és jó élelmiszernek, akkor már nem lesz kivitelezhetetlennek tűnő feladat a terv megvalósítása.

5. A lassúság dicsérete

Szerencsésebb, ha a súlyvesztés egy lassabb folyamat! Ne 2-3 hét alatt akarjunk megszabadulni 20-25 kilótól! Ha túl gyors a fogyás, fennáll a veszély, hogy a kilók leadása nemcsak zsírból történik, hanem izomzatból is, ráadásul a rosszul kialakított étrend hiányállapotot okozhat, gyengítve ezzel az immunrendszert.

Bár létezik egy súlyvesztési optimum (havonta 2-2,5 kiló), nem mindegy, milyen a kiindulási súly és a zsír-izom arány. A dietetikus ezek figyelembevételével személyre szabott tervet tud összeállítani, amelynek segítségével tartós, pozitív változások érhetők el.

Ha ön is életmódváltást tervez, forduljon bizalommal a Budai Egészségközpont dietetikusaihoz – januárban 20% kedvezménnyel vehető igénybe a tanácsadás. Időpontfoglaláshoz, kérjük, hívja a +36-1-489-5200-as telefonszámot vagy látogasson el a magánegészségügyi intézmény weboldalára!

  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Értékteremtő közösségi tér a fenntarthatóság szolgálatában

Kell egy hely, amely egyszerre ad otthont a fenntarthatóság alternatíváit hirdető, szemléletfejlesztő, jobb világot szolgáló kezdeményezéseknek,... Teljes cikk

"A top 3-ba akarunk kerülni": új vezetők, ambiciózus tervek az IDBC-nél

Két hónapja érkeztek. Éhesek a sikerre. Piacvezető multiktól váltottak, ott tanulták ki a recruiter szakmát, jól működő csapatokat építettek,... Teljes cikk

Együttműködés-fejlesztés és a kollaboráció ereje SDGs Game - COLLAB Fenntarthatósági Workshop

A 2030 SDGs Game egy együttműködést fejlesztő csapatépítő élményprogram a fenntartható fejlődési célok mentén, melyet követően a szervet... Teljes cikk