Megjelent: 15 éve

Hogyan kezeljük a dolgozókat válságban?

Válságban az első és legfontosabb dolog a pozitív hozzáállás és szemléletmód, amellyel nemcsak túlélni, de tovább élni és előre lépni is lehet - mondta Dulin Judit, az Astron Informatikai Kft. HR vezetője a májusi TESK HR Cafén, amelyen több hasznos ötletet is meríthettek a személyügyi szakemberek a toborzást, motivációt illetően.

images

Az elmúlt időszakban történt elbocsátási hullámokba igazi "aranyhalak" is bekerültek. Van néhány módszer a megszerzésükre, mielőtt mások elhalásszák Őket.

  • Pecázás: hirdetés a cégnév feltüntetésével. Lesz, akinél beakad ez a horog, mert már hallott a névről, vagy a cégről pozitív dolgokat és alig várja, hogy bekerülhessen.

  • Hálózás: tömeges szűrés és válogatás. Minél nagyobb a felhozatal, annál több jó szakembert lehet kiválasztani belőlük.

  • Szigonyozás=Lazacozás: Érdemes rugalmasan kezelni a felvételi rendszert, ha a máskor elérhetetlennek tűnő szakemberek megszerezhetőek a piacon. Ilyenkor meggondolandó személyzeti tanácsadó cégek bevonása a folyamatokba, akik folyamatosan figyelik a piacot és azonnal értesülnek a kisebb-nagyobb elbocsátásokról.

    Nagyon fontosak az egyetemi kapcsolatok. A legjobb pályakezdők megnyerhetőek már a diploma megszerzése előtt is, a recept, hogy kézen kell őket fogni. Meg kell ismertetni a diákokkal a cégnevet, beépülni az oktatásba. Ennek számtalan módja létezik: lehet kurzust indítani, előadást tartani, vizsgáztatni, diplomáztatni, gyakorlati helyeket biztosítani, valamint szakképzési támogatás keretében tanszékeket támogatni.

    Pánikhangulatban, válsághelyzetben a már meglévő jó kollégák is elbizonytalanodhatnak. Ahhoz, hogy őket meg lehessen tartani és ne kezdjenek az első pánikhullámban új állás után nézni, meg kell nyugtatni őket és biztosítani megélhetésük biztonságát. A HR-esnek nemcsak a vezetőséggel, hanem a munkatársakkal is kommunikálnia kell. Szükséges, hogy az összes dolgozó egységes tájékoztatást kapjon arról, milyen események zajlanak a cég környezetében, a külső változások milyen helyzet elé állítják a céget, a folyamatosan elért eredményeket meg kell osztani velük, valamint a vállalat jövőbeli terveit, hiszen ez az, ami az ő létbiztonságukat is garantálja. Nem utolsó sorban, nem elég gondolni, a cég nyilvánossága előtt is ki kell mondani: "a cég stabil helyzetben van."

    Nagyban gondolkozva: a munkaerőpiacon a cégmarketing a HR-es feladata. A HR vezető sales-essé válik, amikor a pályázóknak "eladja" cégét. Minden szép és borús oldalával együtt, ugyanúgy meg kell nyerni a pályázót, mint az egyszerű fogyasztót. Ez különösen akkor igaz, ha kiemelten jó szakemberről van szó, aki után kapkodnak a munkáltatók. A HR vezető marketinges is, amikor cégét képviseli a munkaerő piacon. Korábban már szó volt a nagy merítés előnyeiről, ennek pedig a jó marketing az alapja. Éppen ezért: érdemes publikálni, nem elhajtani az információkért telefonáló újságírókat és ápolni a jó kapcsolatot a sajtóval. A következő alkalommal azt fogják megkeresni, aki szívélyesen bánt velük és nem teherként kezelte megkeresésüket. Érdemes nyilatkozni és jelen lenni, elvállalni minden (ésszerű) felkérést, szakértőként nyilatkozni. Ilyen alkalmakkor lehetőség nyílik a cég nevének megismertetésére. Az emberek emlékezni fognak rá, honnan jött az a szakértő, aki adott témáról beszélt.

    Sztancsek Mónika
    TESK Tanácsadó Kft.
    IT&Engineering
    • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Hibázik az AI alapú toborzás is - könnyen kerülhetnek süllyesztőbe a legjobb jelöltek

    A mesterséges intelligencia (AI) alapú toborzási szoftverek miatt sok potenciális jelölt is kieshet a rostán a kiválasztás folyamata során. Sok... Teljes cikk

    Ezért fontos, hogy a toborzó kommunikáció ne csak a fiataloknak, hanem szüleiknek is szóljon

    A cégeknek érdemes részt venni a duális képzésben, hiszen a tanulók jelentős része a duális képzőhelyén szereti meg igazán a szakmáját és... Teljes cikk

    Miért fukarkodnak a munkáltatók az állásinterjún adott visszajelzésekkel?

    Jó ötlet-e az állásinterjú végén megkérdeznie a pályázónak, hogy milyennek látták a teljesítményét, milyenek az esélyei? Jogában áll-e... Teljes cikk