Irodaforradalom Magyarországon
Nem túlzás irodaforradalomról beszélni, hiszen néhány év leforgása alatt szinte már ott vagyunk a világ legjobbjai közt - legalábbis Kalmár Zoltán, az ingatlan.com értékesítési vezetője és Az Év Irodája verseny alapítója szerint. A megmérettetés 2010-ben startolt, először mindössze tízen indultak a névadó kategóriában, a tavalyi évben azonban már 84 nevező szerette volna megkapni Az Év Irodája címet, míg további 52 pályázó más kategóriákban nevezett (az ideire egyébként november 30-ig lehet jelentkezni, és december 1-től január 15- ig várják a szavazatokat - a szerk.)
A legjobb munkaerőért ugyanis ma már meg kell küzdeni, különösen a slágerszakmákban, így a toborzás során ma már nem elég jó fizetést kínálni, az irodának is versenyképesnek kell lennie! A fiatalabb generációk számára egyre fontosabb a munkahelyi környezet, hiszen olyan szempontok kerültek előtérbe, mint a sokszínűség, a minőség, az ergonómia, az egészség, a plusz szolgáltatások, a közösségépítés és színterei stb. Ma már az employer brandingnek fontos eszköze lett az iroda, amelyet éppen ezért neveznek be a pályázók a versenyre, hiszen „az iroda maga a munkakultúra manifesztálódása”.

Zoltán szerint a legfontosabb, hogy „működjön a tér, működjön a kommunikáció, kerüljük a túlzásokat”! Az iroda.hu nemrég készített egy felmérést, amelyben több mint 500 munkavállaló vett részt, akiknek a kétharmada igen fontosnak tartotta, hogy az iroda tömegközlekedési eszközzel könnyen megközelíthető legyen, több mint felük pedig azt is lényegesnek gondolta, hogy a közelben vásárlási és szórakozási lehetőségek legyenek. De a környezettudatos elemeknek is nagy a szerepük, hiszen a válaszadók többsége igényli a sok zöldet és a biciklis megközelíthetőséget is. A közösségi terek közül a legfontosabb egy jól felszerelt konyha és egy otthonos társalgó. Érdekes módon a dizájn helyett fontosabb a funkcionalitás, az irodabútorok közül a number one egy ergonomikus irodaszék, hiszen a sok ülést megsínyli a gerincoszlop és a derék. Emellett a technológiai háttér is magától értetődő: a válaszadók túlnyomó része elvárja, hogy a munkáltatója minden szükséges eszközzel ellássa.
Bár az elmúlt évtizedben abszolút a nagyterű irodakoncepció hódított, ennek megtapasztalhattuk az árnyoldalait is. Az együttműködés és a belső kommunikáció ugyan sokkal intenzívebbé vált, ellenben a személyes tér csökkent, a fókuszmunkára is korlátozottan van csak lehetőség. Ezért mostanában megpróbálják megteremteni az egészséges egyensúlyt az egyterű iroda és az olyan alternatív helyiségek között, ahová el lehet vonulni, ahol elmélyülten lehet dolgozni vagy nyugodtabb körülmények között lehet ötletelni, relaxálni, lazulni. „A szolgáltató központok, a marketing - és a technológiai cégek esetében jól működik az open space, ugyanakkor egy ügyvédi iroda esetében ez nem reális alternatíva” - avat be a szakember.

A vállalat versenyképessége szempontjából fontos, hogy a kollégák közötti interakció és kommunikáció intenzív legyen, ennek a folyamatnak az elemei és eszközei lehetnek egy irodában mondjuk a high-tech tárgyalók videokonferencia lehetőséggel, a sok informális meeting helyiség, vagy olyan közösségi terek, amelyek inspirálják a kollégákat az új ötletekre, de ide sorolhatjuk akár az írható falat is, ahol egy ötletet pillanatok alatt fel lehet skiccelni és meg lehet vitatni. De még egy otthonos étkezőben is nagy ötletek pattanhatnak ki a kollégák fejéből!
„Természetesen a versenyen szerzett tapasztalatokat előszeretettel alkalmazzuk a saját irodánkban is. Az ingatlan.com egy inspiratív nappali, és bár dolgozhatnának éppenséggel home office-ban is, hiszen a kultúra megengedi, a munkatársak szeretnek az irodában lenni, több nagycsoportos 15-20 fős tárgyaló is rendelkezésre áll, sőt a 7. emeleti Café még a külsős meetup-okat is támogatja, ahol egyszerre akár 50-60 ember is le tud ülni” - mesél személyes példájáról Zoltán. Kérdésünkre, hogy mit tartanak még fontosnak az enteriőrtervezési szempontokon túl a munkavállalóik elégedettségét illetően, kiemeli az egészséget, hiszen informatikai cégként nagyon sok időt töltenek a monitor előtt.

Rengeteg közösségi programot szerveznek a több mint 150 fős csapatnak, mint például: céges futóklub, céges foci, jóga, gerinctorna, kosárlabda vagy ping-pong meccsek. Emellett támogatják, ha valaki egyénileg szeretne sportolni, így pár éve sok más naprakész vállalathoz hasonlóan ők is bevezették az All You Can Move-SportPass-t, amit nagy örömmel használnak a munkatársak kortól és nemtől függetlenül, országszerte szinte akárhol. „Bár Az Év Irodája nem lehetünk, azért a legklasszabb munkáltató címre még gyúrhatunk!”
Az Év Irodája verseny nevezőit itt lehet megcsodálni: www.azevirodaja.hu
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
- Tizedik alkalommal keresik Az Év Felelős Foglalkoztatóját 2 hete
- 45 millió forintos támogatás innovatív civil ötletekért 3 hete
- Fókuszált munka és együttműködés - így néz ki belülről a Richter magyar központja 3 hete
- Olyan munkahelyet hozunk létre, ahol mi is szívesen dolgoznánk - fókuszban a munkavállalói jóllét 3 hete
- Megjelentek a Nemzeti Tehetség Program idei pályázatai 3 hete
- Meghosszabbított határidő: még pályázhatnak a felelős kkv-k 15 milliós támogatásra 3 hete
- Fagyigép, masszázs, borhűtő a munkahelyen: hódíthatnak az irodahotelek 1 hónapja
- 3-2-1 szabály az adatbiztonságban - Hogyan csináljuk saját magunk? 1 hónapja
- Akár 75 millió forintos támogatást is kaphatnak a fiatal gazdák 1 hónapja
- Munkahelyi bölcsőde kialakítására lehet pályázni 1 hónapja
- Íme 40 megbízható munkaadó 1 hónapja