Javítja a céges kommunikációt a pszichodráma "/>
Megjelent: 15 éve

Javítja a céges kommunikációt a pszichodráma

A pszichodráma a vezetőképzésben bevált módszernek számít, melynek lényege: munkahelyi problémákat, élethelyzeteket játszanak el a tréningen résztvevők, és az élmények hatására keresik a megoldást.

A pszichodráma módszerrel tartott kurzusokról Szabó Gabriellát, az MCS Management and Controlling-Service Kft. tanácsadóját kérdezte a Jobpilot szakértője.

- Mi rejlik a "pszichodráma módszerrel végzett tréning" kifejezés mögött?

- A pszichodráma egy tréningen is alkalmazható csoportmódszer. Nem szóban dolgoz fel problémákat, élethelyzeteket, hanem a cselekvésre összpontosítva, valós történéseket feltárva dramatizál. A lényeg a személyközpontú konkrét élmény lejátszása: ez lehet egy megélt helyzet, egy kérdés, egy dilemma, azaz bármi, ami a csoporttagról szól. A résztvevők szereplőket választhatnak, szituációkat jeleníthetnek meg a színpadon a csoport segítségével, az újra átélt helyzetet elemezve saját maguk juthatnak el a megoldásig.

- Munkahelyi vezetők milyen megfontolásból vesznek részt a kurzusokon/tréningeken?

- Ha például a cég tulajdonosai azt érzékelik, hogy a vezetők rosszul oldanak meg konfliktusokat, nem megfelelően kommunikálnak vagy bánnak munkatársaikkal, javítani szeretnék a munkahelyi légkört, akkor beíratják őket egy-egy ilyen tréningre. A tréningek hármas tagolásúak: első részben ismeretátadás történik - például milyen konfliktusmegoldási módok léteznek -, a második egység a készségfejlesztésé, a harmadikban pedig esetfeldolgozást végzünk. Utóbbi részben a konkrét eseteket hívja elő a vezető, újra átéli a történéseket, és közösen vázolunk fel megoldási módokat.

- Mi tetszik a vezetőknek ebben a módszerben?

- A vezetést nem tanítják, azt mindenki saját magának "tapossa ki". Fontos, hogy a vezető rálásson arra, milyen személyiség, ezt miként tudja kamatoztatni a vezetésben, és mi az, amiben fejlődni kellene.
Az a tapasztalat, hogy aki egyszer megbíz bennünket, utána újra szeretne eljönni a tréningjeinkre. A forgatókönyvet a résztvevők írják, a rendező pedig a csoportvezető. Ez a fajta tréning keményebb, mint egy jó hangulatú, kedélyjavító, strukturált tréning, hiszen aktív együttdolgozást, munkát igényel a résztvevőktől: arra alapszik, amin a résztvevő dolgozni akar.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ezek lesznek a menő tréningek 2020-ban

Kinek van szüksége tréningekre? Jellemzően a kkv-knak, a vezető szintek alatt dolgozóknak, és átfogóan mindenkinek a hatékony működés és... Teljes cikk

Hogyan tarts vezetői meetinget?

A meeting tartása avagy értekezlet tartása egy nagyon elfeledett téma Magyarországon. Nagyjából 1000 cégből 1-nél szokták alkalmazni, pedig talán... Teljes cikk

Fiatal vállalkozókat képez a Google és a Coca-Cola Magyarország

A két cég az őszi félév során öt alkalommal szervez majd közös, egynapos kurzusokat. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek