Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

Kevés a futár

A GKI Digital ipari jelentése megállapította, hogy a logisztika területén is munkaerőhiány van, futárhiány nehezíti az online rendelések kiszállítását. A GKI Digital 1400 vállalatot, köztük 10 futárcéget kérdezett meg - írja az MTI.

images

A kutatóintézet közleményében rámutat arra, hogy az online vásárlás egyre népszerűbb Magyarországon is, 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18 százalékos növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami a csomagszámok emelkedésében is megmutatkozik. Az elemzés szerint a futárcégek tavaly több mint 17 millió rendelés kézbesítésében működtek közre és ez a szám idén várhatóan 18-20 százalékkal nő.

A futárcégek számára hagyományosan az ünnepi szezon számít a legfontosabb és legnehezebb időszaknak, az éves csomagszám 30-40 százalékát a karácsonyt megelőző 2-3 hónapban kézbesítik.

A GKI Digital kimutatta, hogy a munkaerőhiány már többek közt az online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikában is megmutatkozik, raktári munkást és futárt is nehéz találni, a jelentkezők kevésbé képzettek és gyakorlottak, betanításuk ezért időigényes és költséges, ezt követően pedig nehéz őket megtartani, amit tovább tetéz a minimálbérek tavaszi emelése.

Egyre több futár dönt úgy, hogy inkább a környező országokba megy dolgozni. A helyzet komolyságát jelzi, hogy már nemcsak a sofőrök, de az őket közvetlenül foglalkoztató, a helyi csomagkezelésért felelős logisztikai alvállalkozók is sok esetben inkább külföldön, jellemzően Ausztriában keresnek jobb lehetőségeket - írja közleményében a GKI Digital.

MTI
Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár