Kincsvadászok az álláspiacon - Employer Branding Award 2019
Megoldásszállítók és kincsvadászok. Ötödik alkalommal adta át a Magyar Public Relations Szövetség az Employer Branding Award nevet viselő kitüntetést a pályázók legjobbjainak. Az arany minősítést nyert H1 Systemset és a két elismerést is bezsebelő Magyar Telekomot kérdeztük díjazott projektjeikről.
A vállalatnál tavaly nyáron indult el a Modern H1 címet viselő szervezetfejlesztési program, amelynek részeként - Move néven - önálló csatornát kapott a munkáltatói márkaépítés.
Megoldásszállítók
„Kettős célunk volt azzal, hogy stratégiai szintre emeltük az employer brandinget: egyrészt szerettük volna, hogy munkáltatóként és ‘megoldásszállítóként' is ismertebbek legyünk a piacon, másrészt a meglévő kollégák elkötelezettségét is szerettük volna erősíteni azáltal, hogy megmutatjuk, hogy milyen szuper feladatokon és csapatban dolgozunk” - mondta a HR Portálnak Kaszab Stella, a H1 Systems HR és marketing igazgatója.
A fókuszterületek meghatározása során beépítették a programba a kollégák körében végzett audit eredményeit, amely egy online kérdőív és több fókuszcsoportos workshop alapján állt össze. “Ezekhez az igényekhez igazítottuk külső és belső aktivitásainkat. Korábbi szlogenünket is kiegészítettük, így született meg az „Együtt haladunk, lépéselőnyben” - teszi hozzá Kaszab Stella.
A fókuszterületekhez vezetői szponzorokat rendeltek, akiknek feladata a csapattagok motiválása és aktivizálása a meghatározott célok érdekében.
“Nagyköveteink közreműködésével a közösségi média felületeken is közzétett videókat forgattunk, emellett rendszeressé, strukturálttá tettük külső kommunikációnkat, az eredményeket pedig folyamatosan nyomon követjük. A belső információáramlást Teams-csoporttal, az irodában elhelyezett digitális kivetítőkkel és havi rendszeres All Employee fórummal, valamint hírlevéllel pezsdítjük fel” - magyarázza Kaszab Stella.
Storytelling és vándorkupa
Tavaly megrendezték az első Storytelling Napot is, ahol a szakmai történetmesélés fortélyait gyakorolhatták a kollégáik. “Létrehoztuk az Év Embere Díjat és a Bástya Vándorkupát kollégáink elismerési igényeire reagálva” - teszi hozzá a HR vezető.
Kaszab Stella: Egymásra pedig nem csak szakmailag, hanem emberileg is számíthatunkA vállalati megújulás egyik lépéseként a teljes H1 Systems elköltözött. “Bővülésünknek köszönhetően nagyobb és modernebb munkakörnyezetre volt szükségünk, így a külvárosi, családi ház jellegű irodánkat egy frekventált Budafoki úti irodaházra cseréltük. A belső tér kialakításába szintén bevontuk kollégáinkat és még most is van lehetőség arra, hogy bárki fejlesztési javaslatokat tegyen.””Mivel projektjeink sikere kollégáink szaktudásán és együttműködésén múlik, a folyamatos fejlődést és egymás támogatását kiemelt értékként kezeljük. Nálunk mindenki számít. Miközben családias és rugalmas légkörben dolgozunk, teret adunk a kreatív értékteremtésnek. Egymásra pedig nem csak szakmailag, hanem emberileg is számíthatunk” - foglalja össze Kaszab Stella.
Nem állnak meg
A Magyar Telekom nagyvállalat kategóriában éves employer branding stratégiájával nyert arany minősítést #nemállunkmeg kampányával, az employer branding pályázatok között pedig a Check In projekt kapott ugyanilyen minősítést.
“Pályázatunk a vállalat employer branding stratégiájának megújítását és az új koncepció kreatív elemeit foglalta össze. A globális munkáltatói márkaépítés a Deutsche Telekom Csoporton belül az egyes országok aktív közreműködésével 2019 elején kezdődött, a stratégia pályázatban foglalt szakasza pedig szeptembertől decemberig tartott, mely mentén azóta is működünk” - mondta a HR Portálnak Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere.
Az országokon átívelő kampány fókuszában a belső célcsoportok mellett elsősorban az állt, hogy a Telekomot az IT-szakemberek számára tegyék vonzó munkahellyé. A szakmai zsűri megismerhette a háttérben zajló nemzetközi és hazai projektmunka részleteit, a Telekom székházában forgatott globális image film forgatásának körülményeit, és olyan, a munkáltatói márkaépítés szempontjából stratégiai fontosságú események kulisszái mögé tekinthetett be, mint a SmartFest, a Telekom kollégáknak szóló tudásfesztiválja, a JunctionX, vagy a Telekom Data Academy.
Nagyot ugrott az állásokra aspirálók száma
“A kampány hatására 50 százalékkal nőtt karrieroldalunk látogatottsága, 20 százalékkal pedig a jelentkezések száma. LinkedIn kampányaink kimagaslóan teljesítettek, és a vállalatunk iránt érdeklődő mérnökök, IT szakemberek látogatásainak száma is megugrott” - teszi hozzá Friedl Zsuzsa.
Friedl Zsuzsa: Jó munkavállalói élmény nélkül nincs ügyfélélmény.A pályázat címe egyben a Magyar Telekom munkáltatói márkaépítésének tételmondata is: #nemállunkmeg.“A digitális lehetőségek mindannyiunk életét könnyebbé teszik. Ez a mondat talán még sosem volt olyan aktuális, mint a koronavírus időszakában: ügyfeleink, potenciális és jelenlegi munkavállalóink számára még inkább felértékelődött a digitális technológia, ráadásul az online világ immár biztonságosabbá is teszi életüket” - magyarázza Friedl Zsuzsa.
Ügyfélélmény pandémia idején
“A pandémia időszaka megerősített minket abban, hogy helyes irány volt az, amit a Telekom már hosszú ideje képvisel: kollégáink számára rugalmas kereteket biztosítunk a munkavégzéshez, és munkájukat digitális eszközökkel támogatjuk. Ez a mentalitás és gyakorlat jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy vállalatunk márciusban sikeresen át tudott állni tartós távmunkában történő munkavégzésre” - teszi hozzá.
A digitális technológia szerepének erősödése mellett a Telekomnál azt is tapasztalták, hogy a vállalat gondoskodó szerepe a vírus időszakában felértékelődött. ”A humánus HR megoldások, kollégáink nehéz helyzetekben történő támogatása és az egészségmegőrző programok eddig is szerves részét képezték működésünknek, ám erre most az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektetünk.”
“Egy vállalat teljesítőképességét, igazi erejét a munkavállalói adják, éppen ezért kiemelten fontos számunkra, hogy vonzó és hiteles módon tudjuk megtartani a szakembereinket, és képesek legyünk bevonzani új tehetségeket. Jó munkavállalói élmény nélkül nincs ügyfélélmény, ezért folyamatosan figyelünk kollégáink visszajelzéseire és tudatosan építkezünk” - véli Friedl Zsuzsa, aki szerint az elnyert díjak most kívülről is megerősítik, hogy stratégiájukkal jó úton járnak.
#checkin kincsvadászattal és Litkay Gergellyel
Ami pedig a #checkin projektet illeti, az az új székházhoz kapcsolódik, ahová a munkatársak 2018 októberében költöztek be.
“Ez működési és kulturális szempontból is új fejezetet nyitott a cég életében, hiszen a költözéssel megszűnt a korábbi fragmentált elhelyezkedésünk. Szerettük volna kiaknázni ezt a lehetőséget. Székházunkban alapvetően szinte az összes budapesti kolléga - mintegy 5000 ember - dolgozik egy helyen.
Itt könnyebben inspiráljuk egymást, többet beszélünk egymással, nagyobb a közös tér, azaz rengeteg alkalom kínálkozik a kapcsolódásra. Ennek az új korszaknak a kezdetét szerettük volna emlékezetessé tenni egy olyan minden munkatársunknak szóló eseménnyel, ahol közösen ünneplünk és a kollégák megismerhetik, belakhatják az épületet” - meséli Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
Kutas István: Székházunkban mintegy 5000 kolléga dolgozik egy helyen.Rendeztek stratégiai kerekasztal-beszélgetéseket a felsővezetők részvételével, inspirációs ötleteléseket brand, innováció, ügyfélélmény témakörökben a közösségi terekben, de volt portréfotózás és treasure hunt is. Az est zárásaként Litkay Gergely humorista tartott könnyed előadást a digitalizációról, valamint a 2018-as X-Faktor nyertes zenekarának élő koncertjén vehettek részt kollégák. Ezután több helyszínen kreatív, stratégiai és csapatjátékok várták az érdeklődőket. A program az épület 8 emeletén, több mint 1600 kolléga részvételével zajlott.
“Méltó lezárása volt ez a költözés hosszadalmas, sok kihívással teli időszakának, egyben különleges ünneplése egy új kezdetnek” - tette hozzá Kutas István.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk
Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk
- Meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot 2 hete
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 1 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 1 hónapja
- Sokkoló adat a magyar bérekről: minden harmadik dolgozó fizetése kevesebbet ér, mint tavaly 1 hónapja
- Európa-bajnok lett Magyarország kínai beruházásokban 1 hónapja
- Alig alszanak, mégis bírniuk kell: riasztó adatok a magyar dolgozók egészségéről 2 hónapja
- Orbán Viktornak üzentek a szociális dolgozók 2 hónapja
- Már kiváltott munkaköröket az AI - nem lehet kérdés, ad-e átképzést a cég 2 hónapja
- Ha a mesterséges intelligencia elveszi a munkád, ingyenes képzés járhat helyette 2 hónapja
- Így reagál a reálgazdaság problémáira a magyar munkaerőpiac 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?