Megjelent: 2 hete

Kincsvadászok az álláspiacon - Employer Branding Award 2019

Megoldásszállítók és kincsvadászok. Ötödik alkalommal adta át a Magyar Public Relations Szövetség az Employer Branding Award nevet viselő kitüntetést a pályázók legjobbjainak. Az arany minősítést nyert H1 Systemset és a két elismerést is bezsebelő Magyar Telekomot kérdeztük díjazott projektjeikről.

A középvállalatok között a zsűri a H1 Systems Mérnöki Szolgáltatások Kft. éves employer branding stratégiáját díjazta arany minősítéssel.

A vállalatnál tavaly nyáron indult el a Modern H1 címet viselő szervezetfejlesztési program, amelynek részeként - Move néven - önálló csatornát kapott a munkáltatói márkaépítés.

Megoldásszállítók

Kettős célunk volt azzal, hogy stratégiai szintre emeltük az employer brandinget: egyrészt szerettük volna, hogy munkáltatóként és ‘megoldásszállítóként' is ismertebbek legyünk a piacon, másrészt a meglévő kollégák elkötelezettségét is szerettük volna erősíteni azáltal, hogy megmutatjuk, hogy milyen szuper feladatokon és csapatban dolgozunk” - mondta a HR Portálnak Kaszab Stella, a H1 Systems HR és marketing igazgatója.

A fókuszterületek meghatározása során beépítették a programba a kollégák körében végzett audit eredményeit, amely egy online kérdőív és több fókuszcsoportos workshop alapján állt össze. “Ezekhez az igényekhez igazítottuk külső és belső aktivitásainkat. Korábbi szlogenünket is kiegészítettük, így született meg az „Együtt haladunk, lépéselőnyben” - teszi hozzá Kaszab Stella.

A fókuszterületekhez vezetői szponzorokat rendeltek, akiknek feladata a csapattagok motiválása és aktivizálása a meghatározott célok érdekében.

Nagyköveteink közreműködésével a közösségi média felületeken is közzétett videókat forgattunk, emellett rendszeressé, strukturálttá tettük külső kommunikációnkat, az eredményeket pedig folyamatosan nyomon követjük. A belső információáramlást Teams-csoporttal, az irodában elhelyezett digitális kivetítőkkel és havi rendszeres All Employee fórummal, valamint hírlevéllel pezsdítjük fel” - magyarázza Kaszab Stella.

Storytelling és vándorkupa

Tavaly megrendezték az első Storytelling Napot is, ahol a szakmai történetmesélés fortélyait gyakorolhatták a kollégáik. “Létrehoztuk az Év Embere Díjat és a Bástya Vándorkupát kollégáink elismerési igényeire reagálva” - teszi hozzá a HR vezető.

Kaszab StellaKaszab Stella: Egymásra pedig nem csak szakmailag, hanem emberileg is számíthatunk
A vállalati megújulás egyik lépéseként a teljes H1 Systems elköltözött. “Bővülésünknek köszönhetően nagyobb és modernebb munkakörnyezetre volt szükségünk, így a külvárosi, családi ház jellegű irodánkat egy frekventált Budafoki úti irodaházra cseréltük. A belső tér kialakításába szintén bevontuk kollégáinkat és még most is van lehetőség arra, hogy bárki fejlesztési javaslatokat tegyen.

Mivel projektjeink sikere kollégáink szaktudásán és együttműködésén múlik, a folyamatos fejlődést és egymás támogatását kiemelt értékként kezeljük. Nálunk mindenki számít. Miközben családias és rugalmas légkörben dolgozunk, teret adunk a kreatív értékteremtésnek. Egymásra pedig nem csak szakmailag, hanem emberileg is számíthatunk” - foglalja össze Kaszab Stella.

Nem állnak meg

A Magyar Telekom nagyvállalat kategóriában éves employer branding stratégiájával nyert arany minősítést #nemállunkmeg kampányával, az employer branding pályázatok között pedig a Check In projekt kapott ugyanilyen minősítést.

Pályázatunk a vállalat employer branding stratégiájának megújítását és az új koncepció kreatív elemeit foglalta össze. A globális munkáltatói márkaépítés a Deutsche Telekom Csoporton belül az egyes országok aktív közreműködésével 2019 elején kezdődött, a stratégia pályázatban foglalt szakasza pedig szeptembertől decemberig tartott, mely mentén azóta is működünk” - mondta a HR Portálnak Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere.

Az országokon átívelő kampány fókuszában a belső célcsoportok mellett elsősorban az állt, hogy a Telekomot az IT-szakemberek számára tegyék vonzó munkahellyé. A szakmai zsűri megismerhette a háttérben zajló nemzetközi és hazai projektmunka részleteit, a Telekom székházában forgatott globális image film forgatásának körülményeit, és olyan, a munkáltatói márkaépítés szempontjából stratégiai fontosságú események kulisszái mögé tekinthetett be, mint a SmartFest, a Telekom kollégáknak szóló tudásfesztiválja, a JunctionX, vagy a Telekom Data Academy.

Nagyot ugrott az állásokra aspirálók száma

“A kampány hatására 50 százalékkal nőtt karrieroldalunk látogatottsága, 20 százalékkal pedig a jelentkezések száma. LinkedIn kampányaink kimagaslóan teljesítettek, és a vállalatunk iránt érdeklődő mérnökök, IT szakemberek látogatásainak száma is megugrott” - teszi hozzá Friedl Zsuzsa.

Friedl ZsuzsaFriedl Zsuzsa: Jó munkavállalói élmény nélkül nincs ügyfélélmény.
A pályázat címe egyben a Magyar Telekom munkáltatói márkaépítésének tételmondata is: #nemállunkmeg.

“A digitális lehetőségek mindannyiunk életét könnyebbé teszik. Ez a mondat talán még sosem volt olyan aktuális, mint a koronavírus időszakában: ügyfeleink, potenciális és jelenlegi munkavállalóink számára még inkább felértékelődött a digitális technológia, ráadásul az online világ immár biztonságosabbá is teszi életüket” - magyarázza Friedl Zsuzsa.

Ügyfélélmény pandémia idején

A pandémia időszaka megerősített minket abban, hogy helyes irány volt az, amit a Telekom már hosszú ideje képvisel: kollégáink számára rugalmas kereteket biztosítunk a munkavégzéshez, és munkájukat digitális eszközökkel támogatjuk. Ez a mentalitás és gyakorlat jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy vállalatunk márciusban sikeresen át tudott állni tartós távmunkában történő munkavégzésre” - teszi hozzá.

A digitális technológia szerepének erősödése mellett a Telekomnál azt is tapasztalták, hogy a vállalat gondoskodó szerepe a vírus időszakában felértékelődött. ”A humánus HR megoldások, kollégáink nehéz helyzetekben történő támogatása és az egészségmegőrző programok eddig is szerves részét képezték működésünknek, ám erre most az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektetünk.

Egy vállalat teljesítőképességét, igazi erejét a munkavállalói adják, éppen ezért kiemelten fontos számunkra, hogy vonzó és hiteles módon tudjuk megtartani a szakembereinket, és képesek legyünk bevonzani új tehetségeket. Jó munkavállalói élmény nélkül nincs ügyfélélmény, ezért folyamatosan figyelünk kollégáink visszajelzéseire és tudatosan építkezünk” - véli Friedl Zsuzsa, aki szerint az elnyert díjak most kívülről is megerősítik, hogy stratégiájukkal jó úton járnak.

#checkin kincsvadászattal és Litkay Gergellyel

Ami pedig a #checkin projektet illeti, az az új székházhoz kapcsolódik, ahová a munkatársak 2018 októberében költöztek be.

Ez működési és kulturális szempontból is új fejezetet nyitott a cég életében, hiszen a költözéssel megszűnt a korábbi fragmentált elhelyezkedésünk. Szerettük volna kiaknázni ezt a lehetőséget. Székházunkban alapvetően szinte az összes budapesti kolléga - mintegy 5000 ember - dolgozik egy helyen.

Itt könnyebben inspiráljuk egymást, többet beszélünk egymással, nagyobb a közös tér, azaz rengeteg alkalom kínálkozik a kapcsolódásra. Ennek az új korszaknak a kezdetét szerettük volna emlékezetessé tenni egy olyan minden munkatársunknak szóló eseménnyel, ahol közösen ünneplünk és a kollégák megismerhetik, belakhatják az épületet
” - meséli Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.

Kutas IstvánKutas István: Székházunkban mintegy 5000 kolléga dolgozik egy helyen.
Rendeztek stratégiai kerekasztal-beszélgetéseket a felsővezetők részvételével, inspirációs ötleteléseket brand, innováció, ügyfélélmény témakörökben a közösségi terekben, de volt portréfotózás és treasure hunt is. Az est zárásaként Litkay Gergely humorista tartott könnyed előadást a digitalizációról, valamint a 2018-as X-Faktor nyertes zenekarának élő koncertjén vehettek részt kollégák.

Ezután több helyszínen kreatív, stratégiai és csapatjátékok várták az érdeklődőket. A program az épület 8 emeletén, több mint 1600 kolléga részvételével zajlott.

Méltó lezárása volt ez a költözés hosszadalmas, sok kihívással teli időszakának, egyben különleges ünneplése egy új kezdetnek” - tette hozzá Kutas István.

  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mikor lesznek újra élő rendezvények HR-eseknek?

A rendezvényszervezők már tűkön ülve várják a megrendeléseket, a céges döntéshozók lassabban reagálnak. Úgy tűnik azonban, hogy szeptemberben... Teljes cikk

Átadták a „Megbízható Munkaadó” díjakat - itt a lista

Kiosztotta a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) a „Megbízható Munkaadó 2020/21“ elismeréseket. A címet 2017 óta olyan... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben (6.) - Steványik Tamás, ELMŰ-ÉMÁSZ

“Senkit sem bocsátottunk el, és bért sem csökkentettünk” - mondja Steványik Tamás, a 2900 fővel működő ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport HR... Teljes cikk