kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve
A szerzőről ▼

Kreatív villamosvezető ismerkedne

Kevésbé romantikus hirdetéssel kellett volna nyitni – mondta el a HR Portálnak az a villamosvezető, aki úgy döntött, megismerkedik egyik utasával. Csajozásra, pasizásra vonatkozó írott és íratlan BKK-szabályokról nem tud. Szerinte a jó ízlés határain belül és a közlekedésbiztonságot szem előtt tartva nem tiltott.

A 30 év körüli, magát „Villamosvezető” néven említő férfi munkahelyén nem tudja senki, hogy ő adta fel hirdetést, mert nem adott magáról konkrét információkat. Úgy érzi, ha tudnák a kollegái, hogy ő az, akkor sem lenne neki se jobb, se rosszabb, legfeljebb néhányan kiröhögnék: „csak találgatások vannak, de ha tudnák, hogy ki az illető, egy-két szélsőséges megnyilvánuláson kívül csak megmosolyognák ezt a történetet”. Egyik hölgy kollégájára is gondol, aki ezt írta a Facebookon megosztott képhez:

„Sztem szánalmas, miért nem akkor ment oda hozzá? Komolyan ennyire balf@szok a mai férfiak....”



Több ilyen pilótát!

A keresett lány az utasa volt december 30-án, amikor a 47-es villamos Móricz Zsigmond körtéri kisiklásakor Újbuda-központnál le kellett szállítania az utasait, mert visszafordult a váltókon. A Villamosvezető nem szereti, ha szidják az anyját, ezért humort csepegtetett a mondandójába, hogy ne olyan rossz szájízzel szálljon le az utazóközönség. Azért próbálta oldani a feszültséget, mert a héten másodszor siklott ki a villamos, így csak Újbuda-központig szállíthatta az utasokat. „Meg is lett az eredménye” - fűzte hozzá lapunknak: „A leszálló emberek mosolyogtak rám, és köztük volt a szóban forgó leányzó is, aki széles mosollyal a szívet mutatta, majd rohant is tovább, hiszen, gondolom, dolga volt.”

Mit szólt a főnök?

A szolgálatvezető nem szólt semmit, mivel nem tudja, kiről van szó, de a Villamosvezető szerint, ha nagyon zavarná, már kapott volna a lány számára megadott e-mail címre egy kedves levelet. „De ha tudná, ki vagyok, akkor sem hiszem, hogy emiatt szankcióban részesítene” – nyilatkozta.

A Villamosvezető szerint e pillanatban nagyobb zavar van a rendszerben az ő korai stádiumban lévő szívügyénél, mivel az Etele út/Fehérvári út megállónál teli zöldre kanyarodnak az autók a Hengermalom útra, be az induló villamos elé: „mert valami nagy tudású közlekedésmérnök engedélyezte ezt az elrendezést és lámpaprogramot”.

Utórezgések

A hölgy nem reagált. A Villamosvezető csak találgat, hogy miért: „Lehet, hogy van barátja, lehet csak a szövegem tetszett ennyire neki, lehet, azt hiszi, hogy most magzatpózban kucorgok egy setét sarokban szerelmes könnyek között, utána zokogva. Vagy lehet, hogy még nem jutott el hozzá a hirdetés.”

A HR Portált érdekelte, hogy minden így lenne, ha visszapörgethetné az időt. A Villamosvezető tanult az esetből: „Feladnám, de nem ilyen túl romantikus, nyálas formában, mert utólag belegondolva, ha olvasta a lány, ijesztő lehet. Egy-két helyen cikk is megjelent azzal a címmel, hogy „Beleszeretett a villamosvezető”, ami azért ebben a formában nem igaz, csak szerettem volna megtalálni, esetleg megismerni.”

Kíváncsiak voltunk, vonatkozik-e valamilyen szabály a villamosvezetőkre, hogy munkaidőben milyen „kontaktusba” kerülhetnek az utasokkal. „Csak annyi szabály van, hogy igyekezzünk a körülményekhez képest normálisan viselkedni az utasokkal. Ha tudunk, segítsünk nekik, ha valami kérdésük, hasfájásuk van, ha meg provokálnak, ne vegyük fel a kesztyűt. Persze ez nem mindenkinek sikerül. Csajozásra, pasizásra vonatkozó írott és íratlan szabályról nem tudok. Gondolom, a jó ízlés határain belül és a közlekedésbiztonságot szem előtt tartva nem tiltott” – fejtette ki a Villamosvezető.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Targoncavezető

A targoncavezető a raktárak és gyárak nélkülözhetetlen munkatársa, aki a logisztikai folyamatok zökkenőmentes működéséről gondoskodik. Teljes cikk

Mezőgazdasági gépszerelő

A mezőgazdasági gépszerelő kulcsfontosságú szereplő a modern mezőgazdaságban, hiszen a termelés hatékonysága nagyrészt a gépek megbízható működésén múlik. Teljes cikk

Gépjárművillamossági szerelő

A gépjárművillamossági szerelő a modern autók egyik legfontosabb szakembere, hiszen a járművek nagy része ma már elektronikus rendszerekre épül. Teljes cikk