Kreatív villamosvezető ismerkedne
Kevésbé romantikus hirdetéssel kellett volna nyitni – mondta el a HR Portálnak az a villamosvezető, aki úgy döntött, megismerkedik egyik utasával. Csajozásra, pasizásra vonatkozó írott és íratlan BKK-szabályokról nem tud. Szerinte a jó ízlés határain belül és a közlekedésbiztonságot szem előtt tartva nem tiltott.
„Sztem szánalmas, miért nem akkor ment oda hozzá? Komolyan ennyire balf@szok a mai férfiak....”

Több ilyen pilótát!
A keresett lány az utasa volt december 30-án, amikor a 47-es villamos Móricz Zsigmond körtéri kisiklásakor Újbuda-központnál le kellett szállítania az utasait, mert visszafordult a váltókon. A Villamosvezető nem szereti, ha szidják az anyját, ezért humort csepegtetett a mondandójába, hogy ne olyan rossz szájízzel szálljon le az utazóközönség. Azért próbálta oldani a feszültséget, mert a héten másodszor siklott ki a villamos, így csak Újbuda-központig szállíthatta az utasokat. „Meg is lett az eredménye” - fűzte hozzá lapunknak: „A leszálló emberek mosolyogtak rám, és köztük volt a szóban forgó leányzó is, aki széles mosollyal a szívet mutatta, majd rohant is tovább, hiszen, gondolom, dolga volt.”
Mit szólt a főnök?
A szolgálatvezető nem szólt semmit, mivel nem tudja, kiről van szó, de a Villamosvezető szerint, ha nagyon zavarná, már kapott volna a lány számára megadott e-mail címre egy kedves levelet. „De ha tudná, ki vagyok, akkor sem hiszem, hogy emiatt szankcióban részesítene” – nyilatkozta.
A Villamosvezető szerint e pillanatban nagyobb zavar van a rendszerben az ő korai stádiumban lévő szívügyénél, mivel az Etele út/Fehérvári út megállónál teli zöldre kanyarodnak az autók a Hengermalom útra, be az induló villamos elé: „mert valami nagy tudású közlekedésmérnök engedélyezte ezt az elrendezést és lámpaprogramot”.
Utórezgések
A hölgy nem reagált. A Villamosvezető csak találgat, hogy miért: „Lehet, hogy van barátja, lehet csak a szövegem tetszett ennyire neki, lehet, azt hiszi, hogy most magzatpózban kucorgok egy setét sarokban szerelmes könnyek között, utána zokogva. Vagy lehet, hogy még nem jutott el hozzá a hirdetés.”
A HR Portált érdekelte, hogy minden így lenne, ha visszapörgethetné az időt. A Villamosvezető tanult az esetből: „Feladnám, de nem ilyen túl romantikus, nyálas formában, mert utólag belegondolva, ha olvasta a lány, ijesztő lehet. Egy-két helyen cikk is megjelent azzal a címmel, hogy „Beleszeretett a villamosvezető”, ami azért ebben a formában nem igaz, csak szerettem volna megtalálni, esetleg megismerni.”
Kíváncsiak voltunk, vonatkozik-e valamilyen szabály a villamosvezetőkre, hogy munkaidőben milyen „kontaktusba” kerülhetnek az utasokkal. „Csak annyi szabály van, hogy igyekezzünk a körülményekhez képest normálisan viselkedni az utasokkal. Ha tudunk, segítsünk nekik, ha valami kérdésük, hasfájásuk van, ha meg provokálnak, ne vegyük fel a kesztyűt. Persze ez nem mindenkinek sikerül. Csajozásra, pasizásra vonatkozó írott és íratlan szabályról nem tudok. Gondolom, a jó ízlés határain belül és a közlekedésbiztonságot szem előtt tartva nem tiltott” – fejtette ki a Villamosvezető.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A targoncavezető a raktárak és gyárak nélkülözhetetlen munkatársa, aki a logisztikai folyamatok zökkenőmentes működéséről gondoskodik. Teljes cikk
A mezőgazdasági gépszerelő kulcsfontosságú szereplő a modern mezőgazdaságban, hiszen a termelés hatékonysága nagyrészt a gépek megbízható működésén múlik. Teljes cikk
A gépjárművillamossági szerelő a modern autók egyik legfontosabb szakembere, hiszen a járművek nagy része ma már elektronikus rendszerekre épül. Teljes cikk
- Kihirdették az idei BeneFit PRIZE 2025 – for Happy Employees pályázat győzteseit a Budavári Lovardában 6 napja
- Nincsenek nők és kisebbségek, csak fehér férfiak - ilyen lenne a munka világa? 1 hete
- Luxusfizetés, nulla bejárás, szabad délutánok – így dolgozik a jövő embere? 1 hete
- Lebuktat a WIFI: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik 3 hete
- A britek majdnem fele toxikus munkakörnyezetben dolgozik 1 hónapja
- Használd az AI-t! – mondják a cégek, csak képzést meg előfizetést nem adnak hozzá 1 hónapja
- Amikor a sokszínűség kihívássá válik – kultúrák harca a munkahelyeken 1 hónapja
- Kártérítésért perel a dolgozó, akit több ezer volt rázott meg a gödi Samsung-gyárban 2 hónapja
- Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható 2 hónapja
- Így csökkenthetők a dolgozók munkahelyi biztonsággal kapcsolatos aggodalmai 2 hónapja
- Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?