Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 13 hónapja

Megint éles kritika érte a hazai oktatást

Az MTA után most a Magyar Pedagógiai Társaság is éles kritikával illette a hazai oktatást, szerintük a szakmai munka meghatározó folyamatai az oktatás minden területén 19. század végi - 20. század közepi állapotokat eredményeztek - írja az eduline.hu

images

A Magyar Tudományos Akadémia már korábban kiadott egy közleményt arról milyen is szerintük a hazai oktatás és mit kellene változtatni rajta. Most a Pedagógiai Társaság is hasonló véleményt tett közzé - írják.

A közlemény szerint „A XXI. század második évtizedének végén számos nemzetközi és hazai kutatás - mérés, elemzés, értékelés - azt mutatja, hogy 2010-11-től a magyar oktatásügyben olyan folyamatok indultak el, melyek eredménye nemzetközi összehasonlításban a magyar iskolás korú népesség lemaradása, még a korábbi eredményekhez képest is visszaesés."

Azt is írják, hogy a közoktatás rendszerének kimeneti eredménye, a rendszer eredményessége jelentős mértékben elmarad minden szempont szerinti elvárástól.

Úgy vélik, hogy az elmúlt közel húsz évben, az oktatás terén „kiruházás” történt, a szakmai munka meghatározó folyamatai az oktatás minden területén XIX. végi - XX. század közepi állapotokat eredményeztek, ennek megfelelően az oktatás-nevelés eredményessége és hatékonysága messze elmarad a XXI. századi követelményektől.

A MPT számos szakmai és civil szervezettel egyetemben több alkalommal is megfogalmazta kritikáját, konstruktív kezdeményezésekkel igyekezett szakmai alternatívát mutatni, de ezek a kezdeményezések az oktatásügyi folyamatok irányítóinak párbeszéd-képtelensége miatt nem tudott érvényesülni - írják közleményükben.

A magyar oktatás rendszere - a köz-, szak-, felső-, és a felnőttoktatás, a felnőttképzés, az életen át tartó tanulás rendszere, az oktatás rendszer minden alrendszere - nem felel meg a XXI. századi követelményeknek, folyamatait és kimeneti eredményeit tekintve elmarad az társadalom által joggal elvárt követelményektől, nem segíti a magyar gazdaság fejlődését, nemzetközi versenyképességi pozíciójának javulását, gazdasági értelemben nem hatékony.

eduline.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Idegen nyelvi mérést tartanak az iskolákban

Idegen nyelvi mérést tartanak az iskolák 6. és 8. évfolyamos tanulóinak angol és német nyelvből szerdán - közölte az Oktatási Hivatal az MTI-vel. Teljes cikk

Új módszerekre van szükség a felsőoktatásban

Horváth Zita a területért felelős helyettes államtitkára szerint új módszerekre, például projektpedagógiára van szükség a 21. századi... Teljes cikk

Októbertől igényelhető a nyelvi diákhitel

Októbertől igényelhető a nyelvi diákhitel, amely az aktív és passzív hallgatói jogviszonnyal rendelkező, valamint a már végzett hallgatókat... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár