kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Mennyit keres egy marketinges?

Sorozatunkban egy népszerű szakmát vettünk nagyító alá. Amint a számokból és a pozíciónevekből látszik, széles a skála, sokféle munkakörben el lehet helyezkedni. Az összeállítás az Enloyd személyzeti tanácsadó cég adataiból készült.

A marketinges terület nagyon összetett, például egy marketing manager feladatköre teljesen más lehet egy kisebb cégnél mint egy multinál. Egyes területeken a marketing lehet online és offline egyben, míg másoknál inkább stratégiai feladatkör.

Az Enloyd tanácsadóitól megtudtuk, hogy az utóbbi 3 hónapban csökkent a marketinges keresések száma, a járvány alatt sok cég szüneteltette a toborzást. A járvány csillapodásával azonban kezd magához térni a piac.

A leginkább keresett területek az online marketing, webdesign, márka és termékmenedzser és kommunikáció/PR pozíciók.

A marketinges kereséseknél sokszor elvárás a hasonló iparágban szerzett tapasztalat. Az angol nyelv felsőfokú és aktív ismerete is alapfeltétel.

A legtöbb pozícióhoz specializált tudás kell, például egy PPC (pay per click - kattintás alapú fizetés) manager kevés sikerrel pályázhatna egy brand manageri pozícióra. Az online marketingen belül kiemelten fontos a trendek naprakész követése, csak ilyen piaci tudással lehet sikeresen pályázni. Jellemző ezen a területen is a specializálódás (például SEO, PPC, content).

A táblázatban nem szerepel, mert a marketinghez lazábban kapcsolódik, inkább informatikai pozíció - UI / UX researcher és az UI / UW designer (az UI az user interface, az UX az user experience rövidítése). Előbbi bruttó 500.000 - 850.000 forintos, utóbbi 700 000 - 1 400 000 forintos sávban keres.

Bruttó fizetések marketinges pozíciókban



Reklám- és marketingügynökségek (ATL & BTL)


PozícióKözépérték MinimumMaximum
Stratégiai vezető / Projektmanager1 000 000750 0001 200 000
Group Account Director / Kreatív igazgató1 125 000850 0001 400 000
Account Manager725 000550 000900 000
Art Director950 000700 0001 200 000
Grafikus500 000 350 000650 000


Multinacionális & kkv cégek


PozícióKözépérték MinimumMaximum
Online / Offline Marketing Manager975 000550 0001 400 000
Brand Manager850 000500 0001 200 000
Product Manager850 000500 0001 200 000
Marketing / Online Marketing Specialist600 000500 000700 000
Marketing Coordinator525 000400 000650 000
Marketing Assistant365 000280 000450 000


Online Marketing & SSC szektor


PozícióKözépérték MinimumMaximum
Online / Offline Marketing Manager1 200 0001 000 0001 400 000
Creative Team Lead / Design Team Lead1 050 000700 0001 400 000
Content Specialist550 000 450 000650 000
PPC Specialist600 000450 000750 000
SEO Specialist600 000 450 000750 000
Pricing Specialist700 000 550 000850 000
Graphic Designer550 000 450 000650 000


Akiktől az adatokat kaptuk: az Enloyd szakértők és vezetők toborzására, kiválasztására szakosodott személyzeti tanácsadó cég. 2015 óta működik Magyarországon, az Antal cégcsoport tagja.

Nyitókép: Nattanan Kanchanaprat from Pixabay
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A cégek 70 százaléka tervez bérfejlesztést a munkaerő megtartása érdekében

Optimistábbá váltak a magyar cégvezetők mind az ország, mind saját cégük kilátásait illetően a Niveus Consulting Group tanácsadó felmérése szerint. Teljes cikk

Mennyit keresnek a HR-esek?

Több szakterület béradatairól készített összeállítást a piacvezető munkaerő-közvetítő cég a közelmúltban. Most a HR szakmában, elsősorban... Teljes cikk

Romlott a fizetésünk értéke - mutatjuk a legfrissebb számokat

2023-ban a bruttó átlagkereset 571 200, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 393 700 forintot ért el. 2023-ban a bruttó és... Teljes cikk