Megjelent: 5 éve

Milyen támogatást adhat egy szoftver a bérszámfejtés részére?

Régen túlléptünk már azon a technikai korszakon, hogy a HR-hez vagy a bérszámfejtéshez kapcsolódó feladatokat részben vagy egészben papíralapon vagy táblázatkezelőben próbáljuk meg követni.

Ma már inkább az a kérdés, hogy a meglévő szoftver mellett, annak kiegészítésére hány excel táblát vagy word doksit használunk még. Ha akár egyet vagy többet is, akkor nem megfelelő programot használunk.
Rengeteg hátránya lehet ennek a hibázási lehetőségek magas számától a felszínes jogszabályismereteken át, az adatkezelés pontatlanságáig. A bérszámfejtés területének szoftveres szervezése azon túl, hogy az említett problémákat kiküszöböli, számos előnye van: a bérügyviteli rendszer a cég folyamataiba illeszthető a már használatban lévő rendszerek közötti az adatkapcsolat kiépítésével - ez lehet egy HR rendszer, beléptető rendszer, vagy akár ERP rendszer is. Érdemes végigvenni, hogy mit nyerhetünk egy jól felépített, profi szoftverrel, mielőtt a cégvezető letenné a voksát bármely rendszer mellett.

A szoftveres támogatás területei

A bérszámfejtő, és azon belül is a jól felépített, komplex szoftverekről általánosságban elmondható, hogy hatalmas tudást fognak össze magukban: bevezetéskor cégre szabják, paraméterezik a cég sajátosságaival, ennek megfelelően pedig minden felmerülő igényt képesek kiszolgálni, mérettől, iparágtól, foglalkoztatottsági formától függetlenül. A működés során felmerülő újabb igényeket, integrációkat, a komplex folyamatok rendszereken átívelő összekapcsolását pedig egyedi fejlesztésekkel oldják meg, ezzel is segítve a humán erőforrás munkáját.
Használatuk esetén a szakértői szoftverek teljes egészében átveszik a bérszámfejtés, a hozzá kapcsolódó adminisztrációs feladatok és az adatkezelés terheit, mely a vírus okozta helyzetben különösen fontos lehet. Manapság, amikor a HR osztálynak minden nap új kihívásokkal kell megküzdenie - átszervezések optimalizálása, a toborzás és munkaerő megtartás folyamatainak digitalizálása, a munkavállalók produktivitásának szinten tartása, új egészségügyi eljárások bevezetése, stb. - nagyon fontos, hogy minél több folyamatot automatizáljunk, és megfelelő támogatást kapjunk a változások kezeléséhez.

Tudás, tapasztalat, támogatás egy helyen

Bér- és tb-számfejtés esetében különösen fontos, hogy mindig az aktuális jogszabályi háttérrel dolgozzunk. A szakértői rendszer nem csak programsorokat jelent, hanem felkészült, tapasztalt tanácsadókat is: a gyakorta változó, és sokszor nehezen átlátható jogszabályi környezet okozta stresszt a megfelelő szoftver egy az egyben képes átvenni, hiszen a program oldaláról egy teljes szakértői csapat és a helyi fejlesztés együttes munkája biztosítja a törvények és jogszabályok gyors és problémamentes frissítését.

A szoftver precíz működése mellett az ügyfélszolgálati munka is kiemelten fontos, hiszen bármikor adódhatnak egyedi esetek, melyek megoldásában segítségre lehet szükség. Emellett pedig egy szakértői szoftver rendkívül szerteágazó funkciókkal bír, sokszor nem is biztos, hogy tudjuk, az adott folyamatot hogyan lehet a legegyszerűbben véghezvinni, egyáltalán véghez lehet-e vinni - ilyenkor elég csak telefonálni vagy e-mailben felkeresni az ügyfélszolgálatot és máris megoldást nyújtanak a problémára.

A legfontosabb, hogy tisztában legyünk azzal, hogy a megfelelő bérszámfejtő szoftverrel egy olyan „kollégát” kapunk, akinek a tudása, tapasztalata és precizitása egy teljes csapatét foglalja magában.

Szakértelem és oktatás = a siker kulcsa!

A mai bizonytalan világban, amikor a trendek egyik napról a másikra változnak, amikor hétről-hétre új kihívások előtt állunk mind személyes, mind munkahelyi fronton, biztos pontot adhatnak a megbízható szoftverek és egyéb digitalizált megoldások. Nem szabad félni az idő- és energiaráfordítástól, mely a program bevezetéséhez és megtanulásához kellhet - ez általánosságban néhány hétben mérhető - hiszen ha a használója megfelelő ismerettel rendelkezik a szoftver tudását illetően, ismeri a benne rejlő lehetőségeket, akkor jelentős terhet vesz le a HR válláról.

A magyar szakértői bérszámfejtő szoftverek közül a BaBértöbb évtizedes múltjával, erős tanácsadói csapatával és a helyi fejlesztés előnyeivel áll a változatos megrendelői igények elé a kihívásokkal teli, kiélezett helyzetben is. Érdeklődjön most tb- és bérszámfejtés, munkaidő-nyilvántartás, cafeteria és további HR-szoftveres megoldásaink iránt kollégáinknál!
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül

A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk

Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek