Megjelent: 11 hónapja

Most a legfontosabb az alkalmazkodás képessége

A XXI. századi csúcsvezetői klubban vezérigazgatók osztják meg egymással tapasztalataikat. Ezen a héten a válság által egyik leginkább érintett cég vezérigazgatója, a Heinemann Duty Free vezérigazgatója, Jankovich Ildikó válaszolt Komócsin Laura kérdéseire, amiből más felsővezetők is tanulhatnak.

images

Mit tettél jól (változáskezelés, kommunikáció, motiváció, munkaszervezés...terén) ezen a héten, amivel elégedett vagy?

Folyamatosan kommunikáltam a különböző munkavállalói csoportok felé, csökkentve ezzel a szorongást és a bizonytalanságot. Egy ilyen krízis helyzetben nagyon fontos azt közvetíteni a kollégák felé, hogy a kezünkben tartjuk az irányítást és nem pánikszerűen hozunk döntéseket. Ez megnyugtatja az embereket még a sok negatív külső tényező mellett is.

Mit rontottál el, amit legközelebb másként szeretnél tenni?

Kellett néhány nap, mire visszanyertem a humorérzékem. Tanulságos volt számomra látni, hogy viccelődés mennyire tudja oldani a feszültséget, amikor folyamatosan megfeszített tempóban dolgozunk. Ebben is meg kell tudni találni a középutat a válság menedzsment időszakában.

Mi volt a hét legnagyobb tanulsága?

Hogy mennyire fontos az adaptációs képesség. Volt olyan, hogy egész délelőtt dolgoztunk egy vészforgatókönyvön, amikor délután kijött a hír a határzárról és az egész tervet dobhattuk a kukába, mert onnantól már a teljes üzemszünet előkészítésén kellett dolgozunk.

Milyen olyan jó példát (best practice) láttál, amit Te is szeretnél majd kipróbálni?

Nagyon inspirálónak tartom a cégek közötti összefogást a munkaerő-kölcsönzés tekintetében. Bizonyos szektorokban szükség van most extra munkaerőre, akik segíthetnek abban, hogy ideiglenesen átvegyék azokat kollégákat, akiknek jelenleg nem tudunk munkát biztosítani.

Mi volt a legmeglepőbb, legviccesebb vagy legpozitívabb ezen a héten?

Amikor a tranzit területen lévő irodánk bejárata elé telepítették a mobil ágyakat az itt rekedt átszálló utasoknak. Poénkodtunk az ott dolgozó kollégákkal, hogy igazából haza sem kell menniük, megpihenhetnek ott a nap végén.

Mit tettél a járvány kitörése óta olyat, amit nem a céged profitja miatt, hanem a társadalmi felelősségvállalásod váltott ki belőled?

A következő két hónapban lejáró szavatosságú élelmiszer termékeket felajánljuk az egyik orvosi ellátást végző cégnek, aki a bajba jutott családok asztalára fogja eljuttatni a finomságokat, ezzel is segítve őket ebben a nehéz időszakban.


  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mi alapján dönt a HR vezető állásinterjún?

Milyen dilemmákkal szembesül egy HR vezető, amikor új kollégákról hoz döntést? Milyen tényezőkön csúszhat el egy cég a folyamatban? Erről ír... Teljes cikk

Van-e élet egy sajtómunkásnak a médián kívül? - Egy álláskereső naplója 3.

Papp László Tamás májusban vált munkanélkülivé. Álláskeresése történetének harmadik részét írta meg nekünk. Pályázott olyan startup... Teljes cikk

12 lépés a hatékonyabb meetingekért

Sok oka lehet annak, hogy egy meeting nem hatékony. Többek közt, hogy nem tiszta, hogy mi is a megbeszélés pontos témája, fókusza vagy ha nem a... Teljes cikk