Megjelent: 7 éve

Nagy a verseny, az állami szállítmányozók mégsem akarnak emelni

A versenyszférában működő szállítmányozó cégek csábítják a munkaerőt, amiből hiány van, így jelentősen emelik a béreket. Míg az állami vállalatoknál sorban jelentik be a sztrájkkészültséget a megegyezés hiányában, írja a Napi.hu.

images

images

A magán vasúti szállítmányozó cégek jóval bőkezűbbek dolgozóikkal, mint az állami vállalat, így próbálják meg megállítani az elvándorlást. A DB Schenker Rail Hungária Kft. átlagosan 9 százalékos bérfejlesztést adott a munkavállalóknak a profit terhére, amelyhez a vasúti munkakörökben éves szinten 500 ezer forintos cafeteria is jár.

Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél 2,6 és 6,48 százalék közötti volt a bérfejlesztés tavaly. A társaságnál az átlagkereset bruttó 354,6 ezer forint volt 2014-ben, míg a MÁV-nál a dolgozók több, mint fele jelenleg bruttó 150 és 200 ezer forint között keres. A cégnél az éves cafeteria keret 450 ezer forint, a munkaidő pedig napi 7,4 óra. Az állami cég alkalmazottai azonban egyelőre nem vándorolnak nagy számban a magán szállítmányozókhoz. A MÁV-nál jelenleg is zajlanak az egyeztetések a cég és az érdekvédők között a bérfejlesztésekről, ahogy erről korábban is írtunk.

A GYESEV Zrt.-nél is zajlanak a bértárgyalások, ott a szakszervezetek 10 százalékos bérfejlesztést követelnek. A társaságnak pedig több ponton megállapodása van a MÁV-val, például az esetleges átigazoló munkavállalók átvétele kapcsán.

Közúton is zajlik a vita

Miközben a közúti fuvarozásban - bár változó számokról -, de 6 és akár 20 ezer fős sofőrhiányról is beszélnek, a Volán és a BKV is 1-2 százalékos bérfejlesztést ajánl a buszvezetőknek. Miközben magánál a Volánnál is komoly munkaerőhiány mutatkozik, akkora az elvándorlás. A Volánoknál a sofőrök átlagbére nettó 153 ezer forint volt tavaly. A versenyszférában eközben a belföldi gépkocsi-, és autóbusz vezetők átlagosan nettó 200-250 ezer forintot keresnek, a nemzetközi fuvarozásban pedig akár 4-500 ezer forintnyi nettó fizetést is hazavihetnek.

Napi.hu
  • 2022.12.01CX-Ray hálózatelemzés online workshop Szeretnéd tudni, hogy kik a véleményvezérek, mentorok, talentek, szakértők, információforrások, kiégés szélén állók, elkötelezettek, elszigeteltek vagy potenciális vezetők a szervezetben? Részletek Jegyek
  • 2022.12.01CX-Ray elégedettség felmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.03.03HR Basic HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Minimálbér 2023

2022. januártól közel 20%-kal, 200 000 forintra nőtt a minimálbér, ám novemberre a 21 százalékos infláció már elvitte ennek a hatását. Megy a... Teljes cikk

Pusztító hatása lenne a 26 százalékos minimálbér-emelésnek

Nem a bérharcnak van itt az ideje, hanem a munkahelyek megőrzésének - véli Perlusz László, a Vállalkozások és Munkáltatók Országos... Teljes cikk

Nem követtek el több száz milliárd forintos adócsalást a katások

A korábbi kormányzati becslésekkel ellentétben, amely 250-300 milliárd forintra tette a katások által okozott költségvetési kárt, mindössze 9... Teljes cikk