Nézem, de nem látom - a vizuális álláshirdetések hiányának problémája
A világ kommunikációs narratívája jelentősen átalakult az elmúlt évek során. A munkaerőpiacon tevékenykedő cégek nagy része azonban egyáltalán nem foglalkozik a jelenséggel. Cégek százai panaszkodnak a munkaerőhiány okozta károkra, de arra már kevesen törekszenek, hogy a jelenlegi trendeknek megfelelő álláshirdetéseket adjanak fel, ezzel megkönnyítve saját helyzetüket. Lássuk, mi a probléma!
Ha megfigyeljük a ma uralkodó piaci trendeket, azt láthatjuk, hogy egyes termékek és szolgáltatások hirdetési módszertana gyökeres változáson ment keresztül az elmúlt évekhez viszonyítva. A többnyire általános üzenetet közvetítő, sablonos megoldások ma már nem működnek. A cégek felismerték ezt, és kreatív, egyéni reklámstratégiákat dolgoznak ki, mely nem csak az üzenet megfogalmazásában, de annak vizuális megjelenítésében is újat próbál teremteni.
Úgy tűnik azonban, hogy a HR-szakma nem követi ezt a trendet. Ez azért érdekes, mert bár sokan másképpen vélekednek erről, a HR egyik fő fegyvere szintén a marketing. Évtizedekkel ezelőtt még könnyen lehet, hogy tömegek jelentkeztek egy-egy állásra, ez a piaci trend azonban mára megszűnt. A mai fiatalok teljesen más életpályamodelleket akarnak befutni, mint szüleik és főként nagyszüleik generációja. Éppen úgy, ahogy a reklámozás világában, HR-területen is életbe vágóan fontossá váltak a hirdetési formák. A jelenleg uralkodó munkaerőhiány és csökkenő születési arányok közepette ugyanis a cégek is kvázi termékek lettek, melyek előnyeit kommunikálnunk kell.
A vizualitás mindig is komoly szerepet töltött be az emberi társadalom történetében, a hirdetések világában pedig különösen. Úgy tűnik azonban, hogy az álláshirdetők nagy része erről hajlamos megfeledkezni, és görcsösen ragaszkodnak az unalomig ismételt álláshirdetési sablonokhoz, amelyek ma már elkeserítő eredményeket hoznak.
Rendkívül fontos tehát, hogy ezt a cégek is felismerjék, és alkalmazkodni kezdjenek a ma uralkodó piaci trendekhez, és álláshirdetéseikbe több vizuális elemet és kreativitást csempésszenek.
Mit képvisel a cég, mit üzen a márka?
Az emberek többsége ma már akaratlanul is márkákban gondolkodik. A kedvenc márkánkat esszük, a kedvenc márkánkat használva mobilinternetezünk, és a kedvenc márkáinkat viseljük. A brand szerepe olyannyira fontossá vált társadalmunkban, hogy a munkavállalók is személyes márkaként tekintenek önmagukra. Egy ilyen piaci helyzetben egyszerűen nem teheti meg egy cég, hogy nem fektet elegendő hangsúlyt a márkaépítésre.
Ennek pedig az egyik leghatékonyabb módja a profi vizuális kommunikáció. A magukra is márkaként tekintő munkavállalók számára egy szép, átélhető és ötletes történetet kell tálalnunk, ha azt szeretnénk, hogy elköteleződjön cégünk iránt. Unalmas sablonüzenetekbe biztosan nem fognak beleszeretni az álláskeresők.
A vizuális megjelenítések (természetesen a kellő mennyiségű, és profin célzott szöveges tartalmakkal megerősítve) sokkal gyorsabban, sokkal jobb eredményeket hoznak, mint a pontokba szedett, fáradt, lapos álláshirdetések, amelyekből percenként látunk egyet a közösségi médiában.
A mai generáció digitális bölcsőben nőtt fel
Vegyük alapul a környezetet, ahol a mai generáció felnőtt. Az információáramlás sebessége hatványozódott az előző generáció kommunikációs sebességéhez viszonyítva. Azonnal megszerezhető szinte bármilyen információ. A TV, a számítógép, a videojátékok és az internet korában a gyorsan fogyasztható, mégis ütős üzenetek vették át a stafétát a lassú, körülményes kommunikációs formáktól.
Egy ilyen digitális közegben szocializálódott munkavállaló nem teszi meg nekünk azt a szívességet, hogy puszta jó szándékból végigrágja magát cégünk sablonos álláshirdetésén, amiben ráadásul semmi érdemi információt nem talál. Korunk munkavállalóinak figyelmét egyetlen mikro szekundum alatt meg kell ragadjuk, máskülönben hirdetésünk elveszik az információk tengerében. Egyszerűen nem tehetjük meg, hogy egy korábbi világ nyelvén szólítjuk meg őket, hiszen azt a nyelvet sokkal kevésbé értik - és sokkal kevésbé akarják érteni.
Ha érdemes a cégünknél dolgozni, mutassuk meg
Az mtpays-nél felismertük azt, hogy az első és egyben legfontosabb feladat, hogy átgondoljuk, miért érdemes munkavállalóként cégünket választani? A “versenyképes fizetés”, a “fiatalos csapat”, a “remek fejlődési lehetőségek” nem ilyen előnyök.
Ha azt szeretnénk elmondani, hogy a cégünk remek csapatot alkot, osszunk meg belső céges fotókat, csapatépítőről készült videókat, esetleg egy panorámaképet az ötletesen berendezett pihenőről - vagy dühöngőről. Mondjuk el, hogy a kávét minden reggel a cég állja, mert tudja, mennyire nehéz az ügyfelekkel kommunikálni ébredés után, vagy osszunk meg munkatársaink sikertörténeteit.
Az álláshirdetés ma már történetmesélés, amelynek végén a munkavállaló maga dönti el, hogy szeretne-e a történet része lenni, vagy sem. A mi feladatunk pedig az, hogy ötletes, hatékony illusztrációkkal, és megnyerő történeti elemekkel sugalljuk, hogy a mi történetünk egyedülálló a munkaerőpiacon.
- 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.
Részletek
Jegyek
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézete 2025 szeptemberében a piaci igényekre és a HR... Teljes cikk
A munkaerőpiac az elmúlt években jelentős változásokon ment keresztül. A gazdasági változások, az AI alapú technológiai fejlődés és az egyre... Teljes cikk
A jelentős kékgalléros állománnyal rendelkező cégeknek nincs egyszerű dolguk 2025-ben. Az év végén meghatározott bérkeret megköti a HR... Teljes cikk
- Felmérés: hosszú távon bizonytalan környezetre rendezkedtek be a vállalatok 5 napja
- Jócskán alábecsülik a magyarok az álláskeresés valódi hosszát 7 napja
- Több tízezer külföldi dolgozik engedély nélkül Hollandiában - hol a kiskapu? 2 hete
- Az igénylők közül ennyien kapták meg eddig a munkáshitelt 2 hete
- Orbán Viktor szerint milliószám jönnek majd az ukrán munkások 2 hete
- Megérkeztek a KSH adatai: 14 ezerrel emelkedett a munkanélküliek száma 3 hete
- A munkanélküliek száma hazánkban korcsoportonként - grafikon 3 hete
- 5 helyett 10 évig is engednék, hogy valaki közmunkás legyen 3 hete
- Történelmi mélyponton stagnált a munkanélküliség az OECD-ben 3 hete
- Komoly bérverseny indult a munkaerőpiacon - A WHC szakértője elemzi a KSH friss adatait 4 hete
- A magyar népesség megoszlása gazdasági aktivitás szerint - grafikon 4 hete