Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 6 hónapja

Relocation szakember képzés Magyarországon először

A vállalatok külföldi kollégáival kapcsolatos ügyintézés speciális feladat. A hiánypótló, gyakorlatorientált képzés komplex tudást ad a leendő és jelenlegi relocation és mobility szakembereknek.

Hiánypótló képzést indít ősztől Magyarországon az Expat-Center, amely több mint 10 éve foglalkozik a nagyvállalatok külföldi kollégáival kapcsolatos ügyintézéssel, legyen az lakáskeresés, engedélyek intézése, vagy éppen iskolaválasztás a gyermek számára. Az áttelepülő munkavállalók beilleszkedésének segítése speciális feladat, amely a relocation szakember szerint igazi hivatássá válhat. Június 5-én 9.00 órakor a képzéseket bemutató üzleti reggelire várják az érdeklődőket. Cziczárdi Györgyit kérdeztük, aki az Expat-Center Kft. ügyvezetőjeként már több mint 7000 kolléga áttelepítését segítette.

Miért van szükség relocation szakember képzésre Magyarországon?

Egyre több külföldi munkavállaló érkezik az országba, a relocation folyamatosan növekvő iparág. A munkahelyi közösségek általában szívesen fogadják az expatokat, de fontos, hogy ez a beilleszkedési folyamat minél zökkenőmentesebb legyen. A relocation szakember éppen ezzel foglalkozik akár szolgáltatóként, akár egy nagyobb vállalat HR csapatában. Eddig, ha valakinek ez volt a feladata, legfeljebb a tapasztalt kollégák tanácsaira, információira hagyatkozhatott, vagy a szolgáltató cégek maguk képezték új munkatársaikat. Ez a tanfolyam teljesen új Magyarországon. A terület szakértő oktatóival együtt olyan gyakorlatorientált tudást nyújt, amelyet a mindennapokban használhatnak a relocation vagy mobility managerek akár vállalati, akár szolgáltatói oldalon.

Kiknek ajánlott ez a képzés? Milyen előzetes tapasztalat szükséges hozzá?

Ősszel három tanfolyamot indítunk. Az első az alapképzés, ez valóban az alapoktól indul. Legyen szó akár a munka világába visszatérni akaró kismamáról, vagy frissen végzett egyetemistáról, ha valaki szeret emberekkel foglalkozni, van benne egy kis segítői véna, jó a szervezőkészsége, jól kommunikál, új hivatást találhat magának.

Hasznos azoknak a cégeknek is, akik kisebb létszámban fogadnak expatokat, és az ügyintézést ők maguk intézik. A nagyobb vállalatoknál ez általában a szerződött szolgáltatók feladata. Mivel azonban a hivatalok előtt elsősorban az expatot fogadó vállalat felel, érdemes felkészíteni azt a kollégát, aki a relocation szolgáltatóval tartja a kapcsolatot, így sok probléma megelőzhető.

Az alapképzés elvégzése vagy relocation területen szerzett munkatapasztalat szükséges az emelt szintű tanfolyamhoz. Harmadik képzésünknek már a nevében is benne van „Relocation Academy Nálatok”. Egy adott vállalat kisebb csoportja, osztálya, vagy HR csapata, akár a saját irodájában is részt vehet a tanfolyamon személyre szabott időpontban és tartalommal.

Hogyan épül fel a tanfolyam? Milyen tudást ad?

A képzések a relocation ügyintézés minden aspektusát felölelik. Az alapoktól, fogalmaktól kezdünk, de szó lesz a kulturális különbségek áthidalásáról, jogszabályokról, gyakorlati TB- és adóügyintézésről, munkaügyi és bevándorlási feladatokról, az expatok családjával kapcsolatos teendőkről kezdve a lakáskeresés menedzselésétől a város bemutatásáig. Az emelt szintű képzésen már vannak olyan témakörök is, amelyek például a relocation szabályzatok részleteivel, költségtervezéssel, vagy éppen a kiemelt ügyfelek kezelésével foglalkoznak.

Nagyon fontos emellett, hogy a résztvevőknek lehetőségük lesz gyakorlati tapasztalatszerzésre akár nagyvállalatok HR csapataiban, akár relocation szolgáltatóknál, ahol a gyakorlat után a frissen végzett szakember akár munkatársa is lehet a cégnek.

A képzésekről további információ a http://relocationacademy.hu/ weboldalon található, június 5-én 9.00 órakor pedig díjmentes, regisztrációhoz kötött üzleti reggelin mutatjuk be az induló tanfolyamokat és az oktatókat.
Follow hrportal_hu on Twitter

Csökken a ki nem fizetett számlák összege a magyar gazdaságban

A Magyarországon működő közép és nagyvállalatok között a halasztott fizetést adó cégek 89%-ának volt nem fizető ügyfele az elmúlt évben - derült ki a 3. Országos Kereskedelmi Hitelkockázati Konferencián. Az „Illúzió és valóság az üzleti életben” alcímű rendezvényen a hazai élet közel 150 meghatározó vállalatának kockázatkezeléssel foglalkozó vezetői vettek részt. Bár a cégek fizetési hajlandósága hazánkban javult az elmúlt években, az Európai Uniós átlagot jelentősen meghaladó utólagos fizetésű számlaarány stratégiai fontosságúvá tette a kockázatkezelés területét. tovább..

További cikkek
Komoly bírság jöhet adatszolgáltatás elmulasztásáért

A következő hetekben egyre több, belső képzést is folytató cég kap a hatóságtól olyan tartalmú határozatot, amelyben tudatják velük, hogy a... Teljes cikk

Az oktatás helyzete miatt lemond a Farkasréti Áltános Iskola igazgatója

A működésképtelenségre hivatkozva és a problémás iskolai állapotok miatt lemond a Farkasréti Általános Iskola igazgatója. Szerinte a rendszer a... Teljes cikk

Most egy IX. kerületi gimnáziumban mondott fel 15 tanár

Egy újabb botrányos igazgatóválasztás miatt áll a bál, ezúttal a IX. kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnáziumban. Teljes cikk

A parlamentekben is éri zaklatás a nőket

A női politikusok és parlamenti dolgozók fele állítja, hogy érte már zaklatás vagy fenyegették meg nemi erőszakkal. Mindezt úgy, hogy közben a... Teljes cikk

Riválisa ügyfeleit próbálta lenyúlni az Amazon

Az Amazon emberei visszaéltek a versenytárs levelezőrendszerével, a rivális eBay eleadóival vették fel a kapcsolatot. Ezzel piaci szabályokat is sértettek. Teljes cikk