Megjelent: 5 éve

Rugalmas és költséghatékony a diákmunkaerő a rendkívüli helyzetben is

A munkaerő kérdése most sok szektorban napról-napra alakul, ehhez pedig rugalmas és költséghatékony megoldások kellenek. Az Atlasz Csoport iskolaszövetkezete 5 éve közvetíti diákmunkások ezreit - a cégcsoport igazgatóját, Szetlák Tamást kérdeztük, hogy miként lehet a leghasznosabban alkalmazni a tanulókat mint munkaerőt.

images

A korábbi munkaerőhiány megalapozta a diákmunkások helyzetét, az utóbbi években egyre több cég nyitott a tanulók alkalmazása felé. Manapság már nem csak az egyszerű segédmunka és kisegítés szervezhető ki a diákoknak, hanem a szakmai feladatokban is lehet az egyetemisták hosszú távú segítségére számítani. Ennek köszönhetően a kék- és fehérgalléros területeken is egyre inkább elterjedt az alkalmazásuk: az árufeltöltéstől és a futárkodástól kezdve az irodai adminisztráción keresztül a programozói, pénzügyi és mérnöki feladatokig minden megtalálható a diákmunka-kínálatban.

Munkaerő - holnapra?



A diákmunka egyik legegyértelműbb előnye, hogy hihetetlenül gyorsan képes reagálni a felmerülő igényekre. Egyrészt a jelenleg egyetemi, főiskolai tanulmányokat folytató Z generáció sem a teketóriázás híve: azonnal szeretik elintézni a dolgokat és azonnal eredményt is várnak. Az Atlasz Iskolaszövetkezet a kettős igényeknek megfelelve fejlesztette ki az elektronikus szerződés lehetőségét, hogy otthonról, online hivatalosan szerződhessenek le a munkára jelentkező fiatalok. Céges oldalról ez azt jelenti, hogy akár a hirdetésfeladás napján, a délutáni műszakban már kezdhet is a felvett diákmunkás, de általánosan elmondható, hogy 1-2 munkanap alatt képesek vagyunk feltölteni a pozíciókat.



Az Atlasz Csoport elérhetővé tette az automatikus álláshirdetés feladást a weboldalon, a saját jelöltkezelő szoftvere pedig segítséget nyújt a jelentkezők szelektálásában és automatizálja a diákok kiértesítését. Így a velünk együttműködő vállalkozások teendői tovább csökkennek, a toborzás pedig még gyorsabbá válik.

Költséghatékony opció a diákmunka



A jellemző órabérek bruttó 1200-1400 forint körül mozognak 2020-ban és mivel a diákok bérét csak 15% személyi jövedelemadó terheli, ezért kevesebb ráfordítással is magasabb bért kínálhatunk számukra. Ráadásul az iskolaszövetkezet a foglalkoztató, így esetükben nem kell adminisztrációval, bérszámfejtéssel, szabadságolással vagy betegszabadsággal sem foglalkozni, ami tovább csökkenti a vállalkozás költségeit.

Rugalmas megoldás rész- és teljes munkaidőben



Jellemzően heti 20 órát vállalnak a tanulók, de vizsgaidőszakban, szünetekben és passzív félévek során a heti 40 óra is megoldható sok jelentkezőnek. 2-3 diákkal könnyedén lefedhető egy teljes munkaidős feladatkör is, az Atlasz Iskolaszövetkezet saját műszakszervező szoftvere pedig minden segítséget megad ehhez.

A gazdaságilag kiszámíthatatlan helyzetben fegyvertény, hogy nem kell elköteleződni a diákok foglalkoztatásával, akkor tudja a cég igénybe venni a segítségüket, amikor konkrétan szükséges. Szezonálisan, adott hónapokban, adott napszakban, idény jelleggel is tehermentesíthető a főállású kollégákból álló csapat akár akkor is, amikor létszámstop van bevezetve. A diákmunka tehát abban is segítséget nyújthat, hogy megtartsuk a meglévő, kialakított kollektívát, megőrizzük a motivációjukat és csökkentsük a terhelésüket.

Iskolaszövetkezet és iskolaszövetkezet között is van különbség - a digitális, ügyfélközpontú megoldások



Az Atlasz Csoportnál nagyon hamar felismertük, hogy csak ügyfélközpontú gondolkodással fogunk tudni előre jutni. A mi helyzetünk pedig kettős: ügyfeleink a megbízó vállalkozások és ügyfeleink a velünk dolgozó fiatalok is. Ezért - szerencsére - az első pillanattól kezdve rá vagyunk kényszerítve a folyamatos fejlesztésekre.

Ennek az eredménye, hogy a diákok szívesen jönnek hozzánk dolgozni, hiszen megvédjük az érdekeiket, kedvezményrendszert hoztunk létre nekik a partnereinknél és villámgyors, elektronikus opciókat kínálunk a szerződéskötésre, interjúra, munkaórák nyomon követésére.
A cégek pedig meglepődve üdvözlik az együttműködést megkönnyítő digitális megoldásainkat: az automatizált hirdetésfeladást, a jelöltkezelő és üzenetküldő szoftvert, a néhány munkanap alatt biztosított megbízható munkaerőt, a műszakszervező programot és az elektronikus jelenléti íveket.

Nap mint nap azon dolgozunk, hogy a diákmunkaerővalódi segítség legyen a hétköznapokban - még ha a feltételek olyan gyorsan is változnak, mint most.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül

A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk

Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk