Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 1 éve

Sok a panasz az adóhivatal új számlázórendszerére

Utazó ügynökök mondták el, mi a probléma az új online számlázási rendszerrel. Szerintük a procedúra hosszabb lett és nem is feltétlenül erősítik ezzel a számlaadási kedvet.

Július 1-jétől kötelező a vállalkozásoknak az online számlázás. Ennek értelmében az általuk használt számlázó programok minden olyan számlát, amelynek áfatartalma meghaladja a 100 ezer forintot, automatikusan elküldenek az adóhatóságnak. A kormány ettől azt várja, hogy tovább fehéredik a gazdaság és jelentősen csökkennek a vállalkozók adminisztrációs terhei. 10 nappal a szabályozás életbe lépése után a vállalkozók még mindig úgy érzik, nemhogy nem csökkentek, sokkal inkább nőttek a terheik.

A hvg.hu egyik olvasója arról számolt be, hogy míg egy számlát megírni mindössze 10 percig tart, azt rögzíteni a NAV rendszerében már háromnegyed órát. Mint panaszolta: a rendszer nem tölti ki automatikusan az ÁFA-tartalmat, azt ki kell számolni, a legtöbb adatot manuálisan kell bevinni, ráadásul sokszor egymás után. Az új szabály szerint egyébként a 100 ezer forint feletti áfatartalmú kézi számlákat is rögzíteni kell a NAV oldalán.

Egy másik vállalkozó eklamált az adóhatóságnál is, arra volt kíváncsi, miért kell mindent tételesen beírni, miért nem elég csak a főbb adatokat felvinni az oldalra. Azt is szerette volna megtudni, hogy ha egy utazó üzletkötő péntekig több jelentenivaló számlát is összehoz, majd elmenne 9 nap szabadságra, akkor mi történik, számíthat-e büntetésre? Érdemi választ nem kapott.

hvg.hu

Follow hrportal_hu on Twitter