Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 8 hónapja

Rekordot döntött a NAV-hoz beérkező számlák mennyisége

Tavaly decemberben hétköznaponként átlagosan egymillió online számla érkezett az adóhivatalhoz, az elmúlt héten ez a szám a duplájára nőtt, csütörtökön 2,3 milliós napi rekord született, vasárnap pedig beérkezett a 200 milliomodik online számla a hivatalhoz - közölte a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.

Január 4-től már minden számlát, a magánszemélyek részére kiállítottakat is látja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Ez az oka a robbanásszerű növekedésnek. Tavaly július 1-ig, amíg csak a nagyértékű (100 ezer forintnál több áfát tartalmazó) számlákat kellett beküldeni, addig havonta átlagosan 2,1 millió online számla érkezett az adóhivatalhoz - mondta Izer Norbert.

Piaci elemzők számításai szerint az online számlázás legalább 200-250 milliárd forint éves plusz bevételt termel a költségvetésnek, de a vállalkozásoknak is jó, mert hozzájárult ahhoz, hogy 2021 a legnagyobb adminisztráció csökkentés éveként vonulhat be az adózás történetébe - jelentette ki Izer Norbert.

Mintegy félmillió vállalkozásnak hoz könnyebbséget, hogy az online számlák révén az egyik legbonyolultabb bevallás, az áfa-bevallás tervezetét már 2021. nyarától kiajánlja az adóhivatal - tette hozzá.

Az új rendszer a vállalkozásokra közvetlenül is hatással van. Hozzájárulhat az értékesítési folyamatok digitalizáltságának terjedéséhez, ami hatékonysági tartalékokat is a felszínre hozhat. A cégek digitális fejlődésének egyik fontos állomása lehet az elektronikus számlázásra történő átállás is, amellyel a korábban papíron számlázók bizonylatonként akár hétszáz forintot is megtakaríthatnak.

Az online számlarendszer év eleji kiterjesztésével ráadásul újabb adminisztrációs terhektől szabadultak meg a vállalkozások. Már nem kell bejelenteni a számlázó program használatát és annak végét, mert az adatszolgáltatásban benne van a számlázó program azonosítója is. Azoknak a számláknak a bejelentési kötelezettsége is megszűnik, amelyeket a pénztárgépes nyugta helyett adott a boltos, mert ezeket a számlákat is elérte az általános adatszolgáltatási kötelezettség.

Mivel a januári, minden egyes számlára vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését a koronavírus-járvány nehezítette, a vállalkozások zökkenőmentes átállását - 2021. január 4-től március 31-ig tartó - szankciómentes időszak segíti. A NAV március végéig nem szab ki mulasztási bírságot, ha a vállalkozó nem, vagy nem megfelelően szolgáltat adatot azokról a számláiról, amelyek 2021. január 4-től újonnan kerültek be az adatszolgáltatással érintett számlák körébe.
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Továbbra is nagy az igény a hagyományos call centerekre

A hagyományos call center továbbra is a legnépszerűbb ügyfélszolgálati csatorna – derül ki az EY digitális szokásokat feltérképező, 18.000... Teljes cikk

Intenzív informatikai fejlesztési hullám várható a HR területén

Cégmérettől, iparágtól és digitális HR érettségtől függetlenül intenzív informatikai fejlesztési hullámra lehet számítani a HR területén –... Teljes cikk

Beköszöntött az adatvezérelt HR kora

A távmunka, az otthoni munkavégzés, az online toborzás és betanítás, a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos tendenciák figyelése, előrejelzése, a... Teljes cikk